KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Lotus: Marad a Coanda kipufogó

Lotus: Marad a Coanda kipufogó

formula.hu  2012.10.24. 20:14


 

A Lotus csapat a 2012-es szezon tizenhetedik versenyére, az Indiai Nagydíjra készül.
 
Kimi Räikkönen:
Ismét sok pontot szereztél; elégedett vagy a koreai eredménnyel?
Azt hiszem, az ötödik hely volt a maximum. Volt néhány alkalom, amikor néhány helyet nyerhettünk volna és - különböző okok miatt - ez nem sikerült, de nem volt olyan sebességünk, mint a Red Bulloknak és a Ferrariknak. A futam vége felé magányosan mentem, de nyomni kellett, hogy megtartsuk pozíciónkat és ez nem volt könnyű. Nem mondom, hogy fantasztikus verseny volt, de végül sikerült pontokat szerezni, így nem is volt rossz.
 
Négy verseny van hátra; mire számítasz a szezon vége előtt?
Nincsenek célok; amilyen keményen lehet dolgozunk, szeretnénk erős pontokat szerezni és majd meglátjuk, mi történik. Ami a bajnokságot illeti, Sebastianhoz (Vettel) képes nagy a lemaradás, így nehéz lesz utolérni őt, de megpróbáljuk.
 
Milyen a motivációd most, hogy a bajnoki cím megszerzése egyre nehezebb?
Keményen dolgozunk és magasan tartjuk a motivációt. Úgy érzem, nagyon erős a motivációm - mint mindig. A lehető legjobb eredményt szeretném elérni. 2007-ben a világbajnokság az utolsó versenyen dőlt el, így bármi megtörténhet. Majd meglátjuk, mi lesz.
 
Mit tudsz Indiáról, mint Formula-1-es célállomás?
India számomra teljesen új hely. Mint Korea esetében, korábban ebben az országban sem jártam, amely azt jelenti, nem láttam soha a pályát. Nem olyan vagyok, mint a többi pilóta, így nem szimulátoron tanulom meg, ez nem okoz trükkös helyzetet. Szeretek különböző helyekre menni és mindig érdekes kihívást jelent új pályán vezetni. Eddig a pályákat a pénteki első szabadedzésen néhány kör után megtanultam. Nem okozott problémát a yeongami pálya megtanulása és nem számítok itt sem problémákra. Ami Indiát illeti, soha nem jártam még az országban... Természetesen örömmel látogatok el indiai éttermekbe, majdnem minden országban!
 
Valami különleges gondolatok a hétvégével kapcsolatban?
Úgy tudjuk, ez a pálya nagyon koszos a hétvége elején, így az első szabadedzésen ez érdekessé teszi a dolgokat. Néhány újítás lesz az autón és ez lesz a második alkalom, hogy dolgozhatunk az új kipufogórendszerrel, így remélhetőleg tovább javul sebességünk. Indiában meleg lehet, amely feküdhet számunkra. Örömmel várom.
 
Romain Grosjean:
Jártál már a Buddh International Circuit pályán korábban, de még nem vezettél rajta; mi a véleményed a pályáról?
Tavaly harmadik számú pilótaként a csapattal jártam a pályán és elbűvölő látni, hogy a Formula-1 egy olyan új helyszínre érkezik, mint India. A pálya nagyon lenyűgöző, egy hatalmas létesítmény lesz. A vonalvezetése nagyon érdekes, lassú kanyarok és nagy sebességű részek is találhatók itt. Biztos vagyok benne, nagyszerű lesz rajta vezetni és örömmel várom, hogy kiaknázzam a benne rejlő titkokat!
 
Láthatóan gyorsan megtanulod a pályákat; ezt hogyan sikerül megvalósítani?
Az idei évben jónéhány új pályát kell megtanulnom és szerencsés vagyok, mivel nagyon gyorsan sikerül felvennem a sebességet. Remélhetőleg így lesz Indiában is, így már a hétvége elejétől az időmérő edzésre és a versenyre készülhetünk a beállítással. Az adatok birtokában többet tudunk arról, mit kell tennünk a kanyarokban; milyen féknyomást kell beállítani, mennyire lehet használni a gázpedált a kijáratnál, mekkora sebességet lehet átvinni a kanyarok középső részén... ezeket előzetesen át kell nézni mérnököddel. Könnyebbséget jelent például, amikor tudod, pontosan 80 bar nyomást használhatsz a fékekkel, vagy 80 százalékban nyomhatod be a gázpedált. Ezt magaddal viszed a körre és tudod, hogyan kell az autónak viselkednie. Természetesen keresed a határt, mivel egyre jobban és jobban nyomod - mindig van azonban egy, vagy két kanyar, amely trükkös -, de normál esetben a pálya nagy része egészen könnyű.
 
Mennyire nehéz a telemetriát és a visszajelzéseket egy gyorsabb körre átmenteni?
Amikor összeszokott vagy mérnököddel, akkor tudod, mit kell tenni, ha például azt mondja, két kilométer/órával gyorsabban kell menni, vagy kicsit jobban kell nyomni a kanyarban. Innentől kezdve az érzés vesz át a szerepet, így meg fel tudod fogni, hol lehetsz kicsivel gyorsabb.
 
Elkerülhetetlenül sok szempár szegeződött rád Koreában és néhány alkalommal nyomás alatt voltál a pályán; mi a véleményed?
Természetesen ideges voltam egy kissé a rajtnál, mivel sok nyomás volt rajtam. A csapattal sok munkát végeztünk, néhány dolgot megértettünk és ez segített. Nem volt a legkönnyebb rajt; előttem a hármas kanyarnál ütközés történt és ki kellett kerülnöm az esetet, de ezt követően egészen sima versenyem volt és úgy nyomhattam, ahogy szerettem volna. Én vagyok időnként az idei évben saját ellenségem, de remélhetőleg ez már mögöttünk van és előbbre tudunk lépni.
 
Koreában a rajtpozíciódban értél célba, de úgy érzed, jobb eredményt is elérhettél volna?
Talán egy hellyel jobbak lehettünk volna. Bosszantó volt hosszú időre beragadni Nico (Hülkenberg) mögé, mivel egyértelműen gyorsabbak voltunk, de mire végre esélyem volt előzni, két helyet veszítettem, mivel Lewis (Hamilton) is csatlakozott a harchoz. Velük szemben a kanyarok kijáratánál kisebb erőnk volt, így nem sokat tudtam tenni. Azt hiszem, most már minden részletét ismerem a Force India autójának, mert sok időt töltöttem vele harcban! Habár örültem, hogy célba értem egy jó, tiszta verseny után.
 
Eric Boullier, csapatfőnök:
Milyen a csapat most, hogy a szezon utolsó részéhez érkeztünk?
Azt hiszem, ha az utóbbi két, vagy három versenyt tárgyilagosan nézzük, akkor nehézségeink voltak, de az új kipufogórendszerrel Koreában tiszta előrelépést értünk el a teljesítményben. A csapat briliáns munkát végzett, komoly fejlesztést készített a versenyre és először működött, de sok van még ebben a koncepcióban, egyre több jön ki belőle, ahogy többet dolgozunk vele. Azt hiszem, most arra kell törekedni, hogy mindkét autóval az első ötbe kerüljünk az időmérő edzésen, így jobb esélyünk lehet a pontszerzésre a konstruktőri bajnokság harmadik helyéért harcolva.
 
Már csak négy verseny van hátra és rohamosan csökken a megszerezhető pontok száma, mennyire lesz nehéz a harmadik hely megszerzése?
Kétségtelenül nehéz lesz. Még négy verseny van hátra és négy jó lehetőségünk van a pontok megszerzésére. A kulcs az lesz, sikerül-e jó megbízhatóságot elérni az E20-szal és pilótáinkkal, mindkét autónkkal tudunk-e minden hétvégén pontokat szerezni.
 
Romainra Koreában nagy figyelem irányult; elégedett, hogy sikerült jól teljesítenie a problémák után?
Itt az idő meghúzni a vonalat és továbblépni, de ami még fontosabb, hogy Romain is elfelejtse a korábbi történéseket. A nagy nyomás ellenére jó, tiszta versenyt futott Koreában és úgy gondolom, már tudja, mit kell tennie, hogy elkerülje az ehhez hasonló a dolgokat a jövőben. Romain célja a szezon hátralévő részében egyértelmű; építeni arra az alapra, melyet a legutóbbi versenyen alakított ki és segítenie kell a csapatnak a maximális pontszám megszerzésében a szezon utolsó négy versenyén.
 
A sport tavaly utazott először Indiába; mi a véleménye erről a pályáról?
India óriási ország, gazdasága egyre jobban erősödik, így fontos és izgalmasan új piac a sport számára. Egy jó lehetőség többet megtudni a kultúráról és a nemzeti hagyományról, amely nagyon eltér a többi országétól ahová utazunk.
 
A csapat jelenleg szokatlan pozícióban van, három autón dolgozik párhuzamosan; mi jelenti ezzel kapcsolatban a fő kihívást?
Nyilvánvalóan forrásaink nem végtelenek, így a legnagyobb kihívást azt jelenti, hogyan tudjuk megosztani a lehető legjobban a munkát. Extra munka az egyik projekten azt jelenti, a másikkal kevesebbet foglalkozunk, így az a feladat, hogy ne sérüljenek esélyeink az utolsó négy versenyen, de erős pozícióban legyünk a jövő évben és 2014-ben is, nem könnyű ezért egyensúlyt találni. A következő hetekben, hónapokban sokat fogunk beszélgetni, mivel a dolgok nagyon gyorsan változnak, de eddig a csapat menedzsmentje nagyon jó munkát végez, irányítása alatt tartja a dolgokat.
 
Három egymást követő hétvégén megrendezésre kerülő versennyel zárul a szezon, mennyire nehéz a csapat koncentrációját és motivációját fenntartani?
Ez kihívást jelentő időszak mindenki számára, mivel hat verseny kerül megrendezésre kilenc héten belül, a fejlesztések befejezése és felhelyezése az autóra a futamok között óriási erőt emészt fel. Szerencsére teljesen őszinte vagyok, amikor azt mondom, versenycsapatunk számára a motiváció soha nem jelentett problémát. Az Enstone-ban dolgozók nem csupán magas szakmai színvonalon dolgoznak, de elkötelezettek az iránt, amit szeretünk csinálni; és ez a versenyzés!
 
James Allison, műszaki igazgató:
Milyen megállapításra jutott Korea után?
A rajtpozíciónkban fejeztük be a versenyt, amely erős volt, még ha látványtalan is. Kimi újabb pontokat szerzett és Romain elérte azt, amit kértünk tőle, nem okozott balesetet és értékes pontokat szerzett a csapatnak. Nem váltottuk meg a világot, de mindkét autónkkal pontot szereztünk és sokkal versenyképesebbek voltunk, mint a korábbi versenyeken, ami a lemaradást illeti a pole pozícióhoz képest. Ezen felül a hétvége során sikerült a Coanda kipufogórendszer bevezetni, valamint tudtunk reagálni az első abroncs szemcsésedési problémájára, amely a koreai pálya velejárója.
 
Mi a véleménye a Coanda rendszerről, láthatjuk Indiában is?
A Coanda rendszer erősen mutatkozott be, Kimi ér Romain autójára is felkerül Indiában. Elégedettek vagyunk első teljesítményével. Tudtuk, hogy a bevezetésével először lóerőt veszítünk, de bíztunk benne - és a pályán ez be is bizonyosodott -, hogy jó leszorítóerőt ad. Első megoldásunk már előrelépést jelent a korábbi rendszerhez képest, de többet várunk ettől a csomagtól, mert a kipufogó módosításával vissza szeretnénk szerezni az elveszített lóerőt.
 
Mi mást láthatunk még az autón Indiában?
Romain új első vezetőszárnyat használt Koreában, amely kisebb előrelépést jelentett és Indiában mindkét pilótának rendelkezésére áll majd.
 
Még csak egy futam volt Indiában; mennyire bizakodó a pályával kapcsolatban?
Tavaly ezen a pályán volt a legfontosabb a versenyvonal, erről letérni nagyon kockázatos volt, mert az aszfalt nagyon koszos volt. Az idei évben a szervezők lenyűgöző tisztítóeszközöket szereztek be, olyanokat, melyeket Bahreinben láttunk, így más lehet a helyzet. Megtudtuk, hogy nagy kihívást jelent a pálya és jó tesztet jelent az autónak és a pilótának. Tipikus modern Formula-1-es pálya és érdekes helyszín a versenyzésre.
 
Tovább folytatódik az E20 fejlesztése és mikorra várható, hogy teljes egészében a jövő évi autóra koncentrálnak?
Ez a kérdés egyre többször felmerül a szezon vége felé. Egy normál évben a válasz az lenne, hogy már a jövő évi autóra koncentrálunk. Azonban ez nem egy normál év. A rajtrácson minden csapat példátlan kihívással szembesül, három autón kell egyszerre dolgozni. Ennek két fontos oka van: először is, a 2013-as szabályok relatíve változatlanok maradnak - ehhez hozzá kell venni, hogy nagyon szoros a mezőny -, amely azt jelenti, még érdemes a szezon végén is fejleszteni a 2012-es autót. Másodsorban a 2014-es szabályváltozások figyelmet követelnek. Aki már 2009-ben is követte a sportot, tudja, a szabályok felforgatása lehetőséget és veszélyt is jelent, amely a csapatok erősorrendjén is változtathat. A 2014-es változások hasonló újítások lesznek, mint a 2009-esek. Választani kell három kisgyerek közül a fejlesztési harcban; megpróbálsz mindent kipréselni az E20-ból, vagy okosabb a legtöbbet kihozni a jelenlegi szabályozásokból 2013-ban? Vagy helyesebb sokkal inkább a hosszú távú jövőre koncentrálni a 2014-es szabályokkal, amely a következő generációs Formula-1-es autók alapját teremti meg? Nagyon kiegyensúlyozott döntést kell hozni és ez komoly kihívást jelent. A 2014-es szezon végére megtudjuk, megfelelő döntést hoztunk-e.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!