KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Vasárnapi sajtótájékoztató - Abu-Dzabi

Vasárnapi sajtótájékoztató - Abu-Dzabi

motorsportal.hu  2012.11.07. 21:09


 

Résztvevők:
Kimi Räikkönen (Lotus)
Fernando Alonso (Ferrari)
Sebastian Vettel (Red Bull)
 
Kimi, ez nagyszerű volt, gratulálunk. Fantasztikus győzelem volt, amire az egész szezonban vártál. Mesélj az érzéseidről.
Kimi Räikkönen: Mint már mondtam, nagyon örülök a csapat miatt. Nehéz időszakon mentünk keresztül legutóbb, de remélhetőleg ez a győzelem még nagyobb hitet ad az embereknek. Mármint úgy értem, hogy mindenki nagyon keményen dolgozott egész évben, és bízom abban, hogy a tulajdonosok, a vezetők és a gyárban dolgozók számára is némi támogatásul szolgál ez a siker, és bízhatunk abban, hogy jövőre még az ideinél is jobban alakulnak majd a dolgok. Ez most jól jött mindenkinek, a csapatnak, a srácoknak, és persze én magam is boldog vagyok. Ha nyerek, az mindig nagyszerű, de ha nem nyerek, az sem jelenti a világvégét, hiszen legközelebb ismét megpróbálom. Párszor már közel voltunk hozzá, és az elmúlt futamon is megvolt a tempónk a győzelemhez, de ha nem az elejéről rajtolunk, akkor tudjuk, hogy mi minden megtörténhet. Tisztában voltunk azzal, hogy a rajt kulcsfontosságú lesz, és jól is sikerült eljönnöm. Az elején nem volt olyan jó a tempónk, mint a McLarené, de a győzelemhez be is kellett fejezni a versenyt... Szóval utána már mi is egész jók voltunk. Csak a két biztonsági autós szakasz nehezítette meg kicsit a dolgunk.
 
A rajt tényleg kiváló volt, azonnal megszerezted a második helyet.
KR: Tegnap is mondtam, hogy ez lesz a kulcs a versenyen. Fontos volt, hogy egy gyorsabb autó mögött haladtam, és nem egy olyan mögött, amelyik nem tudja az én tempómat futni. Nekünk gyors autónk van, de ha beragadtam volna valaki mögé, lehetetlen lett volna megelőznöm. Ezt kellett csinálnunk a hétvégén: jó rajtpozíciót szereztünk, majd pedig egy remek startot vettünk.
 
Az új fejlesztések, mint például a kipufogó mennyiben járultak hozzá az autó tempójának javulásához?
KR: Segítettek valamennyit, különösen az egyenesben elért csúcssebesség terén. Jelentett némi előnyt, de ez pontosan ugyanaz az autó, amit Koreában is használtunk. Ez is mutatja, hogy idén mennyire pályafüggő az autók teljesítménye. Az egyik helyszín kedvez a csapatnak, aztán a következő már kevésbé. Mint már mondtam, az előző futamon is jó volt a tempónk. Viszont hibáztunk az időmérőn, aminek aztán meg is ittuk a levét. De most végre mindent jól összeraktunk, ami eddig idén különféle okokból sokszor nem sikerült. Legalább egy győzelmet már szereztünk, de tovább fogunk küzdeni.
 
Fernando, kiváló volt a tempód a végén. Honnan jött ez? És nem érkezett túl későn?
Fernando Alonso: Az egykiállásos stratégiáknál sohasem tudhatjuk, mi lesz a helyzet a gumikkal, de miután már csak nyolc kör volt hátra, láttuk, hogy nem kell aggódnunk miattuk. És az utolsó Safety Car után tudtuk, hogy Sebastian a lágy gumikon van, mi hárman az élen pedig a közepeseken voltunk, így kérdéses volt, hogy mekkora veszélyt fog ránk jelenteni. De miután Jenson és Sebastian veszítettek némi időt, és már nem kellett a gumikra figyelnünk, nyolc körön keresztül 150 százalékon autóztam. Próbáltam elkapni Kimit, de nem sikerült a DRS felnyitásához szükséges közelségbe kerülnöm hozzá. Végül azt mondhatjuk, hogy nem volt meg a tempónk a győzelemhez, de ennek ellenére is fantasztikus versenyt futottunk. Már az edzéseken sem voltunk elég gyorsak, aztán az időmérőn csak a 7. és 9. helyet szereztük meg, erre ma mégis a győzelemért harcoltunk. Ez ismét meglepetés volt. Ezt annak köszönhetjük, hogy ma minden tökéletes volt: a versenytempónk, a rajtunk, a stratégiánk, a bokszkiállásunk, így a legtöbbet tudtuk kihozni a helyzetből.
 
Úgy véled, hogy a Ferrari által hozott újítások segítettek ma a versenyen?
FA: Biztosan segítettek, mert a pénteki tesztelésből láttuk, hogy jelentenek valamekkora előnyt. Azonban csak néhány századmásodpercről beszéltünk, és ha a többiek is hoztak új elemeket, akkor nagyjából ugyanott állunk, mint korábban. Tovább kell küzdenünk, de Maranellóban mindenki éjt nappallá téve dolgozik az új elemek gyártásán. Itt a pályán is a szerelők napi 24 órában odateszik magukat, mindenki a maximumon teljesít, és ez remélhetőleg elegendő lesz.
Nem vagy kicsit csalódott amiatt, hogy csak három pontot sikerült lefaragnod Sebastian előnyéből?
FA: Hogy őszinte legyek, a saját versenyünkre koncentráltunk. A szimulációink azt sugallták, hogy valószínűleg az 5-6. hely környékén fogunk célba érni, szóval nem voltunk túl optimisták a verseny előtt. Az előrejelzéseink szerint 8-10 pontot szerezhettünk volna Sebastian teljesítményétől függetlenül. Emiatt csak a saját versenyünkre figyeltünk. Ő nagyon erős futamot teljesített, amikor szabad volt előtte a pálya, mindent ki tudott hozni az autójából, ráadásul a biztonsági autó is a segítségére volt. Azonban nem tudunk mit tenni, csak magunkra figyelünk, és ha a következő két versenyen is Sebastian előtt végzünk, akkor talán lesz esélyünk.
 
Sebastian, igazán eseménydús versenyen vagy túl. Elég sok minden történik ott hátul, nemde?
Sebastian Vettel: Igen. Általában egyszer is nehéz átrágni magunkat a mezőnyön, de ma mi kétszer is megtettük. Nem ilyen első körökben reménykedtünk. Elég hamar megsérült az első szárnyam, ami nem jelentett túl nagy problémát, viszont számunkra a lehető legrosszabbkor jött be a Safety Car. Addigra már elég sokat előre jöttem, közel álltam a 10. helyhez. Ám ekkor volt az esetem az egyik Toro Rossóval, aki nem tudom, mit csinált. Lefékezett előttem, amivel meglepett, és én nem tudtam hova menni. Lehet, hogy jobban kellett volna figyelnem. Jobbra rántottam a kormányt, de elég szerencsétlenül jött ki, mert épp ott volt a DRS-t jelző tábla. Ekkor az járt a fejemben, hogy legalább végleg használhatatlanná vált az első szárny, így most már tényleg lecserélhetjük. A lehető legrosszabbkor tettük meg, hiszen ekkor már mindenki a biztonsági autó mögött sorakozott, így mindent el is veszítettünk. Tökutolsók voltunk. Viszont legalább új szárnyat kaptam, ami segített abban, hogy újra keresztülmenjek a mezőnyön, ami nagyon élvezetes volt. Egyesek ellen könnyebb, mások ellen nehezebb volt a csata, de a legfontosabb, hogy megvolt a kellő tempónk, és nagyon gyorsan erős pozícióba kerültünk. 20 körrel a vége előtt a lágy gumikon kezdtem meg az utolsó etapot, és persze a biztonsági autó is segített. Mindazonáltal ez egy fantasztikus verseny volt. Jensonnal jót harcoltunk, őt volt a legnehezebb megelőzni az egész futam során. Tudjuk, hogy milyen nehéz megkerülni a Mercedes motorral meghajtott autókat. Igazán élvezetes volt, néhányszor bepróbálkoztam, és végül sikerült elmennem mellette. Ő is nagyon sportszerű volt, ilyen manővert nem lehetne bárki ellen kivitelezni a mezőnyben. Ezt követően már nem maradt elég időm, hogy utolérjem Fernandót és Kimit, de a tempónk meglett volna hozzá. Esély volt arra, hogy ma sok pontot veszítsünk, de ez nem történt meg, s ennek nagyon örülök. A srácok mindent beleadtak, jó érzés, hogy mind mögöttem állnak, és igyekszem megtenni értük, amit lehet. Még két versenyünk van hátra, de a lehető legjobb helyzetben vagyunk, és már várjuk a következő nagydíjat, ahol ismét nem lehet előre tudni, hogy ki lesz a leggyorsabb. Ma újra megtapasztalhattuk, hogy a verseny csak a kockás zászlónál ér véget.
 
Újságírói kérdések
(Heikki Kulta - Turun Sanomat) Kimi, mit gondolsz, ez volt-e a legjobb rajtod a Lotus színeiben? És ki volt a legkeményebb ellenfeled ma? A második biztonsági autó vagy Fernando?
KR: Voltak már korábban is jó rajtjaink, és azokhoz viszonyítva a mai eléggé átlagos volt. Markot és Maldonadót már azelőtt megelőztem, hogy 2-es fokozatba váltottam volna. Már a felvezető körben is jól sikerült a rajtom, így tudtam, hogy mire számíthatok. A célunk az volt, hogy a startot hibátlanul teljesítsük, ez pedig sikerült is, ami kulcsfontosságú volt a győzelem szempontjából. A biztonsági autó persze nekünk jobban ártott, mint másoknak. Már elég szép előnyünk volt, ami hirtelen elveszett, majd az egész megtörtént másodszor is. Az első alkalommal Hamilton még előttünk volt, de ma ezek semmiképpen nem segítettek nekünk.
 
(Leonid Novozhilov - F1 Live) Kimi Räikkönen, hogyan, kivel és hány napon át fogod ünnepelni ezt a győzelmet?
KR: Majdnem két hetem van rá. Amíg sikerül eljutnom a következő versenyre, addig a csapat sem aggódik. Valamikor szeretnék majd hazamenni is.
 
(Kate Walker - Girl Racer) Kimi, a verseny egyik fénypontját a rádióüzeneteid jelentették, amikor a csapattal beszélgettél. Mennyire zavaró számodra, hogy a gumik melegítésére emlékeztetnek, amikor a Safety Car mögött haladsz?
KR: Ez normális dolog. Minden csapatnál ugyanez megy. Persze csak segíteni próbálnak, de nem tudom, miért kell percenként kétszer elismételni, hiszen nem vagyok olyan hülye, hogy elfeledkeznék a feladatomról. De ez megszokott, tényleg csak segíteni akarnak. Én azonban tudom, hogy mit csinálok. Ha segítségre lesz szükségem, akkor majd kérek. Nem ez az első alkalom, hogy ez történt, és nem is az utolsó. Más csapatoknál is így ment, de ők mind azért vannak ott, hogy tájékoztassanak, hogy minél jobb helyzetbe hozzanak. Azonban az emberek különböző dolgokat szeretnek.
 
(Paolo Ianieri - La Gazzetta dello Sport) Sebastian, a verseny előtt kicseréltétek a váltót, átállítottátok a sebességfokozatok hosszúságát. Mennyire jelentett ez ugrást az ismeretlenbe? Biztos voltál benne, hogy meg tudod csinálni, vagy az első körökben át kellett gondolnod, hogy mi lehet elérhető számodra?
SV: Nem mondanám, hogy az ismeretlenbe ugrottunk volna. Azt persze nem tudtuk, hogy milyen gyorsan juthatok majd keresztül mezőnyön. Az első néhány autónál nyilván jóval gyorsabbak voltunk, így fontos volt, hogy a Marussiákat, a HRT-ket és a Caterhameket hamar letudjuk. Kihasználtuk a lehetőséget a sebességfokozatok megváltoztatására, ami kicsit megkönnyítette a helyzetemet az egyenesekben. Azonban amikor nem forgalomban autóztunk, akkor ennek megfizettük az árát. Segített az előzéseknél, de amikor üres volt előttem a pálya, akkor nem ez volt az optimális beállítás. Péntekről szombatra változtattunk az autón, de nem igazán értünk el vele javulást. Így a mostani változtatásokkal inkább a pénteki beállításokhoz közelítettünk, ami szerintem a jobb megoldás volt. Ennyi az egész.
 
(Heikki Kulta - Turun Sanomat) Fernando és Sebastian: Michael 56 versenyt teljesített a visszatérése óta, és még nem tudott győzni. Meglep titeket, hogy Kiminek ez már a 18. versenyén sikerült?
SV: Nem. Szerintem nem számít, hogy hány versenyre van szükséged. A legfontosabb, hogy elérd azt az eredményt, aminek megszerzésére lehetőséged van. Kimi kiváló versenyt teljesített ma. Talán most először volt képes az autója a győzelemre, és ő meg is csinálta. Nem tudom, hogyan alakult a versenyük az élen, mert a saját dolgommal voltam elfoglalva, de idén láthattuk, hogy a Mercedes az esetek többségében nem volt olyan versenyképes, mint a Lotus. Michael az elmúlt három évben már nem egyszer megmutatta, hogy mire is képes. És még ha nem is volt olyan sikeres mint korábban, ez nem teszi őt rosszabb versenyzővé.
FA: Egyetértek.
 
(Khodr Rawi - F1 Arab) Kimi, mennyire különleges számodra, hogy Ayrton Senna 1987-es győzelme óta te vagy az első, aki sikerre vitte a Lotust?
KR: Ez már elég rég volt. De nem hiszem, hogy bárki is a csapatban lenne az akkori emberek közül. Csak a nevünk ez. Ez ugyanaz a csapat, amelyiknél Fernando is versenyzett, csak más név alatt fut. Persze ez egy nagyszerű elnevezés, szép múltja van, de én a csapatnak versenyzem, bárhogy is hívják őket. Nem igazán érdekel, szóval ez inkább csak a srácoknak szól, akik rengeteget dolgoznak. Talán valaki számára ez jól fest, de én nem igazán érzem a különbséget.
 
(Mark Fogarty - Auto Action) Egy kérdés mindenkinek: ki fogja megnyerni a világbajnokságot?
KR: Nem tenném magamra a pénzem! Ők ketten elég közel állnak egymáshoz. Nem is tudom, hány pont van közöttük. Talán tíz? Ha ugyanilyen szinten folytatják, akkor egy rossz verseny is dönthet a bajnokságról. Fernando nehezebb helyzetben van, de tegnap és az előző versenyeken is láthattuk, hogy bármi megtörténhet. Ha minden szokásosan halad, akkor nem hinném, hogy bármi meglepő is történne, de már egy apró hiba is dönthet.
FA: Magabiztos vagyok. A végsőkig harcolni fogunk. Nem vagyunk elég gyorsak, és ezt mi is tudjuk, hiszen őszinték vagyunk magunkhoz. Ezt el kell fogadnunk. A csomagunk teljesítménye a gyengepontunk, de van néhány erősségünk is, amelyeket igyekszünk majd kihasználni.
SV: A szezon során nem voltunk mindig elég gyorsak, az utolsó pár versenyen azonban már igen, így kíváncsian várjuk a következő futamokat.
 
(Paolo Ianieri - La Gazzetta dello Sport) Sebastian, elég problémás hétvége volt ez a csapatnak. Pénteken Marknak volt gondja a KERS-sel, neked pedig szombaton délelőtt, majd jött az a dolog az üzemanyaggal. Mennyire jelent megkönnyebbülést, hogy az ilyen hétvégén is felértél a dobogóra és csak három pontot veszítették Fernandóval szemben?
SV: Őszintén szólva szerettem volna Jenson mellett egy kicsit gyorsabban elmenni, hogy aztán megelőzhessem Fernandót is. A tempónk szerintem meg lett volna hozzá, de a Jensonnal való harc végül elég sok időt elvett. De igen, elégedettek lehetünk a mai nappal. Ez egy olyan verseny volt, aminek nehéz volt előre megjósolni a végkimenetelét. A szimulációink persze mondtak nekünk valamit, de én bíztam abban, hogy jobb esélyünk is lehet. Az időmérő nagy csapás volt, hiszen ha az embernek nem kell nagy zseninek lennie ahhoz, hogy eldöntse, a 3. vagy az utolsó helyről jobb-e rajtolni. Tegnap is mondtam, hogy minden esélyt új lehetőségként kell felfogni, és ma rengeteg esély kínálkozott számunkra. Jó versenyünk volt, nagyon élveztem, és elégedett vagyok az eredménnyel.
 
(Michael Schmidt - Auto, Motor und Sport) Sebastian, korábban elismerted, hogy tegnap hibát vétettetek. Mennyire voltál dühös emiatt? Az embernek nem kell Einsteinnek lennie ahhoz, hogy kiszámolja, mennyi üzemanyagra van szükség három kör megtételéhez, főleg azok után, hogy Barcelonában már Hamiltonnal is hasonló dolog történt. Szerinted a csapatnak jobban kellett volna figyelnie?
SV: Rengeteg dolog van, ami máshogy is alakulhatott volna. Én elkövettem egy hibát az egyik utolsó körömben, amit emiatt meg is szakítottam, így senki nem vette észre a problémát. Mint korábban mondtam, hibát vétettünk, és nem szándékosan akartunk butaságot csinálni, amivel szinte semmit sem lehetett volna nyerni. Szerintem ez különbözött attól, mint ami Lewisszal történt Barcelonában. Ők nyilvánvalóan szándékosan tankoltak kevesebbet az autóba, majd pedig megálltak a levezető körben, nekünk azonban elegendő üzemanyagunk volt. Pontosabban papíron megfelelő mennyiségű volt, az autóban azonban valahogy mégsem. Elővigyázatosságból álltunk meg, hogy ne tegyünk kárt semmiben, ezt követően pedig egy elég hosszadalmas procedúra vette kezdetét. Nem tudtunk annyi üzemanyagot kivenni az autóból, amennyi a minta leadáshoz kellett, és ennyi az egész. A szabályok egyértelműek. Szerintem a büntetés elég súlyos volt, de el kellett fogadnunk. A szabályok itt is egyértelműek. Ha ez a szezon harmadik versenyén történik, akkor az év végén már senki nem kérdezne erről, viszont mivel három versennyel a vége előtt történt, jóval nagyobb volt az érdeklődés. De ezzel együtt kell élnünk.
 
(Luigi Perna – La Gazzetta dello Sport) Fernando, az utolsó győzelmed Hockenheimben volt még júliusban, több mint három hónappal ezelőtt. Gondolod, hogy mindenképpen szükséged van még legalább egy győzelemre az utolsó két versenyen a bajnokság megnyeréséhez? Szerinted képesek lesztek rá?
FA: Segítene számunkra, az nem kérdés, de nem hinném, hogy mindenképpen szükséges.
 
(Vanessa Ruiz - ESPN Radio) Sebastian, a sok nehézség után meglepetésként tekintetek erre az eredményre?
SV: Nem hiszen, hogy meglepetésről beszélhetnénk. Mármint tudtuk, hogy gyorsak vagyunk. A versenyen sok olyan dolog történt, amelyeket nem láthattunk előre. Nem tudom, mi történt a HRT-vel, ami az első biztonsági autós szakaszt idézte elő, és nem tudom, mi történt Romainnal, aki pedig a másodikért volt felelős. Tudtuk, hogy esélyünk lehet bekerülni az első öt közé normál körülmények között is. A tempónk megvolt hozzá, de az említett péntekről szombatra történt változtatással nem jó irányba indultunk. Azonban sikeréhesek vagyunk, és mindig csak jobbá próbáljuk tenni az autót. Nem hibáztatok ezért senkit. Én egyike voltam azoknak, akik leginkább támogatták azokat a változtatásokat, de végül nem működtek. Persze nem másodpercekről beszélünk, csak apró részletekről. A rajtrácson pozíciókat veszítettünk, de cserébe lehetőségünk volt arra, hogy hozzányúljunk az autóhoz, és tudtuk, hogy versenyképes lesz. Néhol volt egy kis szerencsénk, de végső soron mi alapoztuk meg magunknak a sikert.
 
(Shubha Chandran - Chequered Flag, India) Sebastian, milyen összpontosításra, elhivatottságra és mentális erőre van szükség ahhoz, hogy az ember ilyen rajthelyről indulva végül a dobogón végezzen?
SV: A versenyek hosszúak. A rajt előtt mondtam a srácoknak, hogy száz százalékig megbízok bennük és ők is bízhatnak bennem. Nem adhattuk fel. Persze a lehető legrosszabb helyről startoltunk, de ha az ember mindent belead, akkor nem bukhat el, és ma ennek egy kiváló példáját láthattuk. Mindenki nagyon koncentrált volt és egyúttal élvezte is az egészet. Ne felejtsük el, nem csak azért vagyunk itt, hogy a győzelemért harcoljunk, hanem azért is, hogy szórakozzunk, hogy jól érezzük magunkat, és szerintem a csapat tagjai közül mindenki hálás azért, hogy itt lehet. A vasárnapok persze kemények. Mindig ott van a feszültség, az ember ideges, izgatott, függetlenül attól, hogy honnan is rajtol. Ez a mai egy remek kihívás is volt, hiszen minden egyes körben küzdenünk kellett. Persze most jó érzés itt ülni és mindezt visszaidézni. Lesznek majd ismét nehéz napok, amikor nem itt fogunk ülni, és a hibáinkra gondolunk vissza, de remélhetőleg tanulni fogunk majd belőlük, mint ahogy azt eddig is tettük.
 
(Heikki Kulta -Turun Sanomat) Kimi, elvesz valamit az örömödből, hogy a mai győzelmeddel végleg elszállt az esélyed a bajnoki cím megszerzésére?
KR: Nem, hiszen már néhány verseny óta tudjuk, hogy nincs meg a tempónk ahhoz, hogy az élen állókkal harcoljunk. Mindig próbáljuk a legjobbunkat nyújtani. Ma megszereztük a győzelmet, és noha ugyanazon a napon elveszítettük a bajnokságot is, de ez nem igazán érdekel. Egyébként sem számítottunk rá, hogy harcban leszünk érte. Egy kicsit mindig le voltunk maradva, áltagos versenyeken nem nagyon tudtuk felvenni a harcot a legjobbakkal, de az utóbbi futamokon nagyon jó volt a tempónk. Végre mindent összeraktunk és nyertünk. Jövőre ismét megpróbáljuk.
 
(Anne Giuntini - L'Equipe) Sebastian, elnézést, hogy ismét felhozom a tegnapi esetet, de nem igazán értjük, hogy miért állítottad meg az autót, hiszen normál körülmények között a kevesebb üzemanyag nem okoz kárt a motorban.
SV: Elsősorban elővigyázatosságból. Láttuk, hogy néhány számérték elkezdett zuhanni, és a motor, a pumpák megőrzése érdekében döntöttünk úgy, hogy megállunk. Meg voltunk győződve arról, hogy elég üzemanyagunk van a mintavételhez, de valamilyen okból mégsem volt elég. Nem tudom, hogy mi történt. Valahol bizonyára hiba történt, ami súlyos csapásként ért, de biztos, hogy tanulni fogunk belőle és többé ilyen nem fordul elő. Rengetegszer csináltuk már jól, ismerjük a szabályokat. Mindössze 200 milliliter hiányzott. Ha az időmérő előtt elmegyek wc-re, az is nagyjából ekkora különbséget jelent. Hibát vétettünk, aminek meg is fizettük az árát, de ilyen az élet.
 
(Paolo Ianieri - La Gazzetta dello Sport) Sebastian, két hét múlva Austinban először lesz esélyed arra, hogy megnyerd a harmadik bajnoki címed, ráadásul az lesz 100. nagydíjad.
SV: Uh, ez már elég soknak tűnik. Rohan az idő. Biztos vagyok benne, hogy Fernando és Kimi is emlékeznek az első versenyeikre, és nem tűnik számukra olyan hosszúnak az eltelt idő. Szerintem ha az ember valami olyat csinál, amit szeret, akkor az idő mindig gyorsabban telik. Ha visszagondolok 2006-ra és 2007-re, amikor először vezettem formula-1-es autót, még mindig emlékszem az engem akkor körülvevő emberekre, és vissza tudom idézni, hogy milyen helyeken jártam. És ha azt mondják, hogy ez már 6 évvel ezelőtt történt, az nagyon soknak tűnik. De biztosan ha veled is közölné valaki, hogy hány éve léptél be először egy F1-es paddockba, akkor te is egy meglepően nagy számot hallanál. Az idő nem áll meg, és ez alatt remélhetőleg tapasztaltabbakká is válunk. Az ember megtanul bizonyos dolgokat és talán nyugodtabbá is válik, de továbbra is fontos, hogy kicsit komolytalanok és sikeréhesek maradjunk, és újabb hibákat kövessünk el, különben sohasem jutnánk előrébb. Most hazautazom, pihenek egy kicsit, feltöltődöm energiával, és Amerikába támadószellemben fogok érkezni, s megpróbálok győzni.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!