KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Megjött Kimi és a Lotus étvágya

Megjött Kimi és a Lotus étvágya

formula.hu  2012.11.13. 10:02


 

Raikkönen Abu Dhabiban aratott győzelme meghozta a Lotus istálló étvágyát: a finn további pikáns rádióüzeneteket és diadalokat, Romain Grosjean jobb teljesítményt, az alakulat pedig fejlesztéseket ígér a versenynaptárban most debütáló, a texasi Austinban tartandó futam előtt. Átfogó interjú, amelyben minden érintett megszólal a várható esélyekkel kapcsolatban.
 
Kimi Räikkönen: 
Először is, milyen gondolataid voltak, miután győztél Abu Dhabiban? 
Megcsináltuk! Sokáig tartott, de sikerült. Minden munka, melyet a csapat végzett jól sikerült és megmutattuk, amit mindig is tudtunk; egy olyan autónk van, amellyel az élen tudunk harcolni. És ezen felül győzni tudunk. 
 
Mit gondolsz, miért sikerült végül győzni? 
Nem adtuk fel. Volt időszak, amikor az új fejlesztések nem működtek az autón azonnal úgy, ahogy szerettük volna és amikor új alkatrészeket tesztelsz a szabadedzéseken, akkor nagyon nehéz fejlődni, de folytattuk a munkát. Soha nem estünk ki a hétvégén az első tízből és ebből a szempontból azt hiszem, jó elgondolásunk volt arról, hogy versenyképesek tudunk lenni, ha az időmérő edzés jól sikerül, amely egész szezonban nagy problémát jelentett. Most azonban sikerült megoldani. 
 
Jó, hogy sikerült megválaszolni a mikor érkezik a győzelem kérdést? 
Soha nem érdekelt valójában, mit gondolnak az emberek - ha nem érek célba a következő versenyen, akkor azt gondolják, olyan rossz vagyok, mint ahogy a versenyen mentem. Csak teszem a dolgom és ha elégedett vagyok azzal amit végzek és ez a legjobb a csapat számára, akkor ennyi. Így valójában nem érdekel, ha az emberek másképpen gondolkoznak rólam, mint ahogy tették három órával a verseny előtt. 
 
Mennyire várod a Circuit of the Americason megrendezésre kerülő versenyt? 
Ez lesz a harmadik új pálya számomra az idei évben és ezen felül minden csapat és pilóta számára is új lesz. Korea és India új volt számomra, de láttam a korábbi versenyeket TV-n. Nem tudok semmit Austinról, csak a Circuit of the Americas nevét. Mindig szerettem új helyekre menni, mivel ez további izgalmat jelent. Különösen várom ezt is. Szeretem az amerikai hangulatot, nyugodt a környezet; tudják, hogyan kell szórakozni és ezen felül szeretik a versenyzést. 
 
Milyen korábbi tapasztalataid vannak az Egyesült Államokról? 
Hét versenyt teljesítettem Indianapolisban. Sajnos egyszer volt csak valóban erős autóm, 2005-ben, amikor csak hat autó versenyzett és én nem voltam köztük. 2003-ban pole pozíciót szereztem, de egyik versenyre sem emlékszem jól. Tavaly a NASCAR-ban próbálkoztam. Két versenyt teljesítettem a Charlotte ovál pályán és nagyon tetszett. Ez volt talán az az élmény, mely felnyitotta a szemem ismét a versenyzés iránt. Ezt követően szerettem volna visszatérni a Formula-1-be, miközben az volt a terv, hogy még több NASCAR versenyen részt veszek. Miután láttam az amerikai NASCAR rajongókat, remélem, hogy a Formula-1 is megragadja az embereket és élvezni fogják a texasi versenyt is. 
 
Abu Dhabiban a boxfalról kapott üzeneteket mindig kommentáltad - számíthatunk valami hasonlóra Austinban is? 
Igen, néhány rádióüzenetünk kiment TV adásba és azt hiszem, ezekből kiderül, mennyire szerettem volna nyugodt maradni, végezni a munkám és megnyerni a verseny. Minden, amit tudni szerettem volna, mekkora a távolság a mögöttem lévőhöz képest. Azt hiszem, további üzeneteket lehetne hallani tőlem az autóban, ha rákeresnek YouTube-on; még a rövid NASCAR időszakomból is. 
 
A futamgyőzelmet azt követően sikerült megszerezni, hogy bejelentették, 2013-ban is a csapatnál versenyezhetsz; ez egy jó válasz volt? 
Sikerült megmutatni, hogy mindenki a megfelelő döntést hozta. Egész szezonban megmutattuk, mennyire jók vagyunk és Abu Dhabiban megmutattuk, képesek vagyunk győzni. Ez még csak a kezdet. Ígérem. 
 
Romain Grosjean: 
Van valamilyen tapasztalatod az Egyesült Államokról?
Soha nem jártam még az Egyesült Államokban korábban, még bevásárolni sem New Yorkba! Több szempontból is új élmény lesz. Tény, próbáltam egy gyors látogatást tenni a Kanadai Nagydíj után, de végül nem maradt rá idő. Biztos vagyok benne, nagy felfedező utazás lesz; új ország, új kultúra és természetesen új versenypálya, amely számomra mindig jó élmény. 
 
Mit tudsz az Egyesült Államok autósportjáról? 
A NASCAR természetesen nagyon népszerű és azt hiszem, tanulhatunk dolgokat tőlük, mivel nagyon lenyűgöző a verseny. Az Indianapolis 500 a másik esemény, melyet mindenki ismer. Remélem, hogy a rajongókkal akikkel Austinban találkozunk annyira elkötelezettek, mint a többi eseményen. 
 
A Lotus F1 Team már körözhetett a pályán Jerome-mal - beszélt erről Veled? 
Beszéltem Jerome-mal, így van elképzelésem arról, hogy mire számíthatok. Ezen felül a pályát szimuláltuk és könnyedén Xbox-ozhatom miközben utazok, így van innen is elképzelésem. Nem hiszem, hogy könnyű lesz megtanulni a pályát és van néhány gyors kanyar, amely kihívást jelenthet. Az első kanyar jó szórakozásnak tűnik. 
 
Ez lesz az első a három és egyben utolsó egymást követő hétvégén megrendezésre kerülő versenyből a szezon végi kilenc hetes periódusban - mennyire kimerítő ez a menetrend? 
Kemény munka, mivel sok helyre utazunk. Néha felkelsz a hotelben és megkérdezed magadtól melyik országban is vagy?! Ez az egész csapatra igaz; a pilótáktól a szerelőkön át a mérnökökre, a vendéglátó személyzetre; mindenkire. Várjuk már az év végi pihenőt, de még fontos két verseny van hátra; reméljük sikerül pontokat szerezni. 
 
A legutóbbi verseny nem úgy sikerült, ahogy szeretted volna... 
Számomra nem a legjobb nap volt, de a csapat fantasztikus napot teljesített, Kimi győzni tudott. Ez a győzelem már régóta váratott magára és hihetetlen érzés volt az egész csapat számára. Egészen jól mentem és pontszerző helyen érhettem volna célba. Sajnos Sergio (Perez) egy harc közepébe tért vissza a pályára és szerette volna a pálya azon részét is használni, ahol voltam. Semmit sem tudtam tenni, mivel nem tudtam láthatatlanná tenni az autót. Sergiót megbüntették a balesetért és még egy biztonsági autós fázist láthattunk. Mark (Webber) is ott volt, de most nem szólhat rám egy rossz szót sem. 
 
Mennyire jó érzés, hogy a csapat végre győzni tudott? 
Hihetetlen volt a csapatnak. Úgy tűnt, a győzelem menekül előlünk, de nyomtuk és fantasztikus jutalom volt a dobogó legfelső fokára állni. Kimi fantasztikus munkát végzett. Az autó ott volt és habár nem ezen a versenyen számítottunk győzelemre, de megcsináltuk. Remélhetőleg a jó eredmények folytatódnak, már Austinban. 
 
Eric Boullier, csapatfőnök: 
Milyen visszajelzéseket kapott az Abu Dhabi-i győzelem után?
Több, mint négyezer üzenetet kaptam a pályán, miután a futamot leintették! Örömteli meglepetés volt látni, hogy ezek közül néhány a rivális csapatoktól érkezett, közölték, mennyire örülnek, hogy velünk lehetnek. Nagyszerű volt hallani a paddock-ban, hogy megérdemeltük a győzelmet. Csapatfőnökként a dobogón állni, konstruktőrként győzni valami különleges volt. Nagyon érzelmes pillanat volt. Remélem, hamarosan újra átélhetjük. 
 
Milyen érzések uralkodtak Estone-ban, amikor visszatért a gyárba? 
Az emberek boldogak voltak és tavasziassá vált a levegő léptük után; habár az időjárás a gyáron kívül nagyon hűvös! Az izgatottság fantasztikus érzése lett úrrá és két verseny még hátra van. Egyszer megcsináltuk és újra képesek leszünk rá az idei évben. Időbe telt ez a győzelem, de mindnyájan tudtuk, meg tudjuk csinálni. Elérkezett az idő, amikor egyre többen kezdenek a jövő évi autóra koncentrálni, amely jó időzítés. 
 
A győzelem bizonyos szempontból azt jelzi, hogy a Lotus F1 Team képes a fejlesztési harcot a szezon végéig megvívni? 
Csapatunk messze van a legnagyobb költségvetésű csapattól, de ez előnyként is felfogható. Arra vagyunk kényszerítve, hogy okosak legyünk és ez Enstone egyik védjegye. Októberben fejleszteni, mellyel az autónk gyors lesz és utolérni a sport legjobbjait azt mutatja, ez a csapat képes teljesíteni. 
 
Beszélve a teljesítményről, Kimi jól végezte a munkát a kormány mögött? 
Ez talán meglepő volt, hogy a csapaton kívüliek megkérdőjelezték képességeit, de mi a csapaton belül nem. Kimi letette névjegyét és megmutatta, visszatér a Formula-1-be és a legjobb formáját mutatja. Nagyszerű számára visszatérni a dobogóra és győzni, nagyszerű ez a csapatnak és a rajongóknak is. Ezen felül a "hagyjatok békén, tudom, mit csinálok" már a Formula-1 klasszikusává vált! 
 
Mennyire volt nehéz a boxfalról nézni, hogy az előny eltűnik a biztonsági autós fázis miatt, majd nézni Fernando felzárkózását a futam végén? 
Ez volt minden bizonnyal rövid Formula-1-es pályafutásom leghosszabb versenye! Az utolsó 22 kör különösen hosszú volt. Láthattuk, hogy Kimi felépíti és tovább növeli előnyét, de a biztonsági autó ezt megsemmisítette. Az újraindulásnál ismét előnyre tett szert, majd Fernando elkezdett felzárkózni, így az utolsó kör egészen ijesztő volt. 
 
A garázs másik oldalán Romain kihozott minden sebességet az autóból?
Romain ismét tanult Abu Dhabiban, de megmutatta, képes jól teljesíteni a stratégiával, melyet az első körben defektes kerék cseréjét követően határoztunk meg számára. Kiesett a versenyből mert rossz időben rossz helyen volt. 
 
Milyen érzés a Formula-1-gyel visszatérni az Államokba? 
Csapatként nagyon örülünk, hogy visszatérhetünk az Egyesült Államokba, mert úgy gondoljuk, ez az a piac, ahol a Formula-1-nek lennie kell. Már van néhány amerikai partnerünk, így jó az ő országukba versenyezni. Itt óriási lehetőség áll a Formula-1 előtt és remélhetőleg sikerül építeni erre a lehetőségre a jövőben. Két héttel ezelőtt részt vettünk a pálya megnyitóján és a bizsergés, mely körülvette az eseményt egészen meglepő volt. Biztos vagyok benne, Amerika sokkal jobban szereti a Formula-1-et annál, mint azt sokan gondolják. 
 
A negyedik hely volt a cél az idei évre a bajnokságban - több, mint kétszerese az előny annak, amit az ötödik helyezett csapat pontszámban összegyűjtött. Ez jó kilátásokat jelent 2013-ra? 
A negyedik hely volt nyilvánvalóan a cél, melyet meghatároztunk az év elején és jelenleg itt állunk. Nyilvánvalóan lehetsz úgy negyedik, hogy közel állsz a harmadikhoz, vagy lehetsz negyedik úgy is, hogy alig előzöd meg az ötödik helyezettet. Pozíciónk egészen nyugodt az ötödik helyezett Mercedeshez képest. A negyedik helyen állni és olyan csapatokkal harcolni, mint a Ferrari és a McLaren - győzelmet és több dobogós helyezést szerezni - olyan pozícióba hoz minket, mellyel erősíteni lehet a csapat képét; a csapat felfelé halad. Ez természetesen kereskedelmi szempontból is jó, számos partner csatlakozott hozzánk az idei évben. Másrészről a negyedik hely mégiscsak a negyedik hely és tudjuk, mennyire keményen kell fejleszteni ahhoz, hogy a jövő évben az első háromba kerüljünk. 
 
James Allison, műszaki igazgató: 
Mennyire nehéz egy olyan pályára menni, ahol korábban nem versenyeztek? 
Sokkal nehezebb annál, mintha egy olyan pályára mennénk, ahol már versenyeztünk! Jó dolog, hogy egyenlők a feltételek - egyik csapat sem versenyzett korábban a Circuit of the Americas pályán. A mérnökök számára sokkal nagyobb a kihívás, nem ismerik a pálya sajátosságait. Ismerjük a pálya vonalvezetését és számos szimulációt végeztünk, mellyel megtudtuk a felfüggesztés beállítását, a szárnyállásokat, az áttételi fokozatokat, de egyéni sajátosságainak felfedezéséhez a pályán kell dolgozni. 
 
A fejlesztésekkel mi a helyzet? Lesznek még újak? 
A Coanda rendszert legújabb változatát még fejlesztjük. Ez hasonló leszorítóerőt eredményez, mint amilyet Koreában láttunk és amilyet Abu Dhabiban alkalmaztunk, de nem von el annyi erőt a motortól. Kipróbáltuk ezt az újítást Abu Dhabiban, de a koreai specifikáció mellett döntöttünk a versenyre. Most a Fiatal Pilóták Tesztjével a hátunk mögött bízunk benne, hogy ezen fejlesztés segítségével hat lóerőt visszakapunk a szezon utolsó két versenyére. Kisebb aerodinamikai fejlesztésünk is lesz az első vezetőszárnynál. 
 
Miért állt össze minden Abu Dhabiban?
Mióta Koreában a Coanda kipufogórendszert bevetettük, az E20 egészen jó lett. Talán Koreában és Indiában ez nem tűnt így, mivel beragadtunk más autók mögé, de az autó sebessége a versenyeken erős volt. Abu Dhabiban Kimi nagyon magabiztosan nyilatkozott a verseny előtt, mert elégedett volt autójával. Arra volt szükség, hogy megfelelő eredményt érjünk el az időmérő edzésen, ezzel már fél esélyt kapott, majd egy jó rajtra volt szükség. Mindkettőt sikerült megvalósítani; Kimi remek kört futott az időmérő edzésen, kissé szerencséje is volt azért, mert Sebastiant (Vettel) a mezőny végére sorolták vissza, majd újra szerencséje volt, amikor Webber rosszul rajtolt. Ez volt hosszú idő után az első verseny, amikor tiszta pályán mehettünk az autóval majdnem a rajtrács elején és megnyertük a versenyt. 
 
Austinban hasonló leszorítóerő lehet, mint Abu Dhabiban, jó lehet ez a csapatnak? 
Hasonló leszorítóerőt használunk az autón, de teljesen más a pálya, mint a Yas Marina. Sokkal több kanyartípus található itt. Austinban számos gyors kanyar található, amely Abu Dhabiban nem volt, majd a lassú sikánokban is haladni kell. A kanyarok különbözősége azt jelenti, hogy az autó sokkal szélesebb körű tesztnek lesz alávetve. Azonban ha a többi pályát nézzük, amely összetett módon teszteli az autót, akkor egészen jól állunk. 
 
Mennyire volt hasznos a Fiatal Pilóták Tesztje? 
Három pilótát ki tudtunk értékelni és különböző megközelítéseket kaptunk az autóról, amely mindig hasznos, de elsődlegesen a teszten lehetőségünk nyílt kalibrálni a gyárban használatos eszközöket, kiértékeltük mi a jó és mi a rossz az autó fejlesztésében. Összevethettük szimulációnkat a valósággal, a pályán korrelációs teszteket hajthattunk végre. A Fiatal Pilóták Tesztje briliáns lehetőséget adott számunkra, hogy behozzuk a korrelációs tesztekből fakadó hátrányunkat, mely az év során alakult ki, meggyőződhettünk arról, hogy a gyárban végzett munkával nem kerültünk tévútra. Ez értékes, ahogy a szezon utolsó két versenye felé közeledünk, de fontos a jövő évi fejlesztési munkálatok szempontjából is.

 

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!