HÍREK : „Amint Kimi kiszállt az F1-ből, azt mondta, ’soha többé’” |
„Amint Kimi kiszállt az F1-ből, azt mondta, ’soha többé’”
motorsportal.hu 2013.01.30. 10:32
Amikor Kimi Räikkönen 2009 végén nagy hirtelenséggel hátat fordított a Forma-1-nek, sokan elkönyvelték, hogy többé nem fogják látni a finnt egy F1-es paddockban, hiszen úgy tűnt, teljesen kiábrándult a sportból. Két év WRC-ben eltöltött év után azonban, mintha a világ legtermészetesebb dolga lett volna, a 2007-es bajnok visszatért a mezőnybe egy számára sokkal befogadóbb közeg, a Lotus színeiben, motivációja pedig ismét a régi volt.
A finn közeli barátja, a sportautókkal versenyző Toni Vilander úgy véli, Räikkönennek jót tett a kétéves szünet, amely alatt felfrissült, és meggondolta magát azzal a sporttal kapcsolatban, ahová korábban valóban esze ágában sem lett volna visszamenni.
„Kimi visszatérése sokkal inkább meglepett, mint a tavaly mutatott teljesítménye” - idézi Vilandert az F1Fanatic. - „Amikor abbahagyta, elege volt a Forma-1-ből, és csak azt hajtogatta, hogy ’soha többé’. Szerintem hasznos, ha az ember olykor kicsit eltávolodik a korábbi életétől, és olyasmibe kezd, mint amit például számára a ralizás jelentett. Ezáltal megváltozik a gondolkodásmódja, a hozzáállása pedig egyre határozottabb lesz.”
„Kimi az Kimi. Neki nem számít, hogy hogyan változnak az autók, a gumik vagy a szabályok, csak pár körre van szüksége és máris egy másodpercen belül van a legjobbakhoz képest. Pontosan ez történt vele a Lotusnál tett bemutatkozásakor.”
Räikkönen lelkesedésének szinten tartásában bizonyára nagy szerepe van a Lotusnak, akik megértették a finn igényeit, és képesek voltak azokat tiszteletben tartani, sőt, azonosulni vele. Bizonyára nem sok csapat hagyta volna, hogy kivonja magát számos szponzori esemény alól, hogy ne vegyen részt az interlagosi pályabejáráson vagy hogy egyedi sisakfestéssel álljon rajthoz, mint amikor tavaly Monacóban példaképe, James Hunt nevével és dizájnjával ellátott fejvédőt öltött magára.
Ez utóbbi ötlet már nagyon rég felmerült Räikkönenben, s a sisakjainak készítője, Uffe Tagtstrom most el is mondta, mi hátráltatta a finnt elképzelésének megvalósításában.
„Már évekkel ezelőtt előállt ezzel az ötlettel, de a McLarennél és a Ferrarinál nem volt lehetősége arra, hogy használja” - árulta el. - „A tavalyi évben azonban megtehette, és remek visszajelzéseket is kapott.”
|