HÍREK : Grosjean az élre repítette a Lotust a második napon |
Grosjean az élre repítette a Lotust a második napon
motorsportal.hu 2013.02.06. 18:02
Noha éppen az ő pályán való megállása miatt ért pár perccel a tervezettnél előbb véget a jerezi tesztsorozat második napja, Romain Grosjean révén majdnem nyolc tizedes előnnyel a Lotus zárta az élen a mai nyolc órán át tartó gyakorlást. Mögötte Paul di Resta és Daniel Ricciardo végeztek, mialatt a Mercedes Lewis Hamilton balesetével újabb katasztrofális napot zárt.
A 2013-as téli tesztszezon második napja is hűvösben kezdődött, s délutánra is csak 15 fokig melegedett a levegő, ám ami a legfontosabb a csapatok számára, az időjárás ezúttal is végig száraz maradt.
Ma négy olyan pilóta lépett pályára, akik idén még nem vezettek: Sergio Pérez és Lewis Hamilton új csapatának autóját próbálhatta ki először, míg a Marussia által reggel bejelentett versenyző, Luiz Razia ezt követően azonnal lehetőséget is kapott az MR02-ben. Az edzés utolsó órájában a Force Indiában lehetőséget kapott a szimulátorban dolgozó James Rossiter is, aki utoljára 2008-ban Szuzukában vezethetett F1-es autót. Akkor a nem sokkal később megszűnő Honda tesztpilótája volt.
Akárcsak tegnap, ma is a Saubert vezető Nico Hülkenberg lépett először a pályára egy felvezető kör erejéig, aki tegnap első napja után az autó gyors kanyarokban mutatott stabilitásáról áradozott, ami már tavaly, a Force Indiát vezetve is felkeltette figyelmét az akkor még rivális svájciakat figyelve.
Az első mért kör Mark Webber nevéhez fűződött, aki egy ötkörös etappal nyitotta meg a mai gyakorlást. Elmondható, hogy a délelőtt ismét a rövidebb menetek, az aerodinamikai tesztek jegyében telt a csapatok számára, hiszen 12 óra előtt senki sem futott 7-8 körösnél hosszabb etapot. Kicsit hasonlít ez a minta a csapatok edzésprogramjára a versenyhétvégék pénteki tesztnapjain.
Azonban még az első négy óta letelte előtt kétszer is meg kellett szakítani a gyakorlást egy-egy a pályán megálló autó miatt. A látványosabb és vészjóslóbb Lewis Hamilton balesete volt, aki mindössze 15 kör megtétele után egy fékhiba miatt a gumifalba csúszott a Dry Sack kanyarban, ami a híres Schumacher-Villeneuve ütközés helyszíne is volt az 1997-es szezonzárón.
A Mercedes délután kiadott közleménye szerint Hamiltont már nem tudták visszaküldeni a nap folyamán, s mivel Nico Rosberg elektronikai hiba miatt tegnap hasonlóan korán kénytelen volt befejezni a gyakorlást, a W04-es modellbe a két nap alatt összesen 26 kört tudtak belepréselni a pilóták.
Nem sokkal egy óra előtt aztán Luiz Razia autója is megállt a célegyenesben. Mint utóbb kiderült, az ő számára is a nap végét jelentette ez a meghibásodás, ő összesen 31 körig jutott.
Grosjean végül 95 körig jutott, akárcsak a 2. helyen végző, Force Indiát vezető di Resta, a skótnak viszont majdnem 8 tizeddel gyengébb volt a legjobb ideje.
A franciához képest egy másodpercen belül zárt még a Toro Rossóval Daniel Ricciardo, akit nem sokkal követett a 101 körével a nap legszorgalmasabb embere és a tegnapi leggyorsabb, Mark Webber.
Hülkenberg mögött Hamilton még rövid megjelenése ellenére is a 6. tudott lenni, fél tizeddel megelőzve a helyét a McLarennél átvevő Pérezt.
Az edzés végén újra előkerült a piros zászló, amikor pár perccel a leintés előtt Grosjean, majd rögtön utána Hülkenberg autója is megállt a pályán. Ezek viszont valószínűleg tervezett leállások voltak, hiszen a tesztnapok végén gyakran küldik ki szinte teljesen üres tankkal autóikat a csapatok, ellenőrizve azok működését ilyen szélsőséges körülmények között is.
Holnap a teszthét feléhez érkezve sok csapatnál váltás lesz pilótafronton, hiszen Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Jean-Éric Vergne, Charles Pic és két újonc, Valtteri Bottas és Esteban Gutiérrez is először lép pályára idén.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő / Hátrány |
Kör |
1 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:18,218 |
95 |
2 |
Paul di Resta |
Force India |
1:19,003 +0.785 |
95 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19,134 +0.916 |
83 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:19,338 +1.120 |
101 |
5 |
Nico Hülkenberg |
Sauber |
1:19,502 +1.284 |
99 |
6 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19,519 +1.301 |
15 |
7 |
Sergio Pérez |
McLaren |
1:19,572 +1.354 |
81 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:19,914 +1.696 |
78 |
9 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:20,693 +2.475 |
71 |
10 |
James Rossiter |
Force India |
1:21,273 +3.055 |
19 |
11 |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:21,311 +3.093 |
88 |
12 |
Luiz Razia |
Marussia |
1:23,537 +5.319 |
31 |
|