HÍREK : A V6-os motorok miatt több tesztet akarnak a csapatok |
A V6-os motorok miatt több tesztet akarnak a csapatok
motorsportal.hu 2013.02.06. 18:08
2014-ben az ismeretlenbe ugrik a mezőny a szabálykönyv jelentős átalakítása miatt, ezen belül is leginkább a teljesen új hajtáslánc miatt aggódnak a csapatok.
Ross Brawn és Christian Horner elárulták, az istállók vezetői most arról próbálnak megegyezni, hogy a következő szezon előtt az idei 12-nél több tesztnapot iktassanak be, vagy legalább korábbi időpontban kezdődjön el a gyakorlás, hogy ha valami komolyabb hibát észlelnének az 1,6 literes, V6-os, turbófeltöltésű erőforrásokban a csapatok, akkor a motorgyártóknak még legyen elegendő idejük elvégezni a szükséges változtatásokat.
„Jelenleg is zajlik közöttünk néhány építő jellegű megbeszélés azzal a kihívással kapcsolatban, amivel majd 2014-ben szembesülünk” - mondta az Autosportnak a Mercedes csapatfőnöke Jerezben.
„Képzeljük el mindezt egy motorgyártó szemszögéből, akik februárban tesztelhetik először az új erőforrásukat, amivel márciusban már versenyezniük kell. A mi esetünkben pedig három partnerről is szó van, ami elég komoly nehézségeket okozhat.”
Brawn szerint arra kicsi az esély, hogy már az idei szezon végén pályára vihetik a 2014-es motorokat, de a jövő évi tesztbeosztáson mindenképpen szeretnének valamilyen módosítást eszközölni.
„Próbálunk valahogy könnyíteni ezen a helyzeten, de még korai lenne megmondani, hogy milyen megoldás fog születni” - folytatta.
„Azt hiszem, ezzel mindenki egyetértene, még ha csak 2014 elejétől is lépne érvénybe. Arra ugyanis nem számítok, hogy már idén tesztelhetjük az új motorokat, viszont a jövő évi tesztprogram kialakításával segíthetnénk a motorgyártóknak leküzdeni ezt a nehézséget.”
Nemrég a Lotustól James Allison azt nyilatkozta, ő nem is a motorok élettartama, inkább a hűtésük miatt aggódik, hiszen rengeteg összetevő megbízhatóságát igen pontosan képesek megbecsülni a próbapadokon is, de a több tesztet persze ő sem utasítaná el. Hasonlóan vélekedik Horner is, aki egyúttal partnerüket, a Renault-t is igyekezett megvédeni.
„Sok szempontból nézve okos döntés lenne (a több teszt), de ez nem olyan dolog, amit a Renault kérne tőlünk. Persze kétségtelen, hogy plusz költségeket jelentene, de hosszú távon talán jó befektetés lenne, ha megbizonyosodhatnánk arról, hogy a motorjaink megbízhatóak lesznek az első versenyen” - érvelt a Red Bull csapatfőnöke.
|