HÍREK : A Lotus elégedett a jerezi teszttel |
A Lotus elégedett a jerezi teszttel
motorsportal.hu 2013.02.17. 13:22
Megbízhatónak és egyelőre gyorsnak bizonyult az új Lotus a múlt heti jerezi teszten. Kimi Räikkönen és Romain Grosjean is begyűjtött egy-egy napi elsőséget, ráadásul mindketten elégedetten nyilatkoztak az E21 előrelépéseiről is. A csapat technikai igazgatója, James Allison az istálló honlapjának adott interjújában értékelte a múlt hét tapasztalatait, valamint beszélt e a rájuk váró feladatokról is.
Mennyire volt tanulságos az első teszthét Jerezben?
Allison: A téli tesztek roppant értékesek. Csak 12 napunk van arra, hogy megértsünk egy igen összetett autót. Tizenkét nap, arra, hogy a csapat és az autó is felkészüljön az első versenyre Melbourne-ben. Jerez négy napig jó idővel látta vendégül a csapatokat, valamint egy nehéz pályával, amely teljesítmény és megbízhatóság tekintetében is komoly erőpróba elé állítja az autót. Azzal a tudattal hagyhattuk el Jerezt, hogy az E21 versenyképes és nagyon megbízható is.
És mik a benyomásaitok a 2013-as Pirellikről?
Allison: A Pirelli a gumik felépítését és keverékét is megváltoztatta. Előbbivel elsősorban stabilabbá akarták tenni a gumikat a fékezéskor és a kanyarokban, utóbbival pedig azt remélik, izgalmasak lesznek a versenyek, mert lágyabbak a gumik, és folyamatosan kopnak. Amit eddig láttunk, abból kitűnik, hogy a szerkezeti változások előnyösek, a beállításainkat pedig próbáljuk úgy alakítani, hogy a lehető legtöbbet ki tudjuk hozni belőlük. Ami a keverékeket illeti, elégedettek vagyunk a Pirelli irányával, most arra kell rájönnünk, miként tehetjük még hatékonyabbá a gumihasználatot.
Most, hogy véget ért az első teszt, mi történik a csapatnál?
Allison: A Melbourne-ig hátralévő időben az egyes részletek összehangolásával foglalkozunk majd leginkább. Csak egy karosszériát használtunk Jerezben, de egy hónapon belül már négynek kell készen lennie. Váltókat, a felfüggesztéseket, karosszériaelemeket és a kis alkatrészek ezreit kell még legyártanunk, mire elkezdjük a versenyzést. Ezzel egy időben pedig készülünk a melbourne-i fejlesztésekkel, hogy továbbra is versenyképesek maradjunk. Miközben a gyár ezen munkálatokat végzi, a többi elemet máris utaztatjuk a következő két teszt helyszínére. Keményen dolgoznak az autón, hogy biztosak legyünk, az erősségeket maximalizáljuk, a gyengeségeket pedig kijavítjuk, még mielőtt bármi gondunk lenne vele.
Az autó jónak tűnt Jerezben tavaly, de aztán a csapat abbahagyta a tesztet a nap felénél Barcelonában. Aggódtok bármi miatt is Barcelona előtt?
Allison: Tavaly azért volt problémánk, mert egy egyszerű elemet rosszul terveztünk meg. Olyan felfüggesztés bekötést készítettünk, amit ha tökéletesen megvalósítunk, képes lett volna bírni a terhelést. De ez a fajta bekötés igen bonyolult volt ahhoz, hogy folyamatosan jó teljesítményt nyújtson mindegyik vázon. Jerezben a 01-es vázzal körözünk, és a felfüggesztés bekötése elég jó volt ahhoz, hogy bírja a terhelést. Amikor viszont Barcelonában a 02-es karosszériát használtuk, amelynél már kicsit másként nézett ki a bekötés, az nem bírta a terhelést, és emiatt azonnal eltört. Ez megmutatta, hogy hibáztunk a tervezésnél, változtattunk, és aztán már nem volt különbség a vázak között sem. Az E21-nél nagy figyelmet fordítottunk erre a területre, így nem számolunk hasonló problémákkal.
|