HÍREK : Lotus: Nem jelent hátrányt a motorvezérlés körüli vita |
Lotus: Nem jelent hátrányt a motorvezérlés körüli vita
motorsportal.hu 2013.03.03. 10:30
Nem tulajdonított komoly jelentőséget a Lotus Forma-1-es csapata az FIA azon döntésének, miszerint megtiltja az istálló számára, hogy egy átdolgozott motorvezérléssel álljon rajthoz a 2013-as szezonban.
Az elmúlt napokban olyan hírek kaptak szárnyra, a Renault partnercsapatai – így a Lotus, a Red Bull és a Williams is – bajba kerülhetnek az új F1-es szezon kezdetén, a sportot irányító testület ugyanis arra utasította a francia motorgyártót, hogy ugyanazokkal a motorvezérlés-beállításokkal álljon rajthoz az új idényben, mint tavaly.
A múlt heti, barcelonai teszten a Renault rákérdezett az FIA-nál, 2013-ban lehetősége lesz-e arra, hogy új beállításokat alkalmazzon erőforrásainál, ennek köszönhetően ugyanis hatékonyabban ki tudná használni a Coanda-kipufogókban rejlő potenciált.
A kérést elutasította a szövetség – az FIA ragaszkodik a 2012-es Német Nagydíj után hozott döntéséhez, miszerint a csapatoknak azokat a motorvezérléssel kapcsolatos beállításokat kell alkalmazniuk idén is, mint amilyeneket a tavalyi évad elején használtak.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison tegnap Barcelonában elárulta, nem kell attól tartani, hogy az FIA döntése miatt hátrányba kerülnek majd a Renault partnercsapatai.
„Egy Forma-1-es csapatnak továbbra is a szabályok keretein belül kell dolgoznia, de persze folyamatosan megpróbáljuk feszegetni a határokat” – mondta a szakember a Forma-1-es csapatok érdekvédelmi szervezetének (FOTA) szerdai fórumán. - „Tehát van egy sor közzétett és világos szabály arra vonatkozóan, hogy mit szabad tenni a motorvezérléssel, a Renault pedig megpróbálja kiaknázni ezeket a szabályokat, akárcsak a többi motorgyártó.”
„A múlt heti teszt utolsó napján kísérleteztünk a motorvezérléssel, és elmagyaráztuk az FIA-nak, mit is csinálunk. De miután kipróbáltuk a dolgot a pályán is, és egyébként sem tűnt túl hatékonynak, az FIA arról tájékoztatott minket, hogy nem igazán elégedettek azzal, amivel próbálkoztunk.”
A Renault Sport F1 technikai igazgatója, Rob White a hét elején úgy nyilatkozott, lezártnak tekinti a motorvezérléssel kapcsolatos huzavonát.
„Erre számítottunk” – mondta a szakember az Autosportnak. - „Gondoltuk, hogy ugyanazokat a procedúrákat kell alkalmaznunk, mint tavaly.”
|