HÍREK : Grosjean volt a leggyorsabb a második napon |
Grosjean volt a leggyorsabb a második napon
motorsportal.hu 2013.03.03. 19:26
Romain Grosjean elsőségével ért véget a pénteki gyakorlási Barcelonában, amely délelőtt még vizes pályán, délután viszont többnyire már szárazon zajlott. Mögötte Jenson Button és Pastor Maldonado végeztek, míg a legaktívabb a tabella végén záró Nico Rosberg és Fernando Alonso volt.
Az utolsó barcelonai teszthét második napjának képe nagyban hasonlított az egy nappal korábbiéra. Ahogy azt az előrejelzések alapján a mezőny várta is, a reggeli esőt követően ma is vizes pályán kezdődött a gyakorlás, és délelőtt szinte végig az intermadiate- és extrém esőgumik voltak bevetésen.
A pálya ideális íve azonban lassan felszáradt, és dél környékén már az első slick gumival megtett körökre is sor került. Az első négy óra végén Jenson Button jegyezte a legjobb köridőt.
Délutánra már teljesen felszáradt a pálya, így ideális körülmények között is futhatott a mezőny, mielőtt az edzés utolsó félórájában ismét megérkezett a csapadék a Circuit de Catalunyára.
A pilóták nagy részénél ekkorra már szokás szerint a hosszú etapok voltak terítéken, de köztes esőgumik felhelyezésével folytatni tudták programjukat.
A nap legjobb idejét Romain Grosjean érte el 1:22,716-tal, ezzel ő az első idén, aki két tesztnapon is az élen tudott végezni - és ehhez 10 gyakorlási napra volt szükség, ami szokatlan változatosságról árulkodik, még ha a tesztidők nem is különösebben mérvadóak.
Mögötte a McLarennel Jenson Button nagyjából fél másodperces lemaradással végzett a második helyen, míg Pastor Maldonado további négy és fél tizeddel mögötte lett harmadik.
Őket három német követi a rangsorban. Sebastian Vettel már egy másodperces hátránnyal lett 4., Nico Hülkenberg pedig mindössze egyetlen ezredmásodperccel autózott gyengébbet honfitársánál.
A 6. a Force Indiát terelgető Adrian Sutil lett. Ő ma teljesíthette első idei tesztnapját versenyzői szerződésének tudatában. És mivel emellett csak a múlt héten egyszer ült autóba, holnap úgy fogja zárni a tesztszezont, hogy mindössze három napon keresztül nyúzhatta a VJM06-os modellt - vasárnap ugyanis Paul di Restát ülteti majd vissza az autóba a csapat.
A délelőtti eső némi kavarodást okozott a tabellán, hiszen voltak olyanok, akik az ebédszünet után a száraz pályán már nem is próbáltak igazán gyors kört futni alacsony üzemanyagszint mellett. Így fordulhatott elő, hogy a 7. és 8. pozícióban végző Daniel Ricciardo és Max Chilton előrébb végzett Nico Rosbergnél és Fernando Alonsónál is. A Mercedes és a Ferrari pilótája nem hagyta, hogy az időjárás befolyásolja a programjukat, és délután csak feltankolt autóval köröztek. Így ők ketten voltak a nap legszorgalmasabb versenyzői is, ugyanis Rosberg 120, Alonso pedig 102 kört tett meg.
Ami a technikai újításokat illeti, ma a Red Bull volt a figyelem középpontjában, akik a csapatoknak nagy fejfájást okozó passzív DRS-sel kísérleteztek Vettel autóján.
A hétórányi gyakorlást négyszer kellett megszakítani piros zászlóval. Délelőtt Ricciardo és Grosjean álltak le a pálya szélén, az utolsó fél órában pedig előbb ismét Ricciardo, majd pedig Maldonado idézett elő pihenőt, noha ezek bizonyára már tervezett leállások voltak a szándékosan kifogyasztott üzemanyag miatt.
A tesztelés még két napon át fog zajlani Barcelonában, a hétvégén azonban már várhatóan kellemesebb időben körözhetnek majd a csapatok.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:22.716 |
|
88 |
2 |
Jenson Button |
McLaren |
1:23.181 |
+0.465 |
72 |
3 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:23.628 |
+0.912 |
75 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.743 |
+1.027 |
65 |
5 |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:23.744 |
+1.028 |
79 |
6 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:24.215 |
+1.499 |
62 |
7 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:25.483 |
+2.767 |
61 |
8 |
Max Chilton |
Marussia |
1:25.598 |
+2.882 |
75 |
9 |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:26.316 |
+3.600 |
48 |
10 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:26.655 |
+3.939 |
120 |
11 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:27.878 |
+5.162 |
102 |
|