HÍREK : Máris a szabályokon vitáznak a csapatok |
Máris a szabályokon vitáznak a csapatok
hirado.hu 2013.03.14. 18:57
Nem kellett sok idő, hogy a szezon első futamának helyszínén vita alakuljon ki a csapatok között a szabálykönyv értelmezésében - még ha nem is egészen olyan témában, mint amire számíthatna az ember egy idénynyitón.
Ezúttal a versenyzők segítőjeként a csapatokkal utazó személyi edzők besorolása volt a diskurzus tárgya. A nagydíjhelyszínekre szállítható személyzet maximális létszáma idén 60 fő, amelybe csak azok tartoznak bele, akik az autók működtetésében is részt vesznek valamilyen formában.
A Forma-1 sportszabályzatának 27.6-os cikkelye szerint a szabály alól mentesülnek „azok a csapattagok, akiknek feladatai kizárólag a vendéglátásra, szponzori-, marketing- és PR-tevékenységekre, a biztonság szavatolására vagy a kamionok vezetésére korlátozódik. Ezen felül egy csapatorvos, illetve bármely tartalékpilóta, elnöki- vagy igazgatói pozíciót betöltő személy kivételt képez az előírás alól.”
Tavaly a fizikoterapeuták is ebbe a csoportba tartoztak, hiszen nekik papíron a versenyzők támogatása a feladatuk, az egyet nem értéshez viszont az vezetett, hogy néhány csapatnál korábban egyéb feladatokat is rászabtak a személyi trénerekre, amelyek révén viszont már ők is beletartoznának ebbe a 60 fős keretbe.
„Eltérő vélemények érkeztek azt illetően, hogy a fizikoterapeutákat bele számoljuk-e, hiszen egyértelművé vált, hogy különböző csapatoknál különböző feladatokat látnak el” - magyarázta Charlie Whiting versenyigazgató.
„Néhányan tényleg csak a versenyzőkre vigyáznak: ha kell, megsimogatják a fejüket, ételt, italt adnak nekik és tartják az esernyőjüket. Ekkor hogyan is mondhatnánk rájuk, hogy részt vesznek az autó működtetésében?”
„Azonban vannak olyanok is, akik az informáló táblát lógatják ki a bokszutca faláról, a gumimelegítőket rakják fel, és ilyesmi. Én azt érzem a leghelyesebbnek, hogy ha a fizikoterapeuták csak azt csinálják, amit az emberek szerint csinálniuk kell, akkor ne számítsanak bele ebbe a 60-ba. Néhány csapat ezzel nem értett egyet, ezért egyértelműsítettük az álláspontunkat.”
A tárgyalásokat követően tehát az FIA kijelentette, hogy ezentúl a pilóták segédjei sem úszhatják meg a számbavételt, ha belefolynak az autó és a versenyzés körüli munkálatokba. Whiting elmondta, a szabály pontosítása máris átszervezéseket idézett elő egyes istállóknál.
„Legalább két csapatnak változtatnia kellett a munkafolyamatain, tehát a terapeuta helyett más valakire bízták a bokszutcai tábla kezelését” - mondta a szakember.
|