HÍREK : Maláj nagydíj - Vettel szoros csata után nyert Sepangban |
Maláj nagydíj - Vettel szoros csata után nyert Sepangban
motorsportal.hu 2013.03.24. 11:40
Forma-1-es világbajnoki sorozat második futamát, a Maláj Nagydíjat. A német versenyző mögött csapattársa, Mark Webber zárt, a két Red Bullt a két Mercedes követte a harmadik, illetve negyedik helyen.
Miután fél órával a verseny rajtja előtt megérkezett az eső a sepangi pálya fölé, a mezőny félig-meddig vizes pályán, intermediate-abroncsokon vágott neki az 56 körös versenynek magyar idő szerint vasárnap délelőtt.
Az élről Sebastian Vettel várhatta a piros lámpák kialvását, mellőle a ferraris Felipe Massa indulhatott Malajziában. A címvédő jól kapta el a rajtot, megőrizte vezető helyét, Fernando Alonso azonban a harmadik helyről remekül reagált a startjelre, és az első kanyarokban már Vettelt támadta. A spanyol Ferrarijával neki is ütközött a Red Bullnak, minek következtében megsérült autójának első vezetőszárnya.
Bár arra lehetett számítani, a kétszeres világbajnok az első kör végén a bokszba áll, nem így tett, aminek meg is lett a következménye: a célegyenesben túl nagy terhelés érte a sérült elemet, mely leszakadt és az F138-as versenygép alá szorult. Alonso Ferrarija így irányíthatatlanul csúszott a kavicságyba, hamar véget ért tehát pályafutása 200. Forma-1-es versenye.
A pályafeltételek folyamatosan javultak, a Red Bull pedig meglepő lépésre szánta el magát: az ötödik körben kihívta Vettelt a bokszba slick-abroncsokért, majd követte őt Felipe Massa is a depóba, aki ekkorra már veszített jó pár pozíciót.
Webber ekkor átvette a vezetést, az ausztrál a hetedik körben váltott sima futófelületű abroncsokra, és csapattársa elé tudott visszajönni a pályára.
Az már az első etapok után látszott, rendkívül kiélezett taktikai küzdelem alakul majd ki a legjobb pozíciókért. A két Red Bullt a két Mercedes követte az élen.
Mindeközben persze a bokszban is bőven zajlottak az események, Lewis Hamilton például megszokásból a McLaren szerelőihez állt be első depózásakor. A wokingi gárda tagjai gyorsan reagáltak, utat engedtek az angolnak, aki így nem veszített sok időt.
A 20. körben a kerékcserék második sora is megkezdődött, Webber az élről állt ki, ám a veterán pilóta fordított stratégiával próbált harcba szállni a győzelemért, hiszen kemény keverékről közepesekre váltott, míg a két körrel később érkező Vettel erre az etapra a narancs jelölésű elsődleges abroncsokat kapta.
A sorrend nem változott az élen, Vettel azonban arra panaszkodott, hogy csapattársa túl lassú tempót diktál az élen, mire versenymérnöke nyugalomra intette. Alig 10 körrel később ismét érkezett az élmezőny a depóba, Vettel azonban pozíciót veszített Hamiltonnal szemben. A 39. körben a háromszoros világbajnok sikeresen maga mögé utasította az angolt, majd üldözőbe vette élen autózó csapattársát is.
Az utolsó kerékcserék során Vettel érkezett először a bokszba, majd egy körrel később, a 43. fordulóban érkezett Webber is az élről. Az ausztrál centikkel csapattársa elé jött vissza a pályára, majd egy pokolian izgalmas és látványos küzdelem kezdődött el, melynek vélhetően csak a Red Bull vezérkara nem örült.
A címvédő a 46 körben végül egy nagyon bátor manőverrel megelőzte csapattársát, mire Christian Horner csapatfőnök röviden egy így reagált: „Ez butaság volt, Seb.”
Eközben a Mercedesnél is zajlott a házon belüli küzdelem, Ross Brawn csapatfőnök azonban nem engedte Nico Rosbergnek, hogy megelőzze a harmadik helyen autózó Lewis Hamiltont. A szakember azzal érvelt, az angol versenyző már spórol az autójával, ha akarna, ő is tudna gyorsabban körözni.
A futamot végül nagy küzdelmek után Sebastian Vettel nyerte, a feszültség azonban a leintést követően is látszott a csapaton belül: Webber a dobogóceremónia előtt odabökte csapattársának, hogy azt az utasítást kapta, vigyázzon az autóra, így meglepte Vettel agresszív manővere.
A két Red Bull és a két Mercedes mögött Felipe Massa ért célba az ötödik helyen, őt a két Lotus követte Romain Grosjean – Kimi Räikkönen sorrendben.
A nyolcadik helyen a sauberes Nico Hülkenberg zárt, míg a McLaren tovább folytatta vesszőfutását: Sergio Pérez a kilencedik helyen ért célba, Jenson Button pedig végül úgy döntött, feladja a futamot.
Mai győzelmének köszönhetően Vettel átvette a vezetést a bajnok pontversenyben is: a német előnye 9 pont Kimi Räikkönen előtt. A konstruktőrök versenyében is a Red Bull áll az élen, a Lotus és a Ferrari pontazonossággal a második helyet foglalja el.
A 2013. évi világbajnoki sorozat két hét múlva folytatódik a Kínai Nagydíjjal.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Időeredmény
|
Kör
|
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
|
56
|
2 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
+4.2
|
56
|
3 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+12.1
|
56
|
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+12.6
|
56
|
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+25.6
|
56
|
6 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+35.5
|
56
|
7 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
+48.4
|
56
|
8 |
Nico Hulkenberg |
Sauber-Ferrari |
+53.0
|
56
|
9 |
Sergio Perez |
McLaren-Mercedes |
+72.3
|
56
|
10 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
+87.1
|
56
|
11 |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault |
+88.6
|
56
|
12 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
+1 kör
|
55
|
13 |
Jules Bianchi |
Marussia-Cosworth |
+1 kör
|
55
|
14 |
Charles Pic |
Caterham-Renault |
+1 kör
|
55
|
15 |
Giedo van der Garde |
Caterham-Renault |
+1 kör
|
55
|
16 |
Max Chilton |
Marussia-Cosworth |
+2 kör
|
54
|
17 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+3 kör
|
53
|
18 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
+5 kör
|
51
|
Kies. |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
+11 kör
|
45
|
Kies. |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
+29 kör
|
27
|
Kies. |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
+34 kör
|
22
|
Kies. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+55 kör
|
1
|
|