HÍREK : Hülkenberg nem érti, miért mérges rá Räikkönen |
Hülkenberg nem érti, miért mérges rá Räikkönen
motorsportal.hu 2013.03.28. 19:51
A szezon második futamán számos parázs csatát láthatott a közönség, amelyek közül a Red Bull és a Mercedes belviszályai némiképp háttérbe szorították Nico Hülkenberg és Kimi Räikkönen – két koccanást is hozó – viaskodását. A finn már a futam alatt ideges volt kollégája miatt, Hülkenberg viszont nem tulajdonít nagy jelentőséget az esetnek – inkább csapata formája miatt aggódik.
„Láttátok, mit csinált?! Leszorított a pályáról, most pedig ütköztünk!” Kimi Räikkönen a Maláj Nagydíj hajrájában idegesen panaszkodott csapatrádióján, miután bal első kereke összeért az előtte haladó Nico Hülkenberg Sauberjének jobb elsőjével. A német versenyző kerékcseréjét követően éppen Räikkönen elé tért vissza, aki azonnal támadta őt. Hülkenberg az első kanyarokban hárított, majd az egyenesben a külső ívre szorult Lotust agresszíven a pálya szélére terelte. Az eset során a két autó összeért ugyan, ám a versenybírák nem láttak szabálytalanságot.
Nem ez volt ugyanakkor a két versenyző első találkozása a futam során: a rajtnál ugyanis Kimi Räikkönen csúszott bele riválisa hátsó szárnyába, minek következtében annak szárnyvéglapja meg is sérült. Hülkenberg már csak ezen eset miatt sem látja indokoltnak Räikkönen dühét.
„Kimi előtte hátulról belém jött, ezért nem kéne panaszkodnia amiatt, hogy egy normális párharc során ismét ütköztünk” – idézte a németet a svájci Blick.
A sauberest ráadásul az incidenseiknél jobban aggasztja csapata jelenlegi formája. Bár a svájciak a nyolcadik hellyel megszerezték első idei pontjaikat, a leintést követően Hülkenberg figyelmeztette csapatát: „Emberek, sok területen javítanunk kell, mert ez így már elfogadhatatlan!”
Később aztán a sajtónak is hasonlóan nyilatkozott. „Van még pár terület, ahol hátrányban vagyunk. Az autó még nem passzol úgy, mint egy jó cipő. Sok adatunk van, valamint tapasztalataink is. Remélhetőleg jó következtetéseket vonunk le belőlük.”
A német szakportál, az Auto Motor und Sport (AMuS) elemzése szerint a hinwillieknek egyelőre nem jött be az extrém keskenyre tervezett oldaldobozok koncepciója. Bár a C32 kimondottan erős a gyors kanyarokban, a lassúakban bizonytalanul viselkedik. Mindemellett ráadásul már az elmúlt két évben a csapat legfőbb erényének számító kíméletes gumikezelés is a múlté.
„Ha tartani akarom a Ferrari, a Lotus vagy a McLaren sebességét, kinyírom a gumikat. Ekkor máris alulkormányzottá válik az autó a gyors kanyarokban” – idézik Hülkenberget a németek. „Nedves pályán viszont tudtam tartani a lépést. Mihelyst fölszáradt, a többiek átrepültek rajtunk.”
A szakértők szerint nem kizárt, hogy a száraz és nedves pályás teljesítmény közötti eltérésben a gumik formája is komoly szerepet játszik: a köztes és a száraz abroncsok alakja ugyanis eltérő, amely az AMuS szerint zavarhatja a C32 igen érzékeny aerodinamikáját. Hasonló problémával a McLaren is szembesült, ők a padlólemez átalakításával reagáltak erre.
Nem árt azonban hozzátenni, Hülkenberg versenyére feltehetően a Räikkönennel való ütközés során keletkezett sérülés is negatívan hatott.
|