KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Lotus: Új fejlesztésekkel készülünk Kínára

Lotus: Új fejlesztésekkel készülünk Kínára

formula.hu  2013.04.06. 19:09


 

A Lotus F1 Team a szezon harmadik versenyére, a Kínai Nagydíjra készül.
 
Kimi Raikkönen: 
Milyen gondolataid vannak a Shanghai International Circuit pályáról? 
Mindig nehéz megjósolni, mi fog történni a következő versenyen, mivel ezen a pályán még nem voltunk ezzel az autóval és minden autó másképpen reagál a különböző pályákra. Sajnos nem sikerült itt tavaly pontot szerezni, így ezen csak javítani tudunk. A korábbi években voltam első, második és harmadik Sanghajban, jó lenne bővíteni ezt a listát. Nincs ok, amiért azt kellene gondolni, nem teljesítünk jól; új alkatrészeink lesznek az E21-en és a legújabb fejlesztések jól sikerültek, így érdekes lesz látni, mi történik, ha nem esik az eső. 
 
Korábban jól teljesítettél Kínában; jó érzésekkel utazol a pályára?
2007-ben nyertem itt és jó érzés volt, mivel ebben az évben nyertem meg a bajnoki címet is. Akkor a győzelmeket sikerült jól megünnepelni. Megfelelő versenypálya és jó lehetőségek adódnak az előzésre. Autónk eddig jó, majd meglátjuk, mi történik, amikor a pályán leszünk. 
 
Mit tudsz mondani a szezon első két versenyéről? 
Ausztrália egészen könnyű verseny volt számomra, minden jól működött az autóban és olyan eredmény született, melyet mindenki szeretett volna elérni. Malajzia nehéz verseny volt. Nem jól sikerült a rajt, majd az első körben az első vezetőszárnyam egy alkatrésze leesett. Az autót ezt követően nem lehetett jól kezelni és az esős időben trükkös körülmények voltak. A sebesség nem volt rossz, de sokkal jobb eredményre lehetett számítani a pénteki eredmények alapján. 
 
Szoros harcokat vívtál Malajziában, különösen Nico Hülkenberggel...
Ilyen volt a verseny, ezért vagyunk itt. Volt néhány alkalom, amikor nagyon szoros volt a helyzet. Vannak dolgok, amiket kellett volna és nem kellett volna csinálni, de ilyen a versenyzés és nem hiszem, hogy ez túlságosan változtatott volna az eredményen. 
 
2012-ben a Kínai Nagydíj nagyon mozgalmas volt; véleményed szerint mennyire?
Jó verseny volt és úgy tűnt, erős eredményt érhetünk el, de az utolsó etapra elfogytak az abroncsok és nem sikerült a pontszerzés. Remélem most kicsit több szerencsénk lesz a gumival és stratégiailag jól felkészülünk. 2012-ben jó volt a versenysebesség, de túl sokáig használtuk az abroncsokat. Elkoptak és ennyi volt. Másrészről viszont ezen taktika nélkül nem tudtunk volna harcolni az első helyekért. Ha megnézzük a tavalyi évet, nem volt rossz autónk Kínában és ha sikerül úgy munkára fogni az autót, mint pénteken Sepangban, akkor Sanghajban is jók lehetünk. 
 
Romain Grosjean: 
Milyen érzéseid vannak a szezon első két versenye után. 
Kissé bosszús vagyok, mivel nem hiszem, hogy sikerült mindent kihozni magamból. Az első két verseny nagyon nehéz volt számomra és szerettem volna egy olyan hétvégét, ahol meg tudom mutatni azt, hogy én és a csapat mire képes az idei évben. Nagy lehetőségeink vannak, csak ki kell aknázni. Remélhetőleg megtaláljuk a kulcsot Kínában. 
 
Úgy gondolod Malajziában jobb eredmény is születhetett volna? 
Ha olyan autónk van egész hétvégén, mint szerettük volna, akkor igen. Egy jobb rajthely és egy jobb rajt is segített volna, de ezt mindig könnyű mondani. A verseny során sok időt töltöttem el Felipe (Massa) mögött beragadva a futam közepén és biztos vagyok benne, ha korábban meg tudom előzni, akkor előtte maradok, de miután elkoptak a gumik, jobbnak láttam elengedni őt, így nem veszélyeztettem egyikünk versenyét sem. Voltak időszakok, amikor a lekörözöttek is megkönnyíthették volna helyzetet. 
 
Az E21 jobb, mint amit egy versenyautótól vársz?
Javultunk. Bosszantó számomra az, hogy néha olyan autót kapok, amely jó, néha olyat, amely nem, habár a körülmények és a beállítás nagyon hasonló. A mérnökeimmel szorosan együtt dolgozom és jó fejlődést értünk el a legutóbbi versenyhétvégén. Az autó és a gumik nagyon érzékenyek a jó egyensúlyra, így erre kell koncentrálni. 
 
A csapat új alkatrészekkel készül; segíthet ez? 
A teljesítményben javulunk és ez az, amit mindig szeretnél. Az új első vezetőszárny előnyös volt és várom már, hogy Kínában kipróbáljam az új kipufogót. Kimi használta már Sepangban és előnyére vált az autónak. 
 
Tavaly Sanghajban szerezted meg első Formula-1-es pontjaid; jó visszatérni ide? 
Nagyszerű volt az áttörés és mindig fantasztikus pontokat szerezni; a több még jobb! Kihívást jelentő hétvége volt, mivel nem olyan volt az autó kezdetben, mint szerettük volna, de egy más gumistratégiát alkalmaztunk és jó eredményt értünk el. Remélhetőleg az idei évben is sikerül a pontszerzés. 
 
Mit gondolsz a pályáról?
Egy lenyűgöző létesítmény; először amikor látod, akkor derül csak ki igazán, mennyire nagy. A pálya vonalvezetése egészen jó és nagyszerű kihívást jelent, a kanyarok sugara nő és van néhány döntött kanyar is. Több a lassú kanyar, mint az elmúlt néhány versenyen és egy hosszú egyenes is található itt, így számos dologgal kell megbirkózni. 
 
Mit szeretnél elérni Kínában? 
Szeretnék sok pontot szerezni. Ausztráliában tízedik lettem, majd Malajziában hatodik, így nagyon örülnék, ha Sanghajban második lennék. Ez, vagy a győzelem nagyon boldoggá tenne! Majd meglátjuk, milyen lesz az autó, amikor a pályán leszünk, remélhetőleg nem lesz eső, mivel tudjuk, kissé szenvedünk esős időben. 
 
Eric Boullier, csapatfőnök: 
Milyen gondolatai vannak most, hogy volt egy kis ideje elgondolkozni az első két versenyen? 
Ausztrália fantasztikus volt, ami a futamgyőzelmet és Kimi teljesítményét illeti. Romain számára nehezebb hétvége volt és keményen dolgozunk, hogy javítsunk helyzetén; az eredmény, melyet Malajziában láttunk sokkal jobb volt számára, habár összességében egészen nehéz hétvége volt. Csapatként nehéz futamot teljesítettünk, amely során egyik gyengénk is megmutatkozott; nevezetesen az esős időben mutatott teljesítmény. Ha figyelembe vesszük az időmérő edzésen elért pozíciót és a két pilóta nehéz rajtját, akkor azt hiszem, a hatodik és hetedik helyen megszerzett pontok erős eredménynek tulajdoníthatók. Nem láttuk még az autóban rejlő teljes lehetőségeket és a rajtnál elveszített időt nehéz volt behozni. 
 
Mi határozta meg Romain teljesítményét az idei évben? 
Romain nem tudta az autót vezetési stílusához igazítani és ez soha nem előnyös a pilóta számára. Kimihez hasonlítják, aki óriási tapasztalattal rendelkezik, tudja, mi kell az autótól és hogyan lehet kihozni azt belőle. Míg Romain szenvedett Ausztráliában, erős teljesítményt láttunk tőle Sepangban. Nem volt szerencséje az időmérő edzésen, mert egykörös sebessége jónak tűnt, de az eső miatt nem sikerült a harmadik etapba jutnia. A verseny során jól kezelte a stratégiát, keményen versenyzett és azt hiszem megmutatta, a munka, melyet a tél folyamán végzett kifizetődő volt. Bebizonyította, számolhatunk vele. 
 
Csapatutasítás; mi a véleménye erről?
A csapatutasítás a sport része. Két fő stratégiával lehet irányítani a csapatot. Az egyik pilótát ki kell nevezni első, míg a másikat második számú pilótának, ha az egyéni bajnoki címet szeretnéd megszerezni. Vagy mindkét pilótát egyenlő elbánásban kell részesíteni, így versenyzel és akkor a csapatnak sok fontos kérdésben kell dönteni. A csapat mindkét pilótának azonos autót ad, azonos feltételeket biztosít, azonos a teljesítmény, de a csapat elkötelezi magát a pilóták iránt. Ebben az esetben megértem a csapatutasítást, mert a csapatért dolgozol, nem a pilótákért; ők dolgoznak neked. Néha úgy tűnik, az érzelem felülkerekedik, de nem szabad elfelejteni, hogy a pilóták fizetést kapnak azért, mert nálad dolgoznak, mivel ők vannak a vállalatért. Nem hiszem, hogy a világon van olyan ember, aki ha nem fogadna szót munkaadójának azért ne kapna büntetést, vagy legalább ne adna felvilágosítást arról, miért nem engedelmeskedett. 
 
Volt már valaha olyan helyzetben, hogy a pilóták nem engedelmeskedtek az utasításoknak? 
Igen, ilyen megtörténik az adrenalin és a futamgyőzelem izgalma miatt, de azt hiszem a Formula-1-ben ilyennek nem kellene történnie. Először is, nem kellene csapatutasítást alkalmazni a szezon ilyen korai szakaszában; addig nem, amíg a bajnokság ilyen korai szakaszában tart. Amikor ez megtörténik a helyzetet meg kell oldani, gyorsan. Igen, ha az egyik pilótánk arról lenne híres, hogy azt csinálná, amit akar, akkor figyelembe kell venni azt is, hogy 600 ember áll mögötted, ezért bizonyos tekintélyt kell tanúsítani a csapattal szemben. 
 
Mióta a csapatnál van, az egyik legerősebb szezonkezdetet mutatták be; milyen érzés ez? 
Még korai szakaszban vagyunk; meg kell várni, hogyan alakul az első négy verseny, mielőtt bármilyen jóslatba bocsátkozunk és amikor visszatérünk Európába, jobb ötletünk lesz arról, hol állunk és mire vagyunk képesek. 
 
Hogyan teljesít Kimi és Romain? 
Rendelkezünk egy Kimivel, aki örül, hogy versenyezhet, teljesen felvette a sebességet visszatérése után és a bajnoki címért küzd. Ugyanakkor van egy Romain, aki a nehéz 2012-es szezont követően a tél folyamán próbálta felépíteni magát - most azzal a nehézséggel küzd, hogy a gyakorlatban is megvalósítsa ezt, de jól teljesít. 
 
A csapat ígéretesen szerepelt tavaly Sanghajban; milyen gondolatokkal várja a szezon harmadik versenyét?
Először is, azt hiszem, pozitívumokkal távozhattunk Malajziából. Az egykörös sebességben javulást értünk el, de még a versenysebesség is erős volt. Kínára Romain megkapja a továbbfejlesztett kipufogó-karosszéria csomagot, melyet Kimi már Malajziában használt, valamint további alkatrészek érkeznek, egészen érdekes hétvége lesz. Mivel a hatodik és a hetedik helyet rossz eredménynek tekintjük, ez mutatja, mennyire távolról indultunk, továbbra is dolgozni kell és egy normál hétvégén biztos vagyok benne, erősebb eredményekre számíthatunk. 
 
James Allison, műszaki igazgató: 
Melbourne és Sepang hasonló karakterű pálya; Sanghaj esetében mi a változás?
Kína egészen más kihívást jelent, mint a másik két pálya. Melbourne-ben sok a közepes sebességű kanyar, míg Sepang szélesebb körű; talán jobban a nagy sebességű kanyarok felé tendál, mint az átlagos felé. Sanghajban ezzel ellentétben majdnem nincs nagy sebességű kanyar, főleg a lassúak dominálnak. Néhány lassú kanyar esetében a kanyar sugara növekszik, habár az íve szűkebb. Ez kemény teszt az abroncsok számára, mivel a forgatónyomaték növelésével nagyon könnyű a hátsó gumikat gyorsan elkoptatni. Általában Sanghajban egészen hűvös van, amely azt jelenti, a szemcsésedés ismét problémát jelent; különösen azért, mert az aszfalt sokkal simább, mint Melbourne-ben. Abból, amit eddig tudunk az E21-ről, az alapján elmondható, hogy megfelelő körülmények között a szemcsésedés gyakori, így hasonlóra számítunk Kínában is. 
 
2012-ben Kimi versenye a futam vége felé romlott el; mi történt? 
Tavaly egy olyan stratégiát választottunk, mely során pilótáink egyel kevesebb kerékcserét hajtottak végre, mint a mezőny többi része. Ez Kimi esetében nem működött, főleg azért, mert az első abroncsait keményebben használta, mint Romain. Mint kiderült a verseny során, az első abroncsok jobban koptak, amely sajnálatos volt, mivel ezt megelőzően Kimi egészen jó helyen haladt. 
 
Néhány csapat szerint az idei abroncsok túl nagy lépést jelentettek a 2012-es gumik után; egyetért ezzel? 
Valójában nem; csak egy lépéssel lettek lágyabbak, mint tavaly és az új konstrukció úgy került kialakításra, hogy nehezebb az abroncs belső részét elkoptatni. Más szavakkal, a hasznos gumifelület csökkent, mivel trükkös a gumi teljes szélességével érinteni az aszfaltot. Bizonyos csapatok szeretnék visszahozni a tavalyi abroncsokat, de a csapatok mindig a saját érdeküket nézik. Úgy érezzük, a jelenlegi abroncsok izgalmassá teszik a versenyt, de azt kell mondjam, autónk akkor boldogul az abroncsokkal, amikor azok puhábbak. 
 
A zord maláj körülmények nem segítettek a csapaton; hogyan sikerült felülkerekedni rajta? 
Nyilván nem ilyen sepangi eredményre számítottunk, de ez nagyjából annak köszönhető, hogy hét kör után fél perc hátrányunk volt. Teljesen őszintének kell lennem és elmondani, hogy az esős idő nem jó nekünk. Szenvedtünk az intermediate abroncsok felmelegítésével és jelenlegi hátsó vezetőszárnyunk - amely aerodinamikailag stabil esős időben - nem generáltak olyan leszorítóerőt, amely szükséges az esős pályához. Sajnos szélmalomharcot kell vívnunk ezzel addig, míg az új, nagyobb leszorítóerejű hátsó vezetőszárny el nem készül. 
 
Romain javulást mutatott a maláj hétvégén; elégedettebb az autóval? 
Romain azzal a beállítással kezdte a hétvégét, amely sokkal inkább a túlkormányzottság felé tendált, de folyamatosan állítottuk az alulkormányzottság felé, mert kezdte jobban érezni az autót; amely végül egy nagyon jó versenyteljesítményben csúcsosodott ki. Ahogy korábban említettem, a gumik, sokkal jobban szeretik a jól kiegyensúlyozott autót, de a versenyhétvége időbeosztása miatt kihívást jelent megtalálni a gumik határértékeit. Melbourne-ben nem egészen sikerült megtalálni ezt a zónát Romainnal, de a maláj hétvégére sokkal jobban ízlésének megfelelően tudtuk beállítani az autót és így egy kiváló vezetést tudott bemutatni. 
 
Terveznek fejlesztéseket Kínára? 
Romain autójára a legújabb fejlesztésű kipufogó és az ehhez kapcsolódó karosszéria elemek kerülnek, melyet Kimi már Malajziában kipróbált. Kisebb módosítások lesznek az első vezetőszárnyon, a hátsó vezetőszárny záróelemén, valamint az oldalszekrényeken. Az egyik előnye az új kipufogócsomagnak az, hogy a kanyarok során növekszik a hátsó tapadás. Ez jó előrelépés, amellyel reméljük sikerül a gumikat megkímélni az ilyen típusú pályán.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban