HÍREK : A Lotus ellenzi a jelenlegi gumik cseréjét |
A Lotus ellenzi a jelenlegi gumik cseréjét
motorsportal.hu 2013.04.10. 19:41
Mint ahogy az a Forma-1-ben lenni szokott, ha egy körülmény egyes csapatoknak nem kedvez, biztosan annak megváltoztatásáért fognak küzdeni, míg akik előnyt tudnak belőle kovácsolni, szeretnék, ha minden változatlan maradna. Jelenleg a Pirelli nehezen működésre fogható abroncsai osztják meg ennyire a mezőnyt.
A sportba való visszatérése óta harmadik évét kezdő olasz gumivállalat előszeretettel változtatja meg termékeinek felépítését az egyes szezonok előtt, hogy ezzel is nagyobb kihívás elé állítsa az istállókat, és garantálja a kiszámíthatatlan versenyzést. Nem véletlen, hogy az idények elején mindig több panasz éri az abroncsok viselkedését.
Úgy hírlik, már két élcsapat, a Red Bull és a Mercedes is amiatt kezdett lobbizni a Pirellinél, hogy hozza vissza az egy évvel ezelőtt használt, már jobban ismert konstrukciókat, az olasz cég azonban még kivár a döntéssel, és a Bahreini Nagydíj után fogja értékelni a helyzetet.
A Lotus autói viszont eddig úgy tűnik, jól alkalmazkodtak ehhez az új kihíváshoz, így az enstone-i istállónál természetesen nem örülnének a váltásnak.
„Nem igazán értek egyet ezzel az ötlettel, hiszen csak egyetlen lépcsőfokkal lettek lágyabban a tavalyiaknál” - mondta a gumikról a csapat technikai igazgatója, James Allison. „Az új konstrukció miatt nehezebb az abroncs belső szélén lévő gumiréteget felhasználni. Más szóval elég nehéz elérni, hogy a teljes futófelület kapcsolatban legyen az aszfalttal.”
„Néhány csapat örömmel venné, ha átváltanánk a tavalyi gumira, de persze minden istálló azért küzd, ami számára a legjobb lenne. Mi úgy érezzük, hogy a jelenlegi abroncsok szórakoztatóbbá teszik a versenyzést, de persze azt is tudjuk, hogy az autóinknak kedvez a gumik érzékenysége.”
Egyes riválisok azt feltételezik, a Lotus azáltal jutott jogtalan előnyhöz az abroncsok terén, hogy a Pirelli azokat most a csapat 2010-ben használt autójának segítségével fejlesztette ki, amely alapvonásaiban még mindig hordoz néhány hasonlóságot az idei modellel. Allison szerint azonban a Lotus pusztán az autó építésénél tudott jól igazodni az új kihívásokhoz, s egy Kínára szánt új frissítéssel további előrelépést várnak a gumikezelésben.
„Az új kipufogónk egyik előnye, hogy növeli a hátsó leszorítóerőt a lassú kanyarokban. Ez egy olyan fejlesztés, amitől azt várjuk, hogy segíteni fog a gumik megóvásában az ehhez hasonló pályákon” - magyarázta a szakember, majd hozzátette, az esőben tapasztalt enyhe lemaradásuk viszont nem fog egy csapásra eltűnni.
„Azt persze be kell ismernünk, hogy a vizes pálya nem tartozik az erősségeink közé. Nehezünkre esik kellően felmelegíteni az intermediate-eket esőben, és a jelenlegi hátsó szárnyunk nem is generál ehhez elegendő leszorítóerőt - noha kiváló aerodinamikai stabilitást idéz elő. Sajnos ezzel küszködni fogunk addig, amíg nem állunk elő egy új, nagyobb leszorítóerőt biztosító hátsó légterelővel.”
|