HÍREK : A Pirelli előrevetítette, az európai időjáráshoz igazítják abroncsaikat |
A Pirelli előrevetítette, az európai időjáráshoz igazítják abroncsaikat
motorsportal.hu 2013.04.26. 11:49
A Pirelli szakemberei a mai napon ülnek össze milánói központjukban, hogy megvitassák az eddigi négy Forma–1-es versenyhétvége tanulságait. Paul Hembery, a gyártó első embere apróbb változásokat vetített előre.
Ahogyan Bahreinben Hembery ígérte, a Pirelli a mai tárgyalását követően dönteni fog arról változtatnak-e az idei Forma–1-es gumikkal kapcsolatban. Mint ismert, a mezőnyből többen (Red Bull, Mercedes) bírálták az olaszokat, amiért túl gyorsan kopó keverékeket bocsátottak rendelkezésükre, megnehezítve a versenyeket és az autóval való munkát.
Bár Hembery Szahírban elmondta, a csapatok többsége elégedett idei munkájukkal, az európai szezon előtt nem tartotta kizártnak, hogy mégis változtatnak egy-két dolgon. Christian Horner szerint erre szükség is lenne, ugyanis hiába nyert a Red Bull a legutóbbi futamon, ő továbbra is kritikusnak látja a gumihelyzetet.
„Úgy vélem, a gumik még mindig nagyon a határon vannak. Ha egy versenyen négy kiállásra van szükség, az már túl extrém. Vannak csapatok, amelyeknek még komolyabbak a problémái, mint a Red Bullé, őket is meg kell kérdezni a véleményükről. Szerintem túl messzire mentünk a gumik terén, és most kicsit visszább kéne lépni” – érvelt az angol szakember.
Paul Hembery az Autosportnak azt nyilatkozta, feltehetően valóban lesznek változások Barcelonát megelőzően – ezek viszont főként amolyan korrekciók, amelyekkel a Pirelli a körülmények megváltozására igyekszik reagálni.
„Csupán apró változások lesznek, amelyek főként az egyes keverékek működési tartományát korrigálják” – vetítette előre a cég sportigazgatója. „Próbálunk nem túl sokat változtatni. Nem szeretnénk hirtelen extrém módon konzervatívvá válni. Tehát csupán apróságokról van szó, amelyekre azért van szükség, hogy megbizonyosodjunk arról, a gumik a hűvösebb Európában is működnek majd.”
„Leülünk, és átnézzük az első négy versenyt, hogy lássuk, mit tennénk másként, ha visszamehetnénk az időben. Ez főként a jövőről szól: ami működött Bahreinben, nem biztos, hogy működni fog a hűvös Európában is.”
A szakember ugyanakkor azt ígéri, eddigi agresszív hozzáállásuk nem fog jelentősen módosulni a gumiválasztás terén. Mint mondja, az előttünk álló két versenytől sem vár radikális változás a gumistratégia terén.
„A hozzáállásunk továbbra sem változik, szeretnénk érdekes versenyeket előidézni, mint az év eddigi futamain tettük. Jelenleg a két-három kiállás a jellemző, és biztos vagyok abban, hogy Barcelonában is két kiállást láthatunk a legtöbb csapattól, Monacóban pedig egyet – hacsak nem találunk ki egy agresszívebb megoldást, hogy kettő legyen.”
|