KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Lotus: Reméljük Kimi örülni fog

Lotus: Reméljük Kimi örülni fog

formula.hu  2013.05.10. 14:04


 

Kimi Räikkönen:
Te és a csapat jelenleg a második helyen áll az egyéni és a konstruktőri pontversenyben; elégedett vagy a dolgok állásával?
Természetesen a rajt rendben van és jobb pozícióban vagyunk, mint tavaly ilyenkor, de hosszú még az előttünk álló szezon és túl korai megmondani, tudunk-e a szezon végéig küzdeni a bajnokságban. Nehéz lesz Sebastiant utolérni, ha továbbra is jó eredményeket ér el, így több pontot kell szereznünk nála, de soha nem lehet tudni, mi történik. Tovább próbálunk javítani az autón és majd meglátjuk, hol végzünk.
 
Mi szükséges ahhoz, hogy behozzátok a lemaradást az első helyezetthez képest?
Több győzelem! Az élen álló megelőzéséhez az kell, hogy kétszer olyan keményen dolgozzunk, mint ők. Nem titok, hogy szeretnénk több sebességet kihozni az autóból az időmérő edzésen; az élen szoros a helyzet és az első két sorba kell ahhoz kerülni, hogy a győzelemért harcolhassunk. Jó itt megkezdeni az európai szezont, mivel a csapatok sok új alkatrészt próbálnak az autóra tenni. Ez még nagyon a szezon eleje, de az év kezdete óta sok pontot szereztünk, amely nyilvánvalóan jobb annál, mintha semmink nem lenne. Továbbra is folytatni kell a pontok gyűjtését; habár lehet rossz hétvégénk is, olyan jó eredményt kell azonban elérni, amilyen jót csak tudunk. Így fogunk harcolni a szezon végéig.
 
Milyen számodra a Circuit of Catalunya?
Kétszer nyertem Barcelonában és tavaly is a dobogóra állhattam, így várom már a visszatérést; remélhetőleg ismét jó eredménnyel zárhatjuk a hétvégét. Ez az a pálya, ahol mindennek jól kell működni ahhoz, hogy az élre kerülj. Minden csapat sokat tesztelt ezen a pályán, így nem könnyű előnyt szerezni. A beállítás fontos, mivel a szél és a hőmérséklet miatt a pálya változik, így sok munka hárul a mérnökökre is.
 
Jó újra Európában versenyezni?
Nagyon szeretek Európában versenyezni. Nem kell sokat utazni, így az energiát meg tudod spórolni a hétvégére. Hagyományosan a szezon akkor kezdődik, amikor visszatérünk Európába. Számomra ez nagyszerű.
 
A Circuit de Catalunya az egyetlen pálya, ahol eddig az E21-et tesztelhetted; ez segítséget jelent?
Ez igaz, de emlékezni kell, hogy az február végén és március elején történt, így az időjárás teljesen eltért attól, mint amire májusban lehet számítani. Nagyon nehéz volt a gumikkal megfelelően dolgozni, amikor legutóbb jártunk itt, de ezzel mindenki így volt. Az első szabadedzésen újra mindenki a nulláról kezd.
 
A csapat nem tudott a barcelonai tesztek során sok kilométert teljesíteni, de a megbízhatóság nem tűnik aggasztónak most a szezon elindulása után?
Nem tudtam sok kört teljesíteni a teszten, mivel problémák voltak az autóval és betegség miatt egy napot ki is kellett hagynom. Ahogy mondtam, én is és a csapat is jól ismeri a pályát, így nem hiszem, hogy meglepődnénk azon, milyen lesz a pálya, vagy milyen beállítást kell használni. Habár a szezon előtt nem teljesítettem sok kilométert, a fő dolog az volt, hogy jól éreztem magam az autóban. Autónk eddig minden pályán jó volt...
 
Egészen zárkózott voltál a bahreini dobogós helyezés után; elégedett voltál az eredménnyel?
Soha nem lehetsz elégedett, ha nem nyersz, de úgy gondolom, a második hely közel volt ehhez. Talán az időmérő edzésen ha néhány pozícióval előrébb végünk, akkor könnyebb dolgunk lett volna, de a maximumon mentem és szerencsére megtaláltuk az autóban az időmérő edzésen hiányzó sebességet. Remélhetőleg Spanyolországban boldogabb leszek.
 
 
Romain Grosjean:
Miután nem sikerült a magas elvárásoknak megfelelően kezdeni a szezont, miért sikerült minden jól Bahreinben?
Nem titok, hogy Bahrein előtt nem voltak jó érzéseim az autóval kapcsolatban. Nem a karosszériával, az aerodinamikával, vagy valami mással volt a gond, időbe telt, mire mindent hozzám igazítottak és ez bosszantó volt. Sikerült túljutni a problémákon és most sokkal jobban érzem magam. Jó érzéseim voltak vasárnap Bahreinben és a verseny végén ennek dobogós helyezés lett az eredménye. Többé-kevésbé sikerült úgy alakítani az autót, ahogy szerettem volna, ez az, amit pilótaként kívánni lehet. A harmadik hely megérdemelt jutalma volt mindenkinek a kemény munka után.
 
Mennyire volt jó a nehéz szezonkezdet után dobogóra állni?
A verseny egészen élvezetes volt, sok előzéssel. Volt néhány izgalmas pillanat, amikor talán a dolgok túl szorosak voltak, de ugyanakkor nagyon szórakoztató is volt! A 11. helyről dobogóra állni nagyon kielégítő. Láttam a negyedik pozíciót a kijelzőn és Paul (di Resta) nem volt nagyon előttem, ezért úgy gondoltam "gyerünk, ez már dobogós helyezés, hajrá!" Tudtam, abroncsaim frissebbek, de nem volt könnyű, mivel miközben nyomtam, figyelni is kellett a gumikra, amely nehéz egy pilótának, amikor egy másik autó látótávolságban van. Szerencsére sikerült megelőzni őt a futam vége felé, egy kisebb előnyre szert tenni és ezt megtartani a leintésig!
 
Milyennek érzed az E21 fejlődését?
A köridőkben látható a fejlődés, tudjuk, a fejlesztések működnek. A tavaly autó már nagyon versenyképes volt - mellyel 2012-ben 10 dobogós helyezést szereztünk -, így jó látni, hogy a csapat megtartotta és továbbfejlesztette a 2012-es autó jól működő részeit az E21-en. Bahrein után sokkal otthonosabban érzem magam az autóban és remélem, 2013-ban sok sikert érek el.
 
Mi a véleményed a gumikezelésről?
A gumikezelés mindig része volt az időmérő edzés és a versenystratégiának. Nem tudok mások nevében beszélni, csak az tudom, hogy mindig keményen nyomom, mivel szeretném a lehető legjobb eredményt elérni. Természetesen ha bizonyos módon vezetsz, vagy alkalmazkodsz, akkor többet tudsz kihozni a gumikból, mintha nem tennél semmit, de ez is része a versenyző munkájának; mindig alkalmazkodni kell, hogy a maximális teljesítményt tudd elérni.
 
Mi lesz a kulcsa a jó spanyol hétvégének?
Barcelonában fontos lesz a jó időmérő edzés, mivel sokkal nehezebb itt előzni, mint Bahreinben. Csapatként ezen a területen kell egy kicsit javulni, de van néhány ötletünk arról, hogyan lehet ezt megvalósítani és remélhetőleg sikerül az első sorba jutni.
 
Milyen gondolataid vannak a Circuit de Catalunya pályáról?
Mindenki jól ismeri Barcelonát a tesztekről. Az első négy kanyar, amelyet az első szektor tartalmaz nagyon gyors, majd ott van a lassú utolsó szektor a 10-15-ös kanyar között. A 15-ös kanyarból kijövet jó hátsó tapadásra van szükség az erős kigyorsításhoz. Fontos, hogy nem szabad túlmelegíteni a hátsó abroncsokat és fontos lesz kezelni a kopást - habár keményebb keverékeket szállítanak most ide - , mivel amikor magas a gumikopás, akkor nem tudsz jó köridőt elérni. A gumikezelés továbbra is kulcsfontosságú terület a jó versenyteljesítményben.
 
Mire van szükség a dobogós helyezéshez?
Az ellenfél előtt kell célba érni! Kiegyensúlyozottságunk már megvan, minden versenyen pontokat szerzünk, de most nagy eredményért küzdünk és fontos összetevője ennek egy olyan autó, amely jól fekszik nekem. Most megfelelő eszközökkel rendelkezem, nyomni tudom. Bizonyos szempontból azt lehet mondani, most kezdődik szezonom! A bahreini dobogós helyezésem nagyon jó kezdete volt ennek a kihívásnak. Ha folytatjuk azt a munkatempót, melyet a szezon eleje óta tartunk, akkor csapatként biztos vagyok benne, nagyszerű dolgokat érhetünk el.
 
Eric Boullier, csapatfőnök:
A csapat jelenleg mindkét világbajnokságban a második helyet foglalja el; mi a titka ennek a pozíciónak a megtartására?
A titok? Jó stratégia, jó autó és két jó pilóta! Egy kimagasló eredményt elérni csak egy dolog, de megtartani a lendületet sokkal nagyobb kihívás és örömmel mondhatom, az idei évben eddig nagyszerű munkát végzünk. Ez egy kiegyensúlyozott és versenyképes szezon. Ha megnézzük a bahreini futamot, szombaton úgy tűnt, talán mindent elveszítettünk, mivel az elvárások alatt teljesítettünk. Szerencsére mindig bíztunk versenysebességünkben és ez a bizalom helyénvaló volt.
 
A brahreini verseny egészen különleges volt a csapat számára: nincs deja vu érzése?
Ugyanaz történt, mint 2012-ben! Kimi második és Romain harmadik helyezése nagyszerű eredmény volt, de ahogyan 2012-ben, most is Sebastian állt fel a dobogó legelső fokára. Az idei évben sokkal nehezebb volt elérni ezt az eredményt, különösen az időmérő edzésen mutatott teljesítmény után, de a hétvége során a sebesség szikráit mutattuk és ezt meg is tudtuk erősíteni, amikor ez számított a versenyen. Kettős dobogós helyezést szerezni azt követően, hogy az első hatba kerülés sokkal reálisabb cél lett volna nagyszerű teljesítmény. Egészen különleges érzés volt a versenycsapat számára és ez sokkal jobban érezhető volt, amikor visszatértem Enstone-ba, látszott mindenkin a gyárban. Nagyon megérdemelt eredmény született.
 
Kimi jól áll az egyéni pontversenyben...
Kimi fantasztikus pilóta és mindig számolni kell vele a versenyen. Bahreinben erős versenyt futott, kezelte a gumikat és kényelmesen ért célba a második helyen. Ausztráliában megnyerte a versenyt és azt mondta, az volt egyik legkönnyebb győzelme. Szeretnénk biztosítani, hogy a jövőben könnyebb versenyei legyenek.
 
Mennyire volt örömteli Romaint újra a dobogón látni?
Nagyon. A kiegyensúlyozottság már látszott rajta az első három versenye, de azt hiszem nagy megkönnyebbülést jelentett számára, hogy újra az élen harcolt a nehéz szezonkezdet után. Szezonja valójában most kezdődik.
 
Mi a titka annak, hogy sikerült kiaknázni sebességét?
Romainnal leültünk és kielemeztünk, hol nem működtek egészen jól a dolgok és a csapat jó munkával kiderített néhány kisebb dolgot, amely segített neki visszaszerezni az autóval kapcsolatos pozitív érzéseket. Az elmúlt verseny minden másodpercét élvezte a pályán - erősen rajtolt és erős előzéseket hajtott végre -, azt hiszem, az élvezet látszott teljesítményében.
 
Mikor tud újra győzni a csapat?
Mindig győzni szeretnénk és idei dobogós helyezéseink még éhesebbé tesznek minket a pezsgő íze iránt. Tudjuk, hasonlóan versenyképes csapatokkal harcolunk és csak egy csapat és pilóta állhat fel minden versenyen a dobogó legfelső fokára. Természetesen fantasztikus lenne európai szezonunkat győzelemmel kezdeni.
 
Mindig sok szó esik a fejlesztési harcról; bízik benne, hogy a csapat tartani tudja a lépést az ellenfelekkel?
Ez egy másik szemlélete a sportnak. Erős fejlesztési programmal rendelkezünk az E21 esetében és bízom benne, folytatni tudjuk a fejlődést az év során, ahogyan korábban az E20-szal tettük. A legtöbb csapat komoly fejlesztési csomaggal érkezik a szezon első európai versenyére és ez alól mi sem vagyunk kivétel. Elégedett vagyok az autó fejlesztésével, azt hiszem, még sok jó vár ránk.
 
James Allison, műszaki igazgató:
Milyen műszaki helyzetből várják a szezon első európai versenyét?
Egészen jól állunk. Barcelona több szempontból hasonlít Bahreinhez; kemény a gumik számára néhány kihívást jelentő gyors kanyarjával. Nyilvánvalóan nem annyira terheli meg a hátsó abroncsokat, mint Bahrein, de ennek ellenére a pálya kihívást jelent az abroncsok számára, a gumikezelés pedig eddig az E21 erőssége volt. Elmondható, az úgynevezett európai szezonkezdet - amelyre sok csapat új fejlesztésekkel készül - valamilyen szempontból felrázhatja az erősorrendet.
 
A fejlesztésekről; milyen fejlesztések várhatók Katalóniára?
Semmi forradalmi, de számos olyan, amely segíthet abban, hogy gyorsak legyünk. Az első vezetőszárny záróeleme új lesz, a hátsó fékdobok környékére új aerodinamikai elemek kerülnek, módosított diffúzort használunk és a hátsó szárny felső része is más lesz, így számos dologgal próbáljuk magunkat harcban tartani.
 
A barcelonai gumikiosztás eltér az elmúlt két szezonétól és a kemény keverék átalakításra került: néhány gondolat?
A Pirelli kemény és lágy keverékét használtuk az elmúlt években, így kissé meglepődtünk, amikor egy sokkal óvatosabb kiosztás került meghatározásra, a kemény és a közepes keverék az idei évre; habár a kemény keverék eltér attól, amit eddig használtunk 2013-ban. Az új kemény keverék hasonlít a tavalyi abroncshoz; jobb tapadást biztosít alacsonyabb hőmérséklet mellett, mint az, amellyel az évet kezdtük és sokkal jobban hasonlít működési tartománya az idei évben használt többi abroncshoz. Jó lehet ez nekünk a versenyen, a lágyabb és a keményebb keverék között a különbség sokkal kisebb lehet az időmérő edzésen az előző évekhez képest, több lehetőséget biztosít a stratégiára az időmérő edzés első és második etapjában.
 
Milyen teljesítmény várható ezen a versenyen?
Spanyolországban minden bizonnyal hűvösebb lesz, mint Bahreinben, de nemcsak ez a különbség. Ezen a pályán a verseny végeredményét nemcsak az határozza meg, ki áll a pole pozícióban, hanem az is, mennyire tudsz javulni a verseny során, milyen jó az autó versenysebessége, hogyan tudod kezelni az abroncsokat és milyen a versenystratégiád. A szezon előtti felkészülés során az egyik legjobb verseny szimulációnkat hajtottuk végre az utolsó barcelonai teszten, de mindig nehéz erről beszélni, mivel mindenki tesztel és ez már jó néhány hónappal ezelőtt történt.
 
El lehet mondani, hogy a csapatok családiasan érzik magukat Barcelonában: ez milyen hatással van a dolgokra?
A családiasság azt jelenti, a hasmagasságot, a súlyelosztást, az aerodinamikai egyensúlyt, vagy a felfüggesztés lágyságát nem kell keresni, mivel durván tudod, hová kell álltani és ez a finombeállítás során sokat számít, nem kell a nulláról kezdeni. Ám elmondható, minden pályát jól ismerünk....
 
Bahreinben mi ment rosszul az időmérő edzésen?
Nem sikerült a második etapban elért eredményt megismételni, habár Kimi úgy érezte, megfelelő kört teljesített. Szoros az élmezőny, egy kisebb különbség már nagy hátrányt jelent; a pálya hőmérsékletének megváltozása, kisebb eltérés a gumiszettek között, a szélirányának, vagy -erejének megváltozása, vagy a pilóták felvezető körben végzett munkája a gumikkal, ezeket mindet figyelembe kell cenni. Szerencsére ez volt az a pálya, ahol az időmérő edzés eredményét nem lehetett a futamon megváltoztatni; a dobogós az első sorból, de a mezőnyből is elérhető volt.
 
Romainnak sokkal jobb versenye volt Bahreinben - ez tartható?
Bízunk benne, hogy a bahreini előrelépés valódi volt és ezt folytatni tudjuk a jövőben, Romainnak lehetősége lesz megmutatni, mire képes.
 
Mik a reális elvárások Barcelonában?
A pályán mutatott szezon előtti formánk és az idei négy versenyen mutatott teljesítményünk alapján Spanyolországban egy jó versenyre számítunk.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban