HÍREK : A Renault V6-projektje nem rontja a Red Bull és a Lotus bajnoki esélyeit |
A Renault V6-projektje nem rontja a Red Bull és a Lotus bajnoki esélyeit
motorsportal.hu 2013.05.10. 14:11
Hiába a 2014-től teljességgel megújuló motorszabályok, a Renault ígéri, egész évben teljes erővel folytatja az idei V8-asok fejlesztését, így a bajnoki címért harcban álló két klienscsapatukat, a Red Bullt és a Lotust sem érheti hátrány a V6-os turbómotorok fejlesztése miatt.
Nemcsak a csapatok, de a motorgyártók számára is hatalmas kihívást jelent a 2013-as esztendő, hiszen miközben az aktuális technikát kell fejleszteniük, erőforrásaikat a 2014-es szabályváltozások miatt ketté kell osztaniuk, hogy a jövő évi munkálatokat is menetrendszerűen végezhessék.
A helyes egyensúlyt sem a csapatoknak, sem beszállítóiknak nem egyszerű megtalálni: amennyiben esély van a bajnoki címre, nem vehetik félvállról az idei évet – ha viszont túl nagy hangsúlyt fektetnek a 2013-as küzdelemre, 2014-nek vághatnak neki hendikeppel.
A Renault-nak idén két klienscsapata, a Red Bull és a Lotus is jó eséllyel pályázik a bajnokság megnyerésére, és a franciák ígérik, a turbókorszakra való felkészülés, valamint a jelenlegi V8-as motorok év végi „nyugdíjazása” nem érinti majd hátrányosan ezen esélyeiket.
„Tudatában vagyunk annak, hogy minden általunk támogatott csapat azt várja tőlünk, hogy maximálisan elkötelezettek legyünk és továbbharcoljunk” – fogalmazott a márka ügyvezetője, Rob White az Autosportnak. „Természetesen lesznek megszorítások, hiszen a tervezés és a fejlesztés korlátok közé szorít minket, ami miatt egyre inkább 2014-es tevékenységünkre kell figyelnünk. De a versenyekre való felkészülés terén ugyanúgy odafigyelünk majd, mert szeretnénk a teljes szezon alatt a legjobb munkát elvégezni. Bajnokságokat nehéz nyerni, futamokat szintúgy – mi pedig minden egyes csapatunkkal azon vagyunk, hogy sok pontot, dobogós helyezést és győzelmet szerezzünk.”
A Renault mindeközben természetesen V6-os turbómotorját is fejleszti már, amelyet a tervek szerint jövő januárban visznek pályára először. A jelenlegi V8-asokhoz szükséges alkatrészek az új motorformulával fölöslegessé válnak, ám White szerint mindez nem jelenti azt, hogy a fejlesztés teljesen leállásával már ne foglalkoznának ugyanannyit az aktuális motorokkal.
„Természetesen eljön majd az az idő, amikor le kell állnunk, és amikor már nem lesz lehetőség arra, hogy jelentősen változtassunk a meglévő elemeken, vagyis ugyanazon szerkezettel kell majd végigversenyezni az idényt. De a motormérnökök és az előkészítési munkálatokat végzők is ugyanolyan hozzáállással tevékenykednek majd a gyárban, mint a korábbi években.”
White szerint a jövő évi formula bevezetésével egy rendkívül izgalmas időszak veszi kezdetét a motorgyártók számára, amely során az eddig háttérbe szorult szempontok játszák majd a főszerepet.
„Innentől kulcsfontosságúvá válik, miként működik együtt a versenyző a motormérnökével és autójával. A gyorsulásnál és fékezésnél változni fog a motorkalibráció, ami segíthet a versenyzőnek abban, hogy vigyázni tudjon a gumikra. Egy olyan időszakban, amikor minden a gumik dédelgetéséről szól, márpedig ez nagyon fontos lesz.”
|