HÍREK : A Lotus hatékony gumikezeléssel nyerné meg a mai versenyt |
A Lotus hatékony gumikezeléssel nyerné meg a mai versenyt
motorsportal.hu 2013.05.21. 13:05
Az előrelépés és a győzelem reményével várja a ma délutáni versenyt a Lotus istálló. Kimi Räikkönen negyedik rajthelye a csapat szerint jó kiindulási alapot jelent ehhez – kiváltképp úgy, hogy az enstone-iaknak eddig rendre a versenytempó jelentette a fő erősségét.
Ausztráliában a hetedik rajtpozícióból indulva nyerni tudott, Bahreinben pedig a nyolcadikról lett második kiváló versenytempója és jó gumikezelése révén Kimi Räikkönen, így tegnapi negyedik helyezése okkal teszi bizakodóvá a Lotus csapat tulajdonosát, Gerard Lopezt.
„A hosszú etapokon mindig erősek vagyunk, ezúttal is a leggyorsabbak között voltunk. Az időmérő után egészen jól állunk: a negyedik hely, elöl a két Mercedessszel… akár egy-két hellyel előrébb is kerülhetünk – latolgatta esélyeiket, utalva Nico Rosbergék korábbi futamokon látott visszaeséseire. – A Mercedes autója nagyon gyors egyetlen körön, a versenyt viszont vasárnap kell megnyerni, ami pedig eddig a mi erősségünk volt.”
Lopez ugyanakkor tudja, nem lesz könnyű a pályán a német autók elé kerülniük. „Az autónk inkább az első két szektorban erős, a harmadikban időt veszítünk. Az időmérőn ez kevésbé számít, mivel a versenyzők úgyis együtt vannak, de a versenyen ez az a szakasz, ahol előzni lehet.”
Miután Barcelonában valóban nem könnyű az előzés, Alan Permane pályamérnök ezért főként a hatékony gumikezelésben látja a siker lehetőségét. Hiába ugyanis a Pirelli átalakított keményebb keveréke, a francia szerint továbbra is jól boldogulnak a gumikkal. „Nem jelentenek számunkra problémát. Az új kemény keverék jobban illik ehhez a pályához, mint a korábbi változat, különösen az itteni hőmérsékletet látva. Jól boldogulunk velük. A kemény és a közepes keverék nem igazán változtatta meg az életünket.”
Kimi Räikkönen tehát akár újra előnyt kovácsolhat az E21 kíméletességéből, ám 2007 finn bajnoka nem tartja valószínűnek, hogy – miként Ausztráliában vagy Bahreinben tették – ezúttal is egy alternatív stratégiával próbálnak majd előretörni a mezőnyben.
„Nem tudom, a többiek mivel készülnek, de még a mi terveinket sem ismerem pontosan. – mondta még az időmérőt követően. – Meg kell néznünk, mit tehetünk, de úgy vélem, ez attól függ, miként alakul a futam eleje. Azt viszont nem gondolnám, hogy eggyel kevesebbszer állhatunk majd ki.”
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója a hétvége eddigi tapasztalatai alapján egyébként három kerékcserét jósol a mai futamra: „A jelenlegi gumijaink hamar jó tapadást nyújtanak a csapatoknak. A nagyobb működési tartomány miatt több a lehetőség a különböző versenystratégiákra. A gumik Barcelonában komoly oldalterhelést kapnak, az aszfalt felülete durva, és magas hőmérsékletet érnek el. Úgy véljük, a legtöbb autó három kiállással teljesíti a futamot. A legtöbb itteni versenyt az első sorból nyerték eddig, ezért érdekes lesz látni, ezúttal sikerül-e valakinek megtörnie ezt a trendet a stratégia segítségével.”
|