HÍREK : Megmenekült a Lotus és a Ferrari? - Az FIA csak a biztonsághoz szükséges változtatásokat engedélyezi! |
Megmenekült a Lotus és a Ferrari? - Az FIA csak a biztonsághoz szükséges változtatásokat engedélyezi!
motorsportal.hu 2013.05.21. 13:48
Nem lesznek olyan komoly változtatások a 2013-as abroncsokon a Kanadai Nagydíjtól, mint azt a héten kialakult vita kapcsán sokan gondolták. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis kijelentette, a szezon közben csakis biztonsági megfontolásból változtathatnak a gumikon, így a Pirelli is csupán a futófelület-leválásokra reagálhat, s nem térhet vissza 2012-es keverékeihez.
Amióta a Pirelli bejelentette, Kanadára változtat abroncsain, éles kritikák fogalmazódtak meg (kiváltképp a Lotus és a Ferrari részéről), mondván, az olaszok ezzel jelentős mértékben belenyúlnak a bajnoki küzdelembe, és a gumikkal eddig nehezen boldoguló csapatoknak kedveznek. Miután egyes csapatok a Technikai Szabályzat 12.6.3-as cikkelyére hivatkozva panaszt tettek az FIA-nál amiatt, hogy a szabály szerint tilos a gumikon történő változtatás a bajnokság közben, a szövetség egyértelműen kijelentette, csakis a biztonság javítása érdekében módosíthat a Pirelli.
„A gumitípusokat az FIA határozza meg, legkésőbb minden szezon előtt szeptember 1-jéig. Miután ez megtörtént, az abroncsokon az idény során csak akkor engedélyezett változtatásokat végezni, ha azt minden csapat támogatja” – áll az említett szabálypontban. Miután a héten bejelentett változtatásnak több ellenzője is van a mezőnyben, a Pirelli mozgástere vélhetően erősen korlátozódik – mégpedig az olyan biztonsági változtatásokra, amelyet minden érdekelt szükségesnek tart.
Mint ismert, az elmúlt két nagydíjhétvégén négy futófelület-leválás is történt, amelyek után Paul Hembery, az olasz beszállító első embere elmondta, szerkezeti változtatásokra készülnek, hogy megelőzzék a további hibákat. A Spanyol Nagydíj viszont a túl sok kiállásával tovább borzolta a kedélyeket, a Red Bull és a Mercedes további változást szorgalmazott, a Pirelli pedig bejelentette, Kanadától úgy módosítják a gumikat, hogy a jövőben két-három kiállás legyen az átlag versenyenként.
A héten kialakult vitának ez utóbbi tényező adott alapot, a látszat ugyanis azt mutatta, a Pirelli a kritikák nyomására változtat, mégpedig olyan irányba, amivel többek között a Red Bullt és a Mercedest tenné elégedetté. Az FIA ugyanakkor most tisztázni kívánja a kérdést: változás csakis a gumihibák jövőbeni elkerülése céljából történhet meg – nem pedig a kiállások számának csökkentése érdekében.
Amíg a részleteket nem tisztázzák a felek, a Pirelli kivár az új gumik megalkotásával. „Még el kell döntenünk, pontosan milyen változtatásokat teszünk, de mindent elkövetünk annak érdekében, hogy minimalizáljuk a különbséget” – ígérte Paul Hembery az Autosport hasábjain a gumik miatt aggódóknak.
|