HÍREK : Monacóban csak egy DRS-zóna lesz |
Monacóban csak egy DRS-zóna lesz
motorsportal.hu 2013.05.22. 10:55
A hétvégén idei hatodik állomásával, a Monacói Nagydíjjal folytatódik a Forma–1-es világbajnokság. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közzétett pár fontos információt a hercegségbeli 71. nagydíjjal kapcsolatban.
Az eddigi gyakorlattól eltérően Monacóban nem kettő, csupán egy DRS-zónát jelölt ki az FIA. A zóna érzékelés pontja a 16-os kanyart követően lesz, a hátsó szárnyat pedig közvetlenül az utolsó, 19-es kanyar után aktiválhatják majd a versenyzők. Az előzésre talán legjobb lehetőséget kínáló alagútban az előző évekhez hasonlóan idén sem aktiválhatja majd a mezőny a nyitható hátsó szárnyat – a tilalmat ezúttal is a biztonsági szempontok indokolják.
A pályát több helyen módosították 2012-höz képest. Az első és a harmadik kanyar közötti szakaszt teljesen újraaszfaltozták, akárcsak a bokszutcát, egyes helyeken pedig rázóköveket cseréltek.
A versenybírák munkáját a hétvégén a Le Mans-i 24 órás versenyek királya, a dán Tom Kristensen segíti majd. A nyolcszoros Le Mans-győztes számára nem ismeretlen az együléses formautók világa, hiszen 1993-ban japán Forma–3-as bajnok volt, 1996-ban és 1997-ben a Forma–3000-ben versenyzett, a következő évben pedig a Tyrrell csapat Forma–1-es tesztpilótájaként tevékenykedett. Jelenleg az Audi csapat tagjaként a hosszútávú versenyzésben szerepel.
Az aktuális mezőnyből Mark Webber és Fernando Alonso számít Monaco legsikeresebbjének – mindketten két-két győzelmet számlálnak a hercegségben. Az előző Spanyol Nagydíj győztese 2006-ban és 2007-ben, a Red Bull ausztrálja pedig 2010-ben és tavaly diadalmaskodott az utcai pályán.
A nem éppen előzéseiről híres Monacóban kiemelt fontosságú a rajtpozíció. A Forma–1-es futam 1950 óta íródó történetében eddig 26 alkalommal nyert a pole-ból rajtoló versenyző (utoljára tavaly Webber), a második rajtkockából 13-szor (utoljára David Coulthard, 2002-ben), a harmadik vagy annál rosszabb helyről pedig tíz-tíz alkalommal diadalmaskodtak.
A gumihelyzet ugyanakkor akár össze is kuszálhatja a szálakat. A Pirelli ezúttal a két leglágyabb keverékét bocsátja a mezőny rendelkezésére. „Ezen a pályán nehéz előzni, emiatt a stratégia fontosabb lehet, mint általában, hiszen a csapatok ezáltal tudnak leginkább javítani pozíciójukon” – jósolja Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.
|