HÍREK : Fellélegezhet a Ferrari és a Lotus? A hírek szerint csak a hátsó gumik változnak |
Fellélegezhet a Ferrari és a Lotus? A hírek szerint csak a hátsó gumik változnak
motorsportal.hu 2013.05.22. 18:10
Úgy tűnik, a vártnál kisebb változtatásokat hajt végre a gumikon Kanada előtt a Pirelli. Német források szerint csupán a hátsó gumik oldalfala változik, hogy a jövőben elkerüljék a futófelület-leválásokat. A Lotus és a Ferrari fellélegezhet?
Bár még nem hivatalos az információ, a német Auto Motor und Sport (AMuS) című szaklap úgy tudja, csupán a hátsó abroncsok oldalfalán módosít a Pirelli a Kanadai Nagydíj előtt. Mint ismert, Barcelonát követően az olaszok bejelentették a túl sok kiállásra és a folyamatos futófelület-leválásokra reagálva módosítanak gumijaik szerkezetén, ám miután a Ferrari és a Lotus azzal vádolta őket, hogy így előnyös helyzetbe hozzák a Red Bullt és a Mercedest, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyértelműsítette, csakis biztonsági indokokkal változtathat a Pirelli.
Miután a futófelület-leválásokat a hírek szerint az új, az oldalfalban 2013-tól alkalmazott acélgyűrű okozza, amely a korábbi kevlárból készült megoldáshoz képest jobban felmelegszik, túlhevítve az egész abroncsot, az AMuS szerint csupán ezen megoldáson módosít a gyártó – mégpedig csak a kritikusnak számító hátsó abroncsokon.
„A Pirelli köreiből azt hallani, hogy ezek a változások még kisebbek lesznek. A részleteket a csapatok csütörtökön ismerhetik meg” – írják a németek.
A Lotus csapat ásza, Kimi Räikkönen üdvözli az olaszok ezen döntését. „Minden más változtatás sportszerűtlen lett volna. Egyes csapatok nyomást gyakorolnak rájuk, mert nem boldogulnak a gumikkal. Egy erősebb hátsó gumival nincs probléma, ez még nekünk is segíteni fog. Nem hiszem, hogy ezáltal bármely csapat is előnybe kerülne” – idézi az AMuS a finnt.
2007 bajnoka cáfolta egyes kollégái azon véleményét, miszerint az aktuális abroncsokon képtelenség a maximumot nyújtani. „Olyan gyorsan megyünk, ahogyan csak tudunk. Természetesen vannak határok, hol az autó, hol a gumi húzza meg őket. Ha egy szettel tovább akarsz kint maradni, mint a többiek, nem adhatsz száz százalékot. De nem mondanám, hogy emiatt csak 80%-on autózom.”
A sauberes Nico Hülkenberg szerint ugyanakkor ennél jóval összetettebb a kérdés. „Alapesetben a versenyen kicsivel a határ alatt kell autóznod, hogy keveset csúszkálj. A jelenlegi gumikkal viszont sokszor két fokkal lassabban kell menned. És mindez versenyről versenyre, etapról etapra és gumiszettről gumiszettre változó. Nincs tehát általános szabály a probléma kezelésére, és ez teszi olyan nehézzé a helyzetet” – vélekedett a német.
|