HÍREK : Jövőre is Renault-motort használhat a Lotus |
Jövőre is Renault-motort használhat a Lotus
motorsportal.hu 2013.06.15. 12:20
A legfrissebb hírek szerint jövőre is négy partnercsapatot láthat el motorral a Renault. Miután a franciák három istállóval már – hivatalosan vagy formálisan – megállapodtak, úgy tűnik, a más partnerek iránt is érdeklődő Lotus is kitart mellettük.
Mint ismert, a Red Bull 2014-től Infiniti néven használja a Renault új, V6-os turbó erőforrásait, de már az osztrákok testvércsapata, a Toro Rosso is megállapodott a franciákkal, hogy jövőre az ő motorjaikra cseréli a Ferrarit. Bár hivatalos megerősítés még nem történt, Tony Fernandes, az istálló tulajdonosa korábban kijelentette, a Caterham is kitartana a Renault mellett, így az egyetlen bizonytalan pontot a franciák esetében korábbi gyári csapatuk, a Lotus jelenti.
A korábbi hírek szerint az enstone-iakat a Ferrari- és a 2015-től visszatérő Honda-erőforrások is érdekelték, mivel a Renault meglehetősen magas árat kér termékeiért. Mindezek ellenére most mégis úgy fest, a Renault lehet a befutó Räikkönenéknél. Jean-Michel Jalinier, a cég sportigazgatója legalábbis erre utalt egy franciaországi rendezvényen. „Nagy valószínűséggel újra négy csapat beszállítói leszünk – idézi szavait a Reuters hírügynökség. – A Lotusszal és a Caterhammel folyó tárgyalások már előrehaladott állapotban vannak. Már majdnem elértük a célt.”
Mint ismert, a jelenleg Renault-motorokat használó Williams mindeközben két év után szakított a francia gyártóval, és megállapodást kötött a Mercedesszel 2014-re. Az Auto Motor und Sport információi szerint a grove-iak váltásában komoly szerepet játszhatott a Red Bull is, akiknek nem tetszettek a gorve-iak által támasztott feltételek, illetve a lehetőség, hogy a kék-fehérek kedvezményezett csapattá váljanak. Az AMuS szerint miután a címvédők jövőre Infiniti néven futtatják majd motorjukat, a Renault új partnert keresett saját nevének elsőszámú továbbvivőjének. A Williams állítólag szívesen vállalta volna a fő zászlóvivő szerepét, cserébe viszont némi ellenszolgáltatást várt volna – mégpedig a motorok árának csökkentése formájában. Miután azonban a Red Bull azt szerette volna, hogy a gyártó minden pénzét az új V6-ok fejlesztésére költse, hogy lépést tudjon tartani a riválisokkal, a Renault ezen egyezségbe végül nem ment bele.
|