HÍREK : Ha meg akarja tartani Räikkönent és jó formáját, a Lotusnak szponzort kell találnia |
Ha meg akarja tartani Räikkönent és jó formáját, a Lotusnak szponzort kell találnia
motorsportal.hu 2013.06.15. 12:22
Az egykori főtervező, Gary Anderson úgy véli, az erős idénykezdés és jó bajnoki helyezés ellenére hamarosan megindul a lejtőn a Lotus istálló. James Allisont elvesztése után anyagi problémáik is visszavethetik őket a fejlesztési versenyben, és így szinte képtelenség lesz megtartani bajnokukat, Kimi Räikkönent.
A Jordan csapat egykori főtervezője amondó, a Lotusban mind az idei versenyautót, mind pedig a mérnöki gárdát tekintve komoly potenciál lenne, ám abban már cseppet sem biztos, hogy mindezt jelenlegi helyzetükben képesek lesznek kihasználni és bajnoki sikerré transzformálni.
Technikai oldalról Anderson az időmérős teljesítményt említi gyengepontként. „A Lotus helyzete számomra hasonló a Ferrariéhoz: gondjaik vannak a gumik gyors felmelegítésével, ami nagyban ront az időmérős teljesítményükön, a versenyen ezzel szemben irigylésre méltó tempót diktálnak” – írta a BBC-n megjelent elemzésében.
A szakember mondatait a múlt hétvégi Kanadai Nagydíj történései is alátámasztották: miután az esős és hűvös időjárás miatt képtelenek voltak munkára bírni a gumikat, a Lotusok meglehetősen hátra kvalifikálták magukat a rajtrácson, ahonnan aztán már nem is tudtak igazán felkapaszkodni.
Anderson amondó, ezen felül is lesznek még nehézségei az enstone-iaknak az idény hátralévő részében. „Úgy vélem, a technikai igazgató James Allison távozása súlyos veszteség számukra. Neki volt elképzelése az autó fejlesztéséről, és nem tudom, lehet-e egy ilyen emberrel azonos értéket képviselő helyettest találni. Ráadásul úgy hallom, a Lotus anyagi gondokkal is küzd, ami a továbbfejlődés szempontjából sosem jó jel.”
„Az ilyen gondokat továbbiak követik: a Lotus nem képes tartani az élcsapatok fejlesztési tempóját, visszaesnek, és így el tudom képzelni, hogy Kimi Räikkönen is más munkaadó után néz. Romain Grojseant nem tartom vezéregyéniségnek. A Lotusnak tehát új versenyző után kell kutatnia, de ritka az olyan eset, hogy egy versenyző otthagyjon egy csapatot, amely minden szükséges hátteret megad számára” – utalt a legjobbak megszerzésének igen kicsi esélyére Anderson.
„A Lotusnak sürgősen szponzor után kell kutatnia. A csapat rendelkezik egy hozzáértő szakembergárdával, amelyről úgy vélem, képes lehet többet kihozni az autóból az időmérőkön. Hogy mennyibe kerül a fejlesztés? Az általános szabály szerint versenyenként egy millió dollárba!”
|