HÍREK : 21 futam 2014-ben? |
21 futam 2014-ben?
motorsportal.hu 2013.06.18. 17:36
Bár egyelőre csupán tervezetről van szó, úgy tűnik, 2014-ben minden korábbinál több, 21 futam szerepel majd a Forma–1-es versenynaptárban. A költségek megnövekedésétől tartva a csapatok nem feltétlenül örülnének a bővítésnek, de nem elképzelhetetlen, hogy egyes helyszínek kiesésével végül mégis rövidül a tervezett évad.
Miután jövőre New Jersey és Szocsi is debütál majd a Forma–1-ben, a 2013-ashoz képest kettővel nőhet a futamok száma 2014-ben. A csapatok számára megterhelőnek tűnő tervezetet több szempontból is aggodalomra ad okot. Egyfelől jövőre előreláthatólag négy két-két napos tesztre is sor kerül majd az európai futamhétvégéken, ami máris 12 nappal növeli a csapatok alkalmazottainak munkaidejét. Amennyiben két további helyszínnel (az egyik ráadásul Európán kívüli futam) bővül a bajnokság, az óhatatlanul is a költségek növekedésével járhat: a logisztikai kérdéseken túl akár pluszemberekre is szükség lehet a szezon végigviteléhez.
A Speedweek nemrégiben ugyanakkor arról cikkezett, egyes jelenlegi helyszínek aktuális helyzetével akár meg is oldódhat ez a probléma: Dél-Korea mellett India is anyagi nehézségekkel küzd, és akár ki is eshet a versenynaptárból.
Dél-Koreának 2016-ig van szerződése Ecclestone-nal, amit egy opciós lehetőség kihasználásával további öt évvel meg lehet hosszabbítani. A jongnami futam ugyanakkor eddig inkább veszteséget termelt, látogatottsága igen gyér volt, így egy ideje arról hallani, hogy kikerülhet a versenynaptárból. „A koreaiak szívesen feladnák versenyüket, és a Forma–1 cirkusza sem hullajtana könnyeket ezen futam elvesztése miatt. Furcsa módon a futamot lebonyolítani legalább annyiba kerül, mint lemondani” – írja Dél-Koreáról a Speedweek című oldal. A lap kiemeli, Ecclestone ezen veszteségek ellenére sem hajlandó csökkenteni a szervezők kötelezően fizetendő díját, és bár a helyi vezetés egyelőre nem foglalt konkrét állást, a németek hangsúlyozzák: „A pálya már eleve csak amiatt épült fel, mert az akkori államfő szeretett volna valami jót tenni szülőtartományával. Azóta viszont már más van hatalmon.”
A Speedweek szerint hasonló gondokkal küzd India is, ahol a hatalomváltás ugyancsak változtatott elődei eredeti tervein, és a pálya környékére tervezett sportvárosból ugyanúgy nem lett semmi, mint a dél-koreai aszfaltcsík köré felhúzandó városból. India futama mindazonáltal 2013-ra biztonságban van, a jövő évi rendezést viszont nagyban befolyásolja az idei nézőszámok alakulása. A helyi szervezők ugyanis indiai források szerint csőd közeli állapotba kerülhetnek.
Ausztrália mindeközben cseppet sem aggódik amiatt, hogy az előzetes versenynaptárban elveszítette idénynyitó státusát. A kiírás alapján a 2014-es esztendő igen korán, március 2-án kezdődne Bahreinben, a melbourne-i futamra pedig két héttel később kerülne sor. Herald Sunnak a nagydíj lebonyolításáért felelős cég első embere, Andrew Westacott elmondta, őket nem zavarja, hogy Bahrein eléjük került, számukra ugyanis a március közepi időpont többet jelent. „Mi március harmadik hétvégéjét részesítjük előnyben. 2006-ban április első hétvégéjén volt a futam, és a nézőszám igen erős 300 ezres volt” – mondta, kiemelve, hogy egyéb sportrendezvényeik miatt az előzetes terv összhangban van igényeikkel.
A versenynaptár körül ugyanakkor vannak tehát még kérdőjelek, annak átalakítására még van idő: az FIA csak augusztusban véglegesíti azt.
|