HÍREK : Így áll a csapattársak küzdelme hét verseny után |
Így áll a csapattársak küzdelme hét verseny után
motorsportal.hu 2013.06.19. 18:40
A Sky Sports Formula-1-es szakírói nemrég egy érdekes statisztikai kimutatás elkészítésére szánták el magukat, az első hét verseny eredményei alapján ugyanis kiszámították minden egyes versenyző átlagos eredményeit, és összehasonlították azt csapattársáéval.
Figyelem! Az eredmények természetesen kerekítéssel jöttek létre és az összes büntetést tartalmazzák, a kiesések és kizárások azonban nem számítanak bele az átlagos versenypozícióba.
Red Bull
Sebastian Vettel:
Átlagos időmérős helyezés: 3.
Átlagos versenypozíció: 2.
Mark Webber:
Átlagos időmérős helyezés: 7.
Átlagos versenypozíció: 5.
Mark Webber időmérős átlagát természetesen nagyban befolyásolta a Kínai Nagydíj kvalifikációja, ahol egy utólagos büntetésnek köszönhetően a mezőny végéről várhatta a piros lámpák kialvását, csapattársa azonban ezen kihágás ellenére is jóval erősebb teljesítményt nyújtana, azaz a bikásoknál 2013-ban is Sebastian Vettel tűnik magabiztosabbnak. A címvédő egyébként csak egyetlen egyszer (a kínai hétvégén) indulhatott harmadiknál gyengébb rajtpozícióból, míg Webber csak Ausztráliában tudott a legjobb három közé kerülni az időmérés leintésekor. Vettel a futamokon is meggyőzőbbnek tűnik, hiszen eddig mind a hét megmérettetésen a legjobb öt között végzett, mely eredményének köszönhetően továbbra is vezeti a pontvadászatot.
Ferrari
Fernando Alonso:
Átlagos időmérős helyezés: 4.
Átlagos versenypozíció: 4.
Felipe Massa:
Átlagos időmérős helyezés: 7.
Átlagos versenypozíció: 7.
Fernando Alonso a 2013-as versenyévad első hét viadalán mind az időmérők, mind pedig a versenyek tekintetében átlagosan három pozíciót vert csapattársára, Felipe Massára. A brazil kvalifikációs statisztikájában egyébként nem szerepel a monacói huszonkettedik helyezés, a Sky szakemberei ugyanis úgy ítélték meg, hogy annak megjelenítése nem lenne fair, hiszen Massa azon a kvalifikáción egyetlen egy kört sem tudott megtenni. Fernando Alonso átlagos versenypozíciója, vagyis a negyedik helyezés valóban egy átlagot mutat, hiszen a spanyol világbajnok egyetlen egyszer sem futott be negyedikként, sőt idei teljesítménye eleddig meglehetősen rapszodikus, hiszen vagy az első két pozíció valamelyikén zárt, vagy hetedikként, illetve nyolcadikként haladt át a kockás lobogó alatt (igaz ebben a kimutatásban csak az végelges eredmények szerepelnek, így a versenyzőkön kívül álló pozícióvesztések nincsenek bekalkulálva).
McLaren
Jenson Button:
Átlagos időmérős helyezés: 10.
Átlagos versenypozíció: 8.
Sergio Perez:
Átlagos időmérős helyezés: 11.
Átlagos versenypozíció: 10.
Sergio Perez az utóbbi három versenyhétvégén rengeteget javított csapattárshoz mért kvalifikációs teljesítményén, hiszen Spanyolországban, Monacóban és Kanadában is ő bizonyult gyorsabbnak, azaz lassan, de biztosan kijelenthetjük, hogy a mexikói összeszokott a wokingiak versenygépével. Mindennek ellenére rutinosabb csapattársa, Jenson Button mind az időmérők, mind pedig a versenyek tekintetében erősebbnek tűnik, igaz jelenleg mindkettejük dolgát elsősorban a McLaren gyenge teljesítménye nehezíti meg, amit az is jól mutat, hogy a 2009-es világbajnok átlagosan a nyolcadik, míg Perez átlagosan a tízedik helyen tudta befejezni a futamokat.
Lotus
Kimi Räikkönen:
Átlagos időmérős helyezés: 7.
Átlagos versenypozíció: 5.
Romain Grosjean:
Átlagos időmérős helyezés: 11.
Átlagos versenypozíció: 8.
Romain Grosjean statisztikáján elsősorban a Kanadai Nagydíj rontott, ahol az egyébként is gyenge időmérős teljesítményéhez egy hátrasorolásos büntetés is párosult, így csak a huszonkettedik helyről vághatott neki a versenynek. Mindennek ellenére csapattársa sokkal erősebbnek tűnik mind az időmérőn, mind pedig a versenyeken. Räikkönen statisztikája egyébként tökéletesen szemlélteti a finn idei szezonját, azaz a Sky kimutatásából is kiolvashatjuk, hogy a 2007-es világbajnok elsősorban a versenyeken van elemében, hiszen átlagosan két pozíciót javít az időmérőn elért eredményén.
Mercedes
Nico Rosberg:
Átlagos időmérős helyezés: 3.
Átlagos versenypozíció: 5.
Lewis Hamilton:
Átlagos időmérős helyezés: 3.
Átlagos versenypozíció: 5.
A szezon kezdete Hamilton és Rosberg párharcát előzte meg a legnagyobb várakozás, ami az első hét verseny alapján teljesen jogosnak tűnik, hiszen a német és a brit teljesen kiegyenlített küzdelmet folytat. Az szezon elején Lewis tűnt gyorsabbnak, később azonban Nico három rajtelsőséggel és egy futamgyőzelemmel szépített, Kanadában azonban ismét Hamilton volt a gyorsabb, aki először tudta csapattársként legyőzni a németet egy kanadai időmérőn.
Sauber
Nico Hülkenberg:
Átlagos időmérős helyezés: 12.
Átlagos versenypozíció: 11.
Esteban Gutierrez:
Átlagos időmérős helyezés: 18.
Átlagos versenypozíció: 13.
Az első hét verseny után a Saubernél alakult ki a legnagyobb különbség a két versenyző időmérős teljesítményét nézve, a Force Indiától érkező Nico Hülkenberg ugyanis átlagosan hat helyezést ver a GP2-ből jövő mexikói márkatársra. Hülkenberg a versenyeken is magabiztosabbnak tűnik, hiszen eleddig csak ő tudott pontot szerezni a svájciak versenygépével, igaz a döcögősen kezdő Gutierrez is csak egy helyezéssel csúszott le arról a Spanyol Nagydíjon, ahol egyébként az ügyes gumitaktikának köszönhetően a leggyorsabb versenykört is ő jegyezte.
Force India
Paul di Resta:
Átlagos időmérős helyezés: 12.
Átlagos versenypozíció: 7.
Adrian Sutil:
Átlagos időmérős helyezés: 10.
Átlagos versenypozíció: 10.
Adrian Sutil és Paul di Resta párharcát is izgatottan várták a száguldó cirkusz szerelmesei, akik az első hét versenyt követően elégedettek lehetnek a brit és német versenyző küzdelmével, hiszen mind a ketten értek már el kiemelkedő eredményeket. Eddig a szakértőktől is egyre több dicséretet kapó di Resta tűnik gyorsabbnak, igaz ez azonban csak a versenytempóra igaz, lévén az időmérőn még mindig a német csapattárs tud jobb eredményeket elérni. Az igazsághoz természetesen az is hozzátartozik, hogy Sutilnak eddig sokkal több ütközése és kiesése volt, mint csapattársának, aki egy versenyt leszámítva minden alkalommal pontot, pontokat tudott szerezni.
Williams
Pastor Maldonado:
Átlagos időmérős helyezés: 16.
Átlagos versenypozíció: 14.
Valtteri Bottas:
Átlagos időmérős helyezés: 14.
Átlagos versenypozíció: 13.
Valteri Bottas remek teljesítménnyel mutatkozott be a Formula-1-esek mezőnyének, igaz a Williams gyengécske versenygépe miatt a finn versenyző eredményei messze estek a „rivaldafénytől” (leszámítva persze a kanadai időmérőn elért harmadik helyezését). Szépen csendben azonban, ha nem is sokkal, de áltagosan egy-két helyezéssel szinte mindig meg tudta verni jóval tapasztaltabb csapattársát, Pastor Maldonadót, igaz akárcsak Sutil esetében a venezuelai teljesítményének elemzésekor is meg kell jegyeznünk, hogy neki eddig jóval több kiesés jutott, mint márkatársának.
Toro Rosso
Jean-Eric Vergene:
Átlagos időmérős helyezés: 13.
Átlagos versenypozíció: 10.
Daniel Riccardo:
Átlagos időmérős helyezés: 12.
Átlagos versenypozíció: 12.
Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergene párharcának sokak szerint a Red Bull 2014-es versenyzői ülése a tétje, igaz Kimi Räikkönen esetleges érkezése alaposan elronthatja a fiatalok játékát, ebben az esetben ugyanis a nyertes autóért folytatott küzdelem könnyen a Toro Rosso ülésének megtartásért zajló harccá válhat. Az időmérőkön egyelőre a szezont erősebben kezdő Ricciardo tűnik acélosabbnak, a versenyeken azonban egyre inkább a francia kezdi hozni azt, amit a csapat és a Red Bull vezetői elvárnak.
Caterham
Charles Pic:
Átlagos időmérős helyezés: 20.
Átlagos versenypozíció: 16.
Giedo van der Garde:
Átlagos időmérős helyezés: 20.
Átlagos versenypozíció: 17.
Giedo van der Garde a vártnál sokkal jobb teljesítményt nyújt az időmérőkön, ahol tapasztaltabb csapattársával azonos szintet tud megütni, a versenyeken azonban továbbra is Charles Pic tűnik erősebbnek, miközben a holland versenyző több hibát is vét.
Marussia
Jules Bianchi:
Átlagos időmérős helyezés: 19.
Átlagos versenypozíció: 16.
Max Chilton:
Átlagos időmérős helyezés: 20.
Átlagos versenypozíció: 17.
Annak ellenére, hogy csak az utolsó utáni pillanatban érkezett a csapathoz, Jules Bianchi egyelőre sokkal meggyőzőbbnek tűnik, mint a tesztszezonban jóval több kilométert gyűjtő brit csapattárs, igaz a francia korábban is vezethetett már Formula-1-es gépeket, míg Chilton száz százalékosan zöldfülűnek számit. A kettejük közötti különbség az előző versenyeken ugyan csökkenni kezdett, az orosz istálló azonban továbbra is a franciától várja azt, hogy megszilárdítsa helyezésüket a konstruktőri bajnokságban, ahol élet-halál harcot vívnak a Caterhammel.
|