HÍREK : Whiting kis híján leállította a futamot a gumihibák láttán |
Whiting kis híján leállította a futamot a gumihibák láttán
motorsportal.hu 2013.06.30. 21:48
Hiába az egy hétvégén elszenvedett öt defekt a bal hátsó kerekeken, a Pirelli előzetes vizsgálatai után továbbra is úgy véli, nincs köze a Silverstone-ban kipróbált új ragasztási technológiának a számos meghibásodáshoz.
A ragasztási módon a Pirelli azok után változtatott, hogy biztossá vált, egyes csapatok vétója miatt nem áll módjukban bevetni a korábbi futófelület-leválásokra reakcióként kifejlesztett új, kevlármerevítéssel ellátott gumikat. A cég az újszerű technológiával úgy gondolta, a hibákat ilyen módon is orvosolni tudják, ám miután ma délután Silverstone-ban sorra robbantak fel a bal hátsó kerekek, felmerült a gyanú, hogy az olaszok valamint elnéztek a gyártásnál.
Paul Hembery, a márka sportigazgatója azonban továbbra is (Sergio Perez korábbi esetét követően is így nyilatkozott) kitart azon véleménye mellett, hogy a ragasztási módnak semmi köze a mostani hibákhoz. „Egyértelmű, hogy voltak hibák a bal hátsó kerekeknél, amit korábban nem láttunk. Jelenleg nagyon komolyan elemezzük a helyzetet, és minden egyes gumit megvizsgálunk, hogy meghatározzuk a hibák pontos okát még a Német Nagydíj előtt. Jelenleg nem mondhatok többet ennél, amíg teljesen ki nem elemezzük a gumikat és az eseteket – ez élvezi most a legfőbb prioritást.”
„Mindazonáltal mindenkit biztosíthatunk arról, hogy az új ragasztási folyamat, amit ezen a hétvégén alkalmaztunk először, nem okozhatta a mai meghibásodásokat. Talán van néhány sajátossága a pályának, ami rosszul hatott a 2013-as gumispecifikációnkra, de jelenleg nem akarunk találgatni. Most össze kell szednünk minden bizonyítékot arról, mi is történt, és meg kell tennünk a következő lépést.”
A futam versenyigazgatója, Charlie Whiting mindeközben elárulta, kis híján véget vetett a versenynek a sorozatos hibákat látva. „Nagyon közel álltunk ahhoz, hogy piros zászlós jelzést adjunk, láttam rá elég indokot” – idézi a szakember az Autosport.
„Még korai következtetéseket levonni. Sok elemzés vár rájuk, azokat a gumikat is meg kell vizsgálniuk, amelyek nem hibásodtak meg – hiszen talán azokon is találunk valamit, ami pontosabb képet adhat a hibákról” – mondja Whiting, aki kiemelte, legkésőbb szerdáig döntést kell hozniuk a változásokról, mivel a következő héten már a Német Nagydíjon van jelenése a mezőnynek.
|