HÍREK : Räikkönen: Rekord? Nem kerültem vele előrébb a bajnokságban... |
Räikkönen: Rekord? Nem kerültem vele előrébb a bajnokságban...
motorsportal.hu 2013.07.03. 18:43
Kimi Räikkönen a Német Nagydíj előtt kijelentette, hogy a Silverstone-ban elkövetett taktikai hibát a pontszerzési rekord sem tudja feledtetni, azzal ugyanis nem került közelebb a bajnokságban vezető Sebastian Vettelhez. A 2007-es világbajnok már várja a hétvégi megmérettetést, ahol szeretné minél hamarabb elfeledtetni a fent említett hibát, igaz Németországban eleddig soha sem állt mellé a szerencse, pedig mindkét pálya a kedvencei közé tartozik. Räikkönen a Lotus hivatalos oldalán megjelent interjúban Jean-Eric Vergne defektjéről is beszélt, ami pont az „orra előtt” történt, elmondása szerint azonban a veszélyes szituációk is hozzátartoznak a versenyzéshez. A finnek klasszisa egyébként több vetélytárs véleményével is szembement, elmondása szerint ugyanis nem a gumi okolható a francia vetélytárs kicsúszásáért, hiszen egy olyan „pengeélen táncolós” szituációban, amit a versenyzők Silverstone-ban mutatnak be bármelyik gumi megadhatja magát.
Mi a helyzet Németországgal? Nem volt túl kegyes hozzád az elmúlt évek alatt…
„Fogalmam sincs, talán valami rosszat tettem előző életemben? Pedig mindig szerettem Németországban versenyezni, a szerencse azonban soha sem állt az oldalamra, vagy úgy is mondhatnánk, hogy szinte mindig közém és a győzelem közé állt. Németországban eddig négy rajtelsőséget szereztem, ami azt mutatja, hogy a tempóm is jó volt itt a múltban, viszont hatszor estem ki eddig, úgyhogy a futamok általában nem azt hozták, amit vártam.”
Ad plusz motivációt az, hogy az eddigi tizenhat próbálkozásból egyetlen egyszer sem tudnál nyeri Németországban?
„Nem igazán. Nézd a versenyen mindig csak egy verseny, és én mindig megpróbálom a maximumot nyújtani. Persze az utóbbi években sem a Nürburgring sem pedig Hockenheim nem volt túl kegyes hozzám, viszont mind a két pályát szeretem, és a tempóm is jó szokott lenni ezeken a helyszíneken, persze az más kérdés, hogy az eredményeken különféle okok miatt ez már kevésbé látszik. A Nürburgringen talán egy kicsit jobban szoktam menni, itt ugyanis általában jó tempóra voltam képes, igaz soha sem nyertem meg a versenyt. Volt olyan is, hogy vezető helyről estem ki, ami persze mindig rossz érzéssel tölti el az embert. Remélem idén egy kicsivel több szerencsém lesz. Tavaly benne voltunk az első háromba a hockenheimi futamon, azt pedig hamarosan meglátjuk, hogy mire vagyunk képesek a másik pályán.”
Ígéretes versenyed volt Silverstone-ban, és a pozíciód is remek volt, a végeredmény azonban…
„Való igaz, hogy nem erre a befejezésre vágytam a verseny után, hiszen végig jó volt a tempónk és a szerencse is velünk volt, a végén azonban minden rosszra fordult. Hibáztunk, amikor nem mentünk ki kereket cserélni a biztonsági autós fázis alatt, így ugyanis hamar megelőztek azok, akik a friss abroncsokkal mentek. Én próbáltam nyomni neki, de igazából tehetetlen voltam, hiszen húsz körrel idősebbek voltak az abroncsok, így pedig szinte lehetetlenség feltartani azokat, akik nemrég váltottak. Nagyon nagy kár ezért, mert jól mentünk és nagyon simán meglehetett volna a második hely.”
Az legalább vigasztalhat, hogy megdöntötted Schumacher rekordját…
„Nem kerültem vele előrébb a bajnokságban, úgyhogy tényleg nem érdekel az egész…”
Vergne kereke éppen akkor robbant fel, amikor előtted haladt. Ideges voltál?
„Egyértelmű, hogy nem volt egy ideális helyzet, hiszem a törmelékek eltalálták a sisakomat, a kockázat azonban a versenyzés velejárója. Nem Vergne hibája volt és szerintem nem is a gumiké, mert ha az ember a penge élén táncol az összes kerékvetőn, ahogyan azt mi tettük az előző versenyen, akkor teljesen mindegy, hogy milyen gumi van az autó, ezek a dolgok megtörténhetnek. Ez az egész egyébként nem befolyásolta a versenyemet.”
Milyen a pálya maga versenyzői szemmel?
„Elég jó, de a régi biztosan sokkal mókásabb volt. Papíron feküdni fog nekünk, de persze mint mindenhol, itt is szükségünk van egy nagyon erős autóra ahhoz, hogy sikereket érjünk el. Elsősorban jó tapadásra van szükségünk és jó fékekre, valamint kellő stabilitásra a fékpontokon. Úgy hiszem, ezekben jól vagyunk. Az időjárás itt mindig központi kérdés, és mint tudjuk, a hűvös nem igazán kedvez az autónknak, itt pedig nem sűrűn szokott meleg lenni, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő.”
Mi a cél erre a hétvégére?
„Nem szeretnék előre megígérni semmit. Nyilván az lenne a legjobb, ha felállhatnánk a dobogóra, mert ezzel tennénk egy lépést a helyes irányba, és feledtetni tudnánk azt, hogy egy héttel korábban egy biztosnak tűnő dobogós helyezést veszítettünk el. Jó lenne újra a legjobb a pozíciókért harcolni, mert kezdünk lemaradni az összetettben. Persze szeretnék reális maradni, ezért azt mondom, hogy mindent megfogok tenni, ami tőlem telik.”
Elmesélnéd a történetet a hajaddal kapcsolatban?
„Nem, majd ha felállok a dobogóra, mindenki láthatja.”
|