HÍREK : Räikkönen nagyon közel volt – de min múlhatott a futamgyőzelme? |
Räikkönen nagyon közel volt – de min múlhatott a futamgyőzelme?
motorsportal.hu 2013.07.09. 13:08
Kimi Räikkönen úgy véli, Németországban a Lotus elsősorban a pálya karakterisztikájának, valamint a melegedő időjárásnak köszönheti, hogy újra lendületbe jött, és a Red Bull ellen küzdhetett. A finn mindazonáltal nyerni akar végre, amihez szerinte még további előrelépésekre lesz szükségük – jóllehet, a Nürburgringen már nagyon is komoly sanszuk volt a győzelemre.
Egy gyengébb monacói és kanadai, majd egy ígéretes eredménnyel kecsegtető, de végül elhibázott brit futamot követően Kimi Räikkönen a hétvégén végre ismét dobogóra állhatott. Sőt, komoly esélye volt a Német Nagydíj megnyerésére, amelyről végül alig pár tizeddel maradt le. Bár 2007 bajnoka egyértelműen elégedett volt vasárnapi versenyével, némi hiányérzet így is volt benne. „Nyerni akarunk, de mégsem tudunk, ez nem ideális – nyilatkozta még a futam után. – A meleg kétségtelenül segít nekünk, hiszen az autónk nem sokban tér el attól, amilyen pár hete volt. És úgy vélem, a magas leszorítóerőt igénylő pályák is sokkal jobban fekszenek nekünk, mint a Silverstone-hoz hasonlók. Van még tehát hová fejlődnünk.”
A finnek mindazonáltal így is jó esélye volt a sikerre: ami viszont több tényező miatt nem jött össze. Räikkönen Sebastian Vetteltől eltérő stratégiával próbálkozva utolsó kiállását jó pár körrel eltolta, hogy aztán a hajrában a lágy gumikon próbálja utolérni ellenfelét. Ez végül sikerült is neki – az előzés viszont már nem.
„Igazán jól sikerült a futam vége, de mivel az autók elég közel vannak a sebesség terén, nehéz volt előzni. Talán pár pluszkör segített volna, de csak hatvan körös a verseny, és ezen belül kell próbálkoznunk. A futam elején, az első kiállás után beragadtan a Mercedes mögé egy időre. Aztán sikerült megelőznöm, az autóm pedig nagyon jól működött. A biztonsági autóval minden újrakezdődött. Ugyanaz a helyzet állt elő, de túl egyforma volt a tempónk, így igen nehéz volt előzni” – mondta Räikkönen.
A finnek ugyanakkor talán úgy is lett volna esélye a győzelemre, ha csupán két kiállással próbálkozik. „Elgondolkodtunk azon, hogy végigmenjünk-e, de problémám volt a rádióval. Én hallottam a csapatot, ők viszont csak két kanyar között engem. Most már én is felteszem magamnak a kérdést, vajon meg kellett volna kockáztatunk ezt, mivel a gumik egész jól bírták, a tempóm pedig szintén rendben volt. De nehéz volt előre megjósolni, mi lesz a következő körben. Ezért döntöttük végül a kiállás és a lágy gumik mellett. A sebességünk nagyon jó volt.”
A Lotusnak viszont nehézséget okozhatott az is, hogy ekkorra már nem maradt teljesen friss gumijuk, és egy korábban már hat kört teljesítő szettet kellett föltenni Räikkönen autójára. Miután a finn végül másodpercen belülre tudott kerülni Vettelhez, a vele azonos stratégián, de friss lágy gumin futó Fernando Alonso pedig még nála is gyorsabb volt a hajrában, nem kizárt, hogy ez is döntő tényező volt abban, hogy végül nem jött össze az előzés.
A csapat szerint viszont nem ez volt a döntő. „A biztonsági autó tulajdonképpen rákényszerített a kiállásra, és innentől már egyértelmű volt, hogy háromszor kell cserélnünk, mivel az utolsó etap ezzel harminckörösre nőtt volna – mondja Alan Permane, főmérnök. – Beszéltünk arról Kimivel, végig akar-e menni, de nem igazán hitt benne. Próbáltunk Vettellel és Grosjeannal harcolni, de nem ment, és Kimi mindkettejük mögött volt, így valami mással kellett próbálkoznunk.”
De vajon mi lett volna, ha pár körrel korábban megejtik utolsó kiállásukat? Akkor még nagyobb volt az előny, és több kör állt volna Räikkönen rendelkezésére a lágy gumin való felzárkózáshoz. „Azért nem mertünk korábban kijönni, mert nem tudtuk biztosan, hogy a lágy keverék bírja-e tovább, mint tizenkét kör. Emiatt maradtunk kint annyi ideig” – árulja el Permane, majd hozzáteszi, ő azt gondolta, hogy a hajrában egy kicsivel gyorsabbak lesznek, így lesz esélyük befogni Vettelt.
|