HÍREK : A Pirelli lágyabb gumikat hoz a Hungaroringre! |
A Pirelli lágyabb gumikat hoz a Hungaroringre!
motorsportal.hu 2013.07.12. 14:19
A Pirelli úgy döntött, korábbi terveikkel ellentétben a lágy és a közepes keverékű gumikat szállítják a három hét múlva esedékes Magyar Nagydíjra. Az olaszok gumiválasztását a Lotus korábban túlzottan konzervatívnak nevezte, ám mostani döntésükben nem a kritika, hanem az abroncsok szerkezeti módosítása játszotta a főszerepet.
Azok után, hogy a Pirelli egyes csapatoktól nem kapta meg a szabad jelzést a korábbi futófelület-leválásokra és túlzott kopásra megoldást jelentő új gumija bevetésére, konzervatívabb stratégiát kezdett el követni gumiválasztása terén. Ennek értelmében az olaszok a Magyar Nagydíjra eredetileg a kemény és közepes keverékeket bocsátották volna az istállók rendelkezésére, amit aztán éppen a változásokat megvétózó egyik csapat, a Lotus bírált élesen.
Miután azonban a Brit Nagydíjat követően amolyan szükségállapot állt elő a sorozatos defektek miatt, az olaszok végül engedélyt kaptak új felépítésű abroncsaik használatára – amivel viszont feleslegessé vált korábbi óvatosságuk, így a Német Nagydíjat követően úgy döntöttek, hazánkba a közepes és a lágy változatokat hozzák magukkal. „A 2012-es szerkezetre történő átváltás azt jelenti, hogy Magyarországon nem lesz szükség a kemény keverékre” – nyilatkozta a BBC-nek a cég szóvivője.
Az eredeti tervek módosításával idén ugyanazon gumitípusokat láthatjuk majd a hazai futamon, amelyeket egy éve – jóllehet, eltérés így is lesz. Bár a Pirelli visszatér a 2012-es szerkezeti megoldáshoz, az abroncsok összetételén nem változtat, így azok valamelyest lágyabbak maradnak tavalyi elődjükhöz képest. A Lotus ezen bejelentésnek vélhetően (a Ferrarihoz hasonlóan) örül, míg a keményebb keverékek mellett kardoskodó Red Bull és Mercedes már kevésbé. Utóbbi csapat amúgy is nehéz helyzetben van, miután az új fejlesztésű gumikat nem lesz módja tesztelni a fiatal versenyzők jövő heti gyakorlásán (eltiltás miatt), ráadásul múlt hétvégén a Nürburgringen ismét komoly gumiproblémákkal küzdött. A gyorsabban kopó lágyabb gumik tehát lehet, hogy ismét nehéz feladat elé állítják majd a német alakulatot.
Paul Hembery, a cég sportigazgatója elárulta, a gumik szempontjából megterhelő pályákon továbbra is kitartanak a legkeményebb gumiknál. „Úgy vélem, jó döntés a lágy és közepes gumik alkalmazása Magyarországon – mondta a szakember. – Ha a szuperlágy–lágy párosítást választottuk volna, mindenki négyszer állna ki, ami elég bosszantó lenne. A mostani hétvégén látható volt az eltérés, és szerintem Magyarországon is így lesz. Az olyan pályákon, ahol nehéz a gumihelyzet, a közepes és a kemény keveréknél maradunk. Monzában, Szuzukában vagy Spában nincs is választásunk, mivel annyira agresszívek voltunk, az autók pedig annyival gyorsabbak. A Nürburgringen másfél-két másodperccel voltunk gyorsabbak, mint két éve, amikor még befújt diffúzorok voltak az autókon. Tehát valóban igen gyorsak most ezek az autók.”
|