HÍREK : 2014-ben már 22 futamot rendeznek? |
2014-ben már 22 futamot rendeznek?
motorsportal.hu 2013.07.29. 10:35
Kedden biztossá vált, hogy az Osztrák Nagydíj 2014-ben visszatér a Forma-1 vérkeringésébe, miközben egy új amerikai helyszín és az Oroszország első királykategóriás versenyének otthont adó Szocsi is bekerül a versenynaptárba, ami így könnyen huszonkét futamosra hízhat. Erre Bernie Ecclestone szerint is minden esély megvan, hiszen a három új helyszín jövője biztosnak tűnik (Amerikában egy városi pálya, míg Ausztriában egy már kész aszfaltcsík várja a versenyzőket, míg az oroszok az FIA jelentései szerint jól haladnak az építkezéssel) és a jelenlegi helyszínekkel is elégedett, azaz 2014-ben egyiket sem szeretné eltávolítani a menetrendből. Brazil lapértesülések szerint egyébként a „Forma-1 mindenható ura” már engedélyt kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a versenynaptár bővítésére.
„A festői szépségű Ausztria visszatérését természetesen mindenki örömmel fogadta, egy kérdés azonban még mindig megválaszolatlan maradt, ez pedig nem más, mint a világbajnokság lehetséges hossza. Ezzel kapcsolatban szinte biztosan megkezdődnek majd a tárgyalások a soron következő Magyar Nagydíj helyszínén, sőt az azt követő nyári szünetben is központi téma lehet majd a versenynaptár bővítése” - fejtegette az O Estado de S.Paulo nevű brazil lap szakértője, Livio Oricchio.
Ecclestone huszonkét versenyhétvégéről szóló tervét sokak szerint a koreai vagy az indiai rendezők húzhatják keresztül, az említett országok versenypályái ugyanis komoly anyagi problémákkal küzdenek. A koreai futam mögül nemrég több helyi és állami támogató is kihátrált, így könnyen előfordulhat, hogy az ország idén látja utoljára vendégül a Forma-1 mezőnyét. Indiában a főszponzor, a Jaypee Sports került bajba, a cég ugyanis a csőd szélén áll, ezért a vezetőség szinte biztosan elzárja majd a pénzcsapot a 2013-as megmérettetés után. Az Indiában továbbra is újdonságnak számító Forma-1 támogatásába pedig egyelőre egyik cégóriás sem szeretne komolyabb összegeket fektetni.
Az indiai és a koreai versenyek jövője mellett az is kérdéses, hogy miként viszonyulnak majd a csapatok a huszonkét futamos versenyévad ötletéhez, többen ugyanis már a tavalyi esztendő során kijelentették, hogy a határt húsz megmérettetésnél kell meghúzni, a tempó ugyanis már a jelenlegi helyzetben is túl gyors a rengeteg utazás pedig sokat kivesz a csapattagokból. Ennek megfelelően a tárgyalások már a hétvégén megkezdődnek majd a sport irányítói és az istállók vezetői között, majd a Magyar Nagydíjat követő nyári szünetben kiadásra kerül az első 2014-es versenynaptár, ami természetesen csak a szezon végén válik majd véglegessé.
|