HÍREK : Ha nincs a biztonsági autó, Németországban Räikkönenék esélyt sem adnak Vettelnek? |
Ha nincs a biztonsági autó, Németországban Räikkönenék esélyt sem adnak Vettelnek?
motorsportal.hu 2013.07.29. 10:36
Bár a Német Nagydíj leintését követően sokan úgy vélték, más stratégiával Kimi Räikkönen legyőzhette volna a futamgyőztes Sebastian Vettelt, s harmadik kiállásának szükségességét utóbb maga a finn is megkérdőjelezte, a Lotus szerint a szimulációk egyértelműen bizonyították, hogy 2007 bajnoka a lehető legtöbbet kihozta futamából. A biztonsági autó viszont alaposan keresztbe tett neki…
A Nürburgringen Kimi Räikkönen a hajrában kis híján megtréfálta Sebastian Vettelt, amikor a vártál jóval tovább kint maradt második etapján. Egy ideig úgy tűnt, a Lotus be sem akarja hívni bajnokát, s megpróbál végigmenni két kerékcserével, ám tíz körrel a leintés előtt Räikkönen végül mégis új szett gumikat kapott, hogy azokon megpróbálja utolérni a közben élre ugró Vettelt. Csupán egy hajszálon múlt, ám Räikkönent ez nem vigasztalta, a leintést követően azt nyilatkozta, szerinte bírták volna abroncsai a futam végéig, és talán megőrizhette volna elsőségét.
Alan Permane, az istálló fő pályamérnöke ugyanakkor nemrég elárulta, mérnökeikkel azóta több szimulációt is lefuttattak, amelyek egyértelműen megmutatták, Räikkönen a három kiállással járt a legjobban. „Sok vita volt arról, érdemes lett volna-e kint hagyni Kimit az utolsó etapjában, de a szimulációinkból egyértelműen kiderült, hogy a gumikopás mértéke folyamatos volt, így pedig Seb könnyedén utolérte volna őt” – nyilatkozta a Lotus pályamérnöke, Alan Permane csapata honlapján megjelent interjújában.
„Szemernyi kétségünk sincs efelől, a kérdéses csupán az volt, mi történt volna, ha a végére még erőteljesebb lett volna a kopás mértéke. És éppen ez volt a helyzet a többi versenyzővel is, aki hasonló stratégiát választott, és akiknél láthattuk, milyen egyszerűen megelőzték őket. Ez Kimivel is megtörténhetett volna, aki akár a negyedik helyre is visszacsúszhatott volna, Fernando Alonso mögé. Ehelyett viszont könnyedén második lett, és még esélye is volt harcolni a győzelemért. Mindezeket figyelembe véve biztosak vagyunk abban, hogy jó döntést hoztunk.”
Permane ugyanakkor hasonlóan magabiztosan álltja azt is, hogy amennyiben a verseny derekán nem küldik pályára a biztonsági autót, a Lotus kettős győzelmet arathatott volna – eredetileg ugyanis valóban két kiállást terveztek, amit éppen a biztonsági időszakban voltak kénytelen háromra módosítani. „Határozottan úgy gondoljuk, hogy Kimi és Romain is jó eséllyel utolérhette és megelőzhette volna Sebastiant, ha nem küldik be a biztonsági autót 36 körrel a vége előtt. Ekkor sokkal könnyebben kivitelezhettük volna a két kiállást Kimivel, és második etapját igen hosszúra nyújtottuk volna, ahelyett, hogy ilyen korán behívjuk a safety car miatt” – mondta a szakember.
Egyes vélemények szerint a várható forróság miatt ugyanakkor a Lotusnak jó esélye lesz a javításra most hétvégén, Magyarországon, ahová több, a fiatal versenyzők tesztjén már kipróbált újítást is elhoznak. Akkor a DRD mellett különböző kipufogó-megoldásokat teszteltek, s Permane szerint ezek közül több elemet a Hungaroringen is viszont láthatunk majd.
Ami a Pirelli módosított gumijait illeti, a pályamérnök szerint nem teljesen ismeretlenül vágnak bele a munkába a 2012-es szerkezetű abroncsokkal, azt pedig Permane is elégedetten konstatálta, hogy az olaszok végül módosítottak eredeti, konzervatív gumiválasztási szándékukon, s a lágy és a közepes keverékeket bocsátják a mezőny rendelkezésére. „Korábban azt mondtuk, a közepes, kemény kombináció nagyon konzervatív választást jelentettek volna Budapestre. Természetesen a jelenlegi helyzet más, mint volt, majd meglátjuk, miként válik be a 2013-es keverékek 2012-es szerkezettel történő kombinálása” – vetítette előre.
|