HÍREK : Délután sem akadt legyőzője a Red Bullnak a Hungaroringen |
Délután sem akadt legyőzője a Red Bullnak a Hungaroringen
motorsportal.hu 2013.07.29. 11:04
A délutáni szabadedzés is Red Bull-fölényt hozott a Hungaroringen, ahol ismét Sebastian Vettel és Mark Webber bizonyultak a leggyorsabbnak. A címvédő istálló versenyzői mögött Romain Grosjean, valamint a két Ferrari végzett, Fernando Alonso, Felipe Massa sorrendben. Kimi Räikkönent a forgalom hátráltatta gyors köreiben, így csak nyolcadikként zárt, mégpedig a két Mercedes mögött.
Harmincfokos melegben, de valamelyest alacsonyabb aszfalthőmérséklettel vette kezdetét a Magyar Nagydíj második szabadedzése. Délutánra Max Chilton is csatlakozott a mezőnyhöz, miután délelőtt még Rodolfo Gonzalez körözhetett a helyén a Marussiával: az angol újonc nem is vesztegette idejét, azonnal a pályára hajtott, majd megfutotta a délután első mért körét.
A délelőtthöz képest aktívabban kezdték a munkát a versenyzők, az első percekben a Force India, a Williams és a Toro Rosso pilótái is azonnal megkezdték a kilométergyűjtést. Közülük eleinte a Williams párosa, Pastor Maldonado és Valtteri Bottas voltak a leggyorsabbak, majd jöttek a nagyágyúk is: előbb Jenson Button, majd a négyszeres magyarországi győztes, Lewis Hamilton, aztán Nico Rosberg, és Romain Grosjean váltották egymást az élen, hogy aztán második mért körében a délelőtt legjobbja, Sebastian Vettel jó egy másodpercet adjon nekik. A háromszoros világbajnok nem véletlenül igyekezett ennyire, a délelőtt folyamán négy kört követően majd’ egy órát kellett a bokszban töltenie, miután RB9-esén fékproblémát észleltek a mérnökök, aminek kijavítása némi időbe telt.
Hogy a legutóbbi, németországi futamot megnyerő Red Bull továbbra is őrzi kiváló formáját, azt az időközben háromtizedes hátránnyal második helyre felzárkózó Mark Webber is jelezte. Első etapjukat követően a riválisok ugyan megközelítették Vettel legjobb idejét, megelőzni egyik Red Bullt sem tudták. Fernando Alonso, Felipe Massa és Kimi Räikkönen négy, Lewis Hamilton öt tizeddel volt lassabb a németnél. A Red Bull leginkább a második és harmadik szektorban tűnt erősebbnek a többieknél.
Félóra elteltével aztán éppen a Red Bull vezérletével kezdték meg a versenyzők a lágyabb keverékek tesztjét. Elsőként Sebastian Vettel futott mért kört a sárga jelzésű Pirelliken, amelyekkel 1,2 másodpercet faragott korábbi idején, majd Mark Webber is javított, 44 ezredmásodperces hátránnyal megerősítette második helyét. A két Red Bull ezzel máris igazolta, hogy a két Hungaroringre elhozott gumitípus között valóban tekintélyes a tempókülönbség.
Mindezt Lewis Hamilton is jelezte, amikor a lágy keveréken ismét fél másodpercre zárkózott fel a címvédő mögé, ám a Mercedesnél is erősebb formát mutatott a két Ferrari. Felipe Massa első lágygumis körével felzárkózott a két Red Bull mögé, Fernando Alonso pedig az első két szektorban igen közel volt hozzájuk – végül 162 ezredmásodperces hátránnyal a harmadik pozícióban fejezte be etapját.
Féltávnál az állás Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Gutierrez, Hülkenberg, Räikkönen és Grosjean volt. A két Lotus mindazonáltal ekkor még nem mutatta ki a foga fehérjét. Grosjean ugyanis később 153 ezredmásodpercre közelítette meg Vettel legjobbját (használt lágy gumikon), Kimi Räikkönen viszont megrekedt a 15. helyen, miután előbb a forgalom miatt lassítani kényszerült, majd második mért körében az utolsó kanyarban kis híján ütközött Jenson Button teletankolt McLarenjével. 2007 bajnoka végül harmadik próbálkozásra javítani tudott, bár miután ezen köre végére is utolérte Buttont, csupán 8. időt autózott.
A Red Bullok ekkor viszont már nem foglalkoztak a gyors körökkel: autóikra visszatették a közepes keveréket, s megkezdték a versenyszimulációkat – akárcsak a Mercedesek, a Ferrarik és a mezőny nagy része. Hogy a mezőny ezúttal a szokásosnál több időt szentelt a vasárnapi előkészületeknek, persze nem véletlen. Hasonló körülmények között a mezőnynek ez volt az első alkalma arra, hogy kipróbálják az új Pirelliket, és teszteljék azok tartósságát és viselkedését. A címvédő istálló teletankolt autókkal is meggyőző teljesítményt produkált: bár Vettel és Webber eltérő programot futott, autójuk következetesen gyors volt.
A szimulációk eredményeként a sorrend ekkor már lényegében nem módosult, így a délelőtthöz hasonlóan ismét a két Red Bull zárt az élen egy Lotus (ezúttal Grosjean), valamint a két Ferrari előtt.
Poz.Pilóta Csapat Idő Hátr. Kör
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.264s 34
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m21.308s +0.044s 42
3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m21.417s +0.153s 40
4. Fernando Alonso Ferrari 1m21.426s +0.162s 34
5. Felipe Massa Ferrari 1m21.544s +0.280s 37
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m21.802s +0.538s 42
7. Nico Rosberg Mercedes 1m21.991s +0.727s 40
8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m22.011s +0.747s 32
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m22.180s +0.916s 41
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m22.304s +1.040s 41
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.526s +1.262s 39
12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m22.529s +1.265s 37
13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m22.781s +1.517s 36
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m22.837s +1.573s 42
15. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m22.841s +1.577s 39
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m23.369s +2.105s 34
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m23.411s +2.147s 41
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m23.646s +2.382s 34
19. Charles Pic Caterham-Renault 1m24.325s +3.061s 38
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m25.065s +3.801s 36
21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m25.143s +3.879s 39
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m26.647s +5.383s 33
|