HÍREK : Räikkönen szerint van még hová fejlődnie a Lotusnak |
Räikkönen szerint van még hová fejlődnie a Lotusnak
motorsportal.hu 2013.09.06. 19:05
Kimi Räikkönen szerint van még hová fejlődniük, Romain Grosjean szerint viszont kimondottan erősen indította belga hétvégéjét a Lotus. Bár az enstone-iak mindkét, a hétvégére tervezett újításuk használatáról lemondtak, az esős teljesítményük kapcsán pedig továbbra is bizonytalanok, optimistán várják a folytatást.
Az összesített tabellán Romain Grosjean a harmadik, Kimi Räikkönen a hatodik helyen zárta a mai szabadedzéseket. Bár az esős időjárás nem kedvezett nekik (délelőtt csak kevés kört tettek meg, s végül az utolsó két helyen végeztek), délutánra annak ellenére jó köridőkre voltak képesek, hogy egyikük sem érezte teljesen kényelmesen magát autójában.
„Az autó rendben volt. Lehetett volna egy kicsivel jobb is, de nem történt katasztrófa, és biztosan tudunk még javítani holnap – értékelte a pénteket Kimi Räikkönen. – Az időjárás nem volt valami jó délelőtt, és számunkra mindig jobb, ha száraz az idő. Kisebb problémánk adódott az első kerékkel az első edzésen, ami azt jelentette, hogy nem körözhettünk annyit, mint szerettünk volna. Délután viszont minden a normál kerékvágás szerint zajlott. Most úgy tűnik, ezen a hétvégén igen nehéz lesz megállítani a Red Bullokat, de meg kell próbálnunk, ha még utol akarjuk érni őket a bajnokságban.”
Romain Grosjean leginkább annak örült a nap végén, hogy bár autóját nem érezte különösebben gyorsnak, végül így is jó időeredményt ért el vele. „Elég versenyképesnek tűntük ma délután, és jó munkát végeztünk. Nem volt azért olyan egyszerű a helyzetünk, mivel nehezen bírtuk munkára a gumikat, ami miatt elsőre nem tűnt olyan jónak az autó. De a köridők tekintetében minden rendben volt. Az autó jó volt, és jó alapokra építkezhetünk a továbbiakban. Meglátjuk, miként alakul az időjárás.”
„Délelőtt úgy terveztük, teszteljük az Eszközt, de a változékony idő miatt nem sikerült száz százalékosan végigvinni ezt a programot, és mivel további esőket jósoltak, úgy döntöttünk, leszereljük az autóról délutánra, hogy inkább a normál programunkra és a hosszú etapokra fókuszálhassunk. Mivel speciális programunk volt, a köridők nem igazán mutatták meg, mire lehetünk képesek” – értékelt a francia.
A csapat technikai igazgatója, Nick Chester egyébként a tréningek után elárulta, csapata a hétvége hátralévő részében már nem használja a Grosjean által csak Eszköznek hívott passzív DRS-ét. „A passzív légellenállás-csökkentő rendszerünkön már jó ideje dolgozunk. Spában úgy terveztük, bevetjük, és az első edzésen használtuk is, gyűjtöttünk is róla némi információt. Viszont nem hiszem, hogy ezt a hétvége során továbbra is használni fogjuk, mivel elég kevés időnk volt száraz pályán is kipróbálni” – idézi a szakembert az Autosport.
Ezzel biztossá vált tehát, hogy a Lotus a mostani hétvégére tervezett második újításáról is lemond. Mint arról korábban már beszámoltunk, a csapat eredetileg már Belgiumban egy hosszabb tengelytávú autóval körözött volna, ám miután az átalakítás után egyes elemek nem bizonyultak még elég strapabírónak, Monzára halasztották az átalakítást. Chester ettől függetlenül úgy véli, továbbra is jól állnak a fejlesztési versenyben. „Agresszív fejlesztéseket tervezünk év végére, a Monzában bemutatandó hosszabb tengelytáv pedig ennek a részét képezi. Több újítással készülünk Monzára, és az azt követő futamokra. A tengelytáv növelésétől azt várjuk, hogy teljesítményjavulást eredményez. Az első felfüggesztés módosításával készülünk erre, a vonatkozó teszteket pedig már teljesítettük is.”
|