HÍREK : Az eltömődött fékhűtés okozta Räikkönen vesztét |
Az eltömődött fékhűtés okozta Räikkönen vesztét
motorsportal.hu 2013.09.06. 19:14
A nagy sorozat véget ért. Lotusos visszatérése óta először volt kénytelen feladni egy futamot Kimi Räikkönen, akinek Belga Nagydíjon történt kiesésével egyúttal 27 verseny óta tartó pontszerző sorozata is megszakadt. Romain Grosjeannak mindeközben egy nyolcadik helyezést ért egykiállásos stratégiája.
Amióta 2012-ben visszatért a Lotusszal, ilyen még nem fordult elő vele: Kimi Räikkönen a Belga Nagydíjon történt fékhibája miatt feladni kényszerült egy futamot – a 2009-es német Nagydíj óta az elsőt. Ezzel nem csupán elesett attól a lehetőségtől, hogy utolérje a sorozatban 41 futamon célba érő Nick Heidfeldet a vonatkozó örökranglistán, de egyúttal 27 futam óta tartó pontszerző sorozata is megszakadt. Ennél viszont vélhetően sokkal fájóbb a finn számára, hogy a bajnokság szempontjából értékes pontokat veszített, s visszacsúszott a bajnoki tabella negyedik helyére, ahol hátránya már 63 pont az éllovas Sebastian Vettel mögött.
„Fékhibám volt, így nem volt értelme folytatni – értékelt a nap végén Räikkönen. – Jó volt a rajtom, de nem volt elég hely az első kanyarban, ahol kénytelen voltam átmenni a rázókövön, és időt vesztettem. De ezt követően olyan keményen nyomtam, ahogy csak tudtam.”
„Már az elején fékproblémáim voltak, de uraltam a helyzetet, és a kiesésemig minden rendben ment. Sok versenyt befejeztem egymás után, a megbízhatóság is igen jó volt – nem mindig lehet szerencséd, nekünk ma nem volt” – nyilatkozta Räikkönen.
A technikai hiba miatt természetesen a csapatfőnök Eric Boullier is nagyon csalódott volt. „Kiábrándító hétvége volt ez, az időmérő sem volt olyan jó, mint vártuk, aztán jött ez a nehéz első kör a versenyen. Kimi fékproblémákkal küzdött, ami mindig aggodalomra ad okot. Úgy véljük, tudjuk mi történt, de alaposan megvizsgáljuk a helyzetet, hogy megelőzzük a hasonló eseteket” – mondta a francia.
Nem sokkal később kiderült, vélhetően az eltömődött fékhűtés okozott problémát 2007 bajnokának autóján. A szerelők az első bokszkiállásnál egy sisakrostélyról származó fóliát találtak az E21 bal első fékhűtő csatornájában, s miután a vizsgálatok során nem tapasztaltak más rendellenességet, úgy vélik, ez okozta a fék túlmelegedését, majd hibáját. „Itt kétféle lehetőségünk van a hűtésnél: az egyik túl nagy hűtést eredményezett, a másik viszont a határokat feszegette. Ha a hiba mindkét féktárcsán jelentkezett volna, az a fékhűtés hibájáról árulkodna. De itt csak az egyik tárgya ment tönkre” – magyarázta az Autosportnak Boullier.
A csapat becsületét végül a másik versenyző, Romain Grosjean mentette meg, aki Sergio Perez mellett a mezőnyből egyedüliként egyetlen kiállással teljesítette a versenyt – melyet nyolcadikként zárt. A francia egy ízben kisebb incidensbe is keveredett: Sergio Perez előzésekor leszorította őt a pályáról, ami miatt később áthajtásos büntetést kapott. „Nehéz első köröm volt, több pozíciót is vesztettem, aztán még többet a Sergióval való esetem miatt – mondta keserűen Grosjean. – Úgy döntöttünk, egy kiállásos stratégiát választunk, az új gumikkal pedig éreztem, hogy sokkal jobb volt a tapadás, mint előtte. Ugyanakkor tudtam, hogy nehéz lesz visszaszerezni az elvesztett időt. Próbáltunk egy eltérő utat választani: ha esett volna a verseny közepén, jó helyen végezhettünk volna az előnyünk miatt. Végül hiba nélkül teljesítettem a futamot, bár a nyolcadiknál jobb helyezésre számítottam” – zárta gondolatait a francia versenyző.
|