HÍREK : A Lotus Monzában sem használja passzív DRS-ét |
A Lotus Monzában sem használja passzív DRS-ét
motorsportal.hu 2013.09.06. 19:39
A hosszabb tengelytávú autót beveti, a passzív DRS használatáról viszont lemond a Lotus az Olasz Nagydíjon. Alan Permane, a csapat pályamérnöke hiszi, hogy a következő futamon visszatérnek korábbi erős formájukhoz.
A Lotus eredetileg Spában tervezte kipróbálni új, tíz centiméterrel hosszabb tengelytávú autóját, ám miután az átalakított első felfüggesztés egyes elemei nem bizonyultak elég megbízhatónak, végül Monzára halasztották módosításuk debütálását. Alan Permane, a csapat pályamérnöke szerint Olaszországban minden rendben lesz az újítással. „A tavaly tanultak után most erre összpontosítunk leginkább. Monzában ezek alapján hosszabb tengelytávval versenyezhetünk” – mondta a szakember, majd azt is elárulta, a Spában (ismét) félretett passzív DRS-t (másik nevén DRD) a következő futamon sem használják.
„Monza olyan pálya, amelyen a DRD nem hoz különösebb előnyt, mivel a hátsó szárny minimális légellenállást képez. Tehát a DRD nem jelent nagy különbséget a végsebesség terén, ahogy itt a DRS sem olyan hatékony” – indokolta döntésüket Permane.
Bár a Lotus eddig nem tűnt valami erősnek az alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon, Permane úgy véli, igenis van esélyük a jó eredmény elérésére a magas végsebességeiről híres Monzában – amely mérnöki szempontból már korántsem akkora kihívás, mint egykor. „Egy aerodinamikailag hatékony autóra van szükség, amink adott, továbbá egy erős motorra, amit pedig a Renault szolgáltat. De fontos még, hogy az autó jó legyen az irányváltásoknál. A pálya korábbi kihívásai egyre inkább eltűnnek. Ott vannak például a kerékvetők, amelyek már nem olyan magasak, mint egykor. Még mindig olyan felfüggesztésre van szükségünk, amellyel át lehet hajdani a rázóköveken, de ez már nem olyan fontos, mint azelőtt” – elemezte a következő nagydíj helyszínét Permane.
|