HÍREK : Tudnivalók az Olasz Nagydíj előtt |
Tudnivalók az Olasz Nagydíj előtt
motorsportal.hu 2013.09.06. 19:48
Ezen a hétvégén az utolsó európai helyszínnel, az Olasz Nagydíjjal folytatódik a Forma–1-es világbajnokság programja. Két DRS-zóna, egy ismeretlen amerikai versenybíró, valamint biztonságosabbá tett rázókövek – összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a hétvégével kapcsolatban.
Az idei szokásoknak megfelelően ezúttal is két DRS-zónát jelöltek ki az FIA illetékesei. Az első előzési zóna érzékelési pontját a hetes kanyar (a második Lesmo) előtt helyezték el, a hátsó szárnyakat az ezen forduló utáni egyenesben lehet majd aktiválni. A második DRS-zóna a célegyenesben lesz, aktiválási pontja pedig a híres Parabolica (11-es kanyar) előtt került kijelölésre.
A szervezők kisebb módosításokat hajtottak végre a pálya egyes pontjain: a Monzában oly fontos kerékvetők kialakításán az első és a negyedik kanyarban is finomítottak, mindkét helyen megnyújtották a kanyar csúcspontjait, hogy ezzel csökkentsék az autók terhelését, amikor áthajtanak rajtuk. Kiszélesítették továbbá a hatos kanyar (első Lesmo) kijáratánál található műfüves részt, amelyre gyakran ráhajtanak a versenyzők, és hasonlóan alakították át a 10-es kanyar (Ascari) kijáratát is.
A hétvége versenyzőbírája az amerikai Danny Sullivan lesz, aki elsősorban nem a Forma–1-ben, hanem az indianapolisi 500 mérföldes versenyen vált híressé, melyet 1985-ben emlékezetes körülmények között, egy megpördülés után nyert meg Mario Andretti előtt. 1988-ban aztán az IndyCar sorozat bajnoka is lett. Ezt megelőzően ugyanakkor az F1-ben is felbukkant, az 1983-as szezont egy Tyrrell-lel versenyezte végig, F1-es pályafutása 15 versenyén a legjobb eredményét a monacói 5. pozíció jelentette.
A monzai hétvégén a Pirelli – Spához hasonlóan – a két legkeményebb keverékét, a fehér jelzésű közepest, és a narancssárga csíkkal ellátott keményet bocsátja a mezőny rendelkezésére. Paul Hembery, a cég sportigazgatója a következőket mondta az Olasz Nagydíjról: „Monza a hazai futamunk, csupán félórára van a milánói főhadiszállásunktól. Könnyű belátni, miért is hívják a sebesség templomának ezt a helyet: a jelenlegi leggyorsabb pályáról beszélünk, a hosszú egyenesek és gyors kanyarok pedig nagyon megterhelik a gumikat is. Ez azt jelenti, hogy a túlmelegedésük, valamint a hólyagosodásuk problémát okozhat, ha nem sikerül megfelelően használni őket. A megfelelő gumihasználat tehát nagy kihatással lehet a versenyre és a stratégiákra is, a csapatok erre már pénteken felkészülnek. Nemcsak a gumik teljesítményét, de tartósságát is letesztelhetjük ezen a helyszínen, mivel elég sokszor ütköznek nagy sebességgel a rázóköveknek – ez ugyancsak fontos tényező lehet a futam során. A monzai az egyik leghíresebb verseny az évben, sok tifosival, már nagyon várjuk!”
|