HÍREK : Őrült sikánból szokványos kanyar – a versenyzők elégedettek |
Őrült sikánból szokványos kanyar – a versenyzők elégedettek
motorsportal.hu 2013.09.20. 11:32
Módosított pálya várja a Forma–1 mezőnyét a Szingapúri Nagydíj első pénteki szabadedzésén. A szervezők öt év után úgy döntöttek, átalakítják a korábban sok fejtörést és balesetet okozó 10-es kanyart – a versenyzők legnagyobb örömére.
A kérdéses forduló korábban egy igen szűk, három csúcspontból álló (jobb-bal-jobb) sikán volt, amelynek közepén magas rázókövek nehezítették a versenyzők dolgát. A ’Szingapúri huroknak’ is nevezett forduló az elmúlt években sok kritikát kapott a versenyzők részéről, akik közül többen is a betonfalban végezték az autókat megdobó kanyar miatt.
A szervezők idén úgy döntöttek, leegyszerűsítik a pálya ezen részét, balkanyarrá alakítva a sikánt – megnövelve ezzel a bukóteret is. A pilóták többsége a csütörtöki pályabejáráson elégedetten nyugtázta ezen módosítást. „Egészen jól néz ki. A változtatást főként a biztonsági szempontok indokolták. Ha rosszul érkeztél ebbe a kanyarba, jó esélyed volt arra, hogy a rázókő megdob, és átugrass rajta. Ez most sokkal biztonságosabb megoldás” – idézte az Autosport Mark Webber véleményét.
Az átalakítás egyébként vélhetően a köridőkön is megfigyelhető lesz: Fernando Alonso nemrég a Ferrari szimulátorában próbálta ki az új kanyart, és állítása szerint akár egy másodpercet is hozhat az új kialakítás. A felújított szakaszon az Autosport szerint az autók úgy 40 km/órával gyorsabban haladhatnak majd át. „Ez elég gyors lesz, de mi, versenyzők akartuk, hogy más legyen ez a kanyar – fogalmazott ezzel kapcsolatban Jenson Button. – Úgy éreztük, azt a sikánt nem igazán Forma–1-es autóknak találták ki. Most a bukótér is biztonságos, így minden rendben van.”
A Toro Rosso versenyzője, Daniel Ricciardo úgy véli, az átalakítás a pálya kanyart követő szakaszára ugyanakkor nem lesz kihatással. „Nem hiszem, hogy ezzel javul ott az előzési lehetőség, hiszen ez amúgy sem volt egy előzésre alkalmas kanyar. Természetesen gyorsabb lesz, de nem gondolom, hogy olyan sokkal, mivel még így is a pálya bal oldalán kell maradnunk a kanyar után. Most viszont már nem kerülünk olyan közel a falhoz, és jóval nagyobb terünk lesz a kanyar mellett. Ez egy szokványos kanyar lett” – állapította meg az ausztrál.
|