HÍREK : A Lotus Koreától már a hosszabb tengelytávú autóra épít |
A Lotus Koreától már a hosszabb tengelytávú autóra épít
formula.hu 2013.09.20. 17:22
Szingapúrban még nem, de a két hét múlva esedékes Koreai Nagydíjon már mindenképpen szeretné élesben bevetni új, hosszabb tengelytávú autóját a Lotus, amely a csapat várakozásai szerint jelentősen javítani fogja az autó viselkedését a kanyarokban.
Az enstone-i csapat az egyhónapos nyári szünet során kezdett el komolyan foglalkozni az autó átalakításának ötletével, és először a monzai szabadedzésen Kimi Raikkönen ki is próbálhatta a hosszabb tengelytávval rendelkező modellt, amit végül a bizonytalan hatékonyság miatt a versenyen mégsem vetettek be.
A hétvégén Szingapúrban szintén kitartanak a korábbi megoldás mellett, amelyet egyrészt az utcai pálya karakterisztikája indokol, másrészt pedig az, hogy a Lotus két csalódást keltő hétvége után most biztosra játszva mindenképpen szeretne erős eredményt felmutatni.
„Remélhetőleg Koreában már a teljes hétvégén és mindkét autón használjuk majd, és onnantól fönt is hagyjuk a szezon hátralévő részére” - bizakodott a csapatvezető Eric Boullier az Autosportnak nyilatkozva.
Alan Permane pályamérnök elmagyarázta, hogy pontosan milyen területen várnak javulást a módosításoktól.
„Stabilabb autóra számítunk tőle. A jelenlegi gyengepontja a kanyarodás közbeni fékezésnél jelentkezik, amikor pedig orvosolni próbáljuk ezt a problémát, túlságosan alulkormányzottá válik az autó a kanyarokban” - mutatott rá.
„A hosszabb tengelytávval elméletben kimászhatunk ebből a csapdából. Arra számítunk, hogy az egyidejű fékezés és kanyarodás közben is stabil marad az autónk, miközben az első szárny beállításával sem kell kompromisszumokat kötni.”
|