HÍREK : Räikkönen egykörös tempóján, Grosjean beállításain javítana |
Räikkönen egykörös tempóján, Grosjean beállításain javítana
motorsportal.hu 2013.10.04. 15:12
A Lotus istálló egész hétvégén kitart hosszabb tengelytávú autója mellett Dél-Koreában. Miközben Kimi Räikkönen egykörös tempóján javítana, Romain Grosjean az első ötbe kerülne a szombati időmérőn.
Bár Kimi Räikkönen bukással kezdte a hétvégéjét, a második szabadedzés tapasztalatai alapján elégedett a Lotus teljesítményével – igaz, szerinte egy körön még van hová fejlődniük. „Nyilván nem segített rajtunk, hogy tönkretettem az autó egyes elemeit délelőtt – talán elvesztettem a tehetségemet azon a szakaszon! Nem keletkezett viszont komoly kár, és az autó a második edzésre már el is készült” – mondta a délután 8. helyen végző finn, aki emlékei szerint utoljára 2007-ben törte össze autóját F1-es szabadedzésen.
„Az autó erősnek tűnik – különösen a hosszabb etapokon –, ez jó hír a verseny előtt. A rövidebb etapok viszont már nem alakultak úgy, ahogyan szerettem volna. De még van időnk fejlődni” – mondta Räikkönen.
Csapattársa, a második edzésen hatodik Romain Grosjean az autója beállításaival küszködött pénteken. „Délelőtt az első két etapom nem volt tökéletes, ezért úgy döntöttünk, változtatunk a fékeken, de ez sem igazán jött be. Itt elég nehéz a teljes körre jó egyensúlyt találni, annyira különböznek egymástól a szektorok, viszont végül visszatértünk a hagyományosabb beállításainkhoz, és a lágyabb keverékkel sokkal jobbnak éreztem az autót” – mesélte a nap végén a francia.
„A pálya jobban igénybe veszi az első tengelyt, ami nem feltétlenül kedvez nekünk, de remélhetőleg az aszfalt állapotának változása holnap javulást hoz számunkra. A szél sokszor vált irányt, ami megnehezíti a feladatunkat, de nincs igazán komoly problémánk.”
A csapat ma Monza óta először használta hosszabb tengelytávú autóját, amellyel a mérnökök célja az autó stabilitásának növelése volt a kanyarbejáratokon és féktávokon. Habár Grosjean nem érzékelt jelentős különbséget a régi verzióhoz képest, a csapat ezúttal mindkét autóján, mindhárom napon ezt a konfigurációt alkalmazza. „Az első kerekek igen messze vannak! Őszintén szólva nem sok különbséget érzek, de a valós összevetés nélkül nehéz ezt megállapítani. Annyit mondhatok, hogy gondunk nem volt, ez jó jel” – fogalmazott Grosjean, majd esélyeikről beszélt. „Ma fél másodpercre voltunk az elsőtől, szerintem a legjobb ötbe kerülés lehet a reális célkitűzésünk az időmérőn. A Red Bullokat nehéz lesz utolérni, szerintem ma nem mutatták meg, mire képesek.”
|