HÍREK : Vettel ismét nyert – mögötte viszont nagy volt a küzdelem Dél-Koreában |
Vettel ismét nyert – mögötte viszont nagy volt a küzdelem Dél-Koreában
motorsportal.hu 2013.10.07. 12:11
Először defekt, másodszor zavaros szervezés eredményeképpen küldték be a biztonsági autót. Vettel győzött, de Nico Hülkenberg alakított igazán nagyot.
Sebastian Vettel a rajtnál és mindkét biztonsági autós fázis után is megőrizte vezető pozícióját és megint uralma alatt tartotta a futamot.
Az állóvizet először Sergio Pérez jobb első gumijának felületleválása zavarta meg az 55 körös futam 31. körében egy durva elfékezést követően, méghozzá igen látványos módon. A felvezető autó összerázta a mezőnyt, és az újraindítást követő helyezkedésben Adrian Sutil féktávon kitörő Force Indiája eltalálta Mark Webber kocsijának oldalát. A Red Bull ezek után kigyulladt, és a helyi pályamunkások tanácstalanságának köszönhetően szokatlanul sokáig lángolt. A megzavarodott szervezők meggondolatlan módon még azelőtt kiküldtek egy járműt a pályára segíteni, mielőtt a biztonsági autó mögött újra felsorakozott volna a mezőny.
E késlekedést remekül használta ki Kimi Räikkönen, aki ezalatt egy lesipuskás manőverrel úgy előzte csapattársát, Romain Grosjeant, hogy a felvezető kocsi nélkül képtelen lett volna megvédeni a helyét a következő egyenesben. Mindez a második pozícióért zajlott – a finn világbajnok ugyanis ennyire előretört a 9. rajthelyéről, miután remek boxtaktikával Hülkenberget, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót is átugrotta a kerékcserék idején.
A nap legjobb teljesítményét egyértelműen a Sauber németje nyújtotta, aki a futam első felében a kétszeres világbajnok Alonsót, a második felében pedig a 2008-as végső győztest, Hamiltont tartotta maga mögött fantasztikus védekezésének köszönhetően.
Hamiltonnak mindez csak egy újabb csepp volt a pohárban, azok után, hogy a verseny legkomolyabb szemcsésedése korábban elütötte őt a dobogótól – még az ág is húzta, ugyanis még több időt veszített, amíg a Mercedes-szerelők csapattársa, Nico Rosberg megrongálódott első szárnyával foglalkoztak az ő elkopó gumijai helyett.
Az ifjabbik Rosberg orrkúpjának illesztése nemes egyszerűséggel eleresztett a felső illesztésnél, és elképesztően látványos szikraesőt vetett a talajon, amíg a német elvonszolta sérült autóját a boxig. Később visszakapaszkodott a 7. helyre.
A Vettel dominanciáját leszámítva tehát eseménydús futamot követően a cirkusz már a következő hét elején átteszi a székhelyét a szomszédos Japánba, ahol a naptár egyik legnagyszerűbb pályáján, Suzukában folytatják a küzdelmet.
Pos.
|
Driver
|
Team
|
Gap
|
Pit
|
01
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull Renault
|
55 laps - 1h43m13.701s
|
2
|
02
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus Renault
|
+4.224
|
2
|
03
|
Romain Grosjean
|
Lotus Renault
|
+4.927
|
2
|
04
|
Nico Hulkenberg
|
Sauber Ferrari
|
+24.114
|
2
|
05
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes AMG
|
+25.255
|
2
|
06
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
+26.189
|
2
|
07
|
Nico Rosberg
|
Mercedes AMG
|
+26.698
|
2
|
08
|
Jenson Button
|
McLaren Mercedes
|
+32.262
|
2
|
09
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
+34.390
|
2
|
10
|
Sergio Perez
|
McLaren Mercedes
|
+35.155
|
2
|
11
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber Ferrari
|
+35.990
|
2
|
12
|
Valtteri Bottas
|
Williams Renault
|
+47.049
|
2
|
13
|
Pastor Maldonado
|
Williams Renault
|
+50.013
|
2
|
14
|
Charles Pic
|
Caterham Renault
|
+63.578
|
2
|
15
|
Giedo Van der Garde
|
Caterham Renault
|
+64.501
|
3
|
16
|
Jules Bianchi
|
Marussia Cosworth
|
+67.970
|
2
|
17
|
Max Chilton
|
Marussia Cosworth
|
+72.898
|
2
|
18
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso Ferrari
|
+2 laps
|
4
|
19
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso Ferrari
|
+3 laps
|
2
|
20
|
Adrian Sutil
|
Force India Mercedes
|
+5 laps
|
5
|
21
|
Mark Webber
|
Red Bull Renault
|
DNF
|
3
|
22
|
Paul di Resta
|
Force India Mercedes
|
DNF
|
2
|
|