Első szabadedzés
Az első szabadedzést Lewis Hamilton nyerte, Mark Webber és Sebastian Vettel előtt. Kimi az ötödik legjobb időt érte el.
01
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes AMG
|
1:47.055
|
|
20
|
02
|
Mark Webber
|
Red Bull Renault
|
1:47.420
|
+0.365
|
20
|
03
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull Renault
|
1:47.885
|
+0.830
|
19
|
04
|
Nico Rosberg
|
Mercedes AMG
|
1:48.239
|
+1.184
|
23
|
05
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus Renault
|
1:48.354
|
+1.299
|
18
|
06
|
Romain Grosjean
|
Lotus Renault
|
1:48.355
|
+1.300
|
12
|
07
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:48.362
|
+1.307
|
21
|
08
|
Sergio Perez
|
McLaren Mercedes
|
1:49.267
|
+2.212
|
20
|
09
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:49.348
|
+2.293
|
23
|
10
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber Ferrari
|
1:49.355
|
+2.300
|
21
|
11
|
Pastor Maldonado
|
Williams Renault
|
1:49.481
|
+2.426
|
20
|
12
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:49.493
|
+2.438
|
16
|
13
|
Valtteri Bottas
|
Williams Renault
|
1:49.510
|
+2.455
|
21
|
14
|
Jenson Button
|
McLaren Mercedes
|
1:49.608
|
+2.553
|
20
|
15
|
Paul di Resta
|
Force India Mercedes
|
1:49.887
|
+2.832
|
18
|
16
|
Adrian Sutil
|
Force India Mercedes
|
1:50.092
|
+3.037
|
20
|
17
|
Nico Hulkenberg
|
Sauber Ferrari
|
1:50.222
|
+3.167
|
17
|
18
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:50.757
|
+3.702
|
16
|
19
|
Jules Bianchi
|
Marussia Cosworth
|
1:52.359
|
+5.304
|
16
|
20
|
Max Chilton
|
Marussia Cosworth
|
1:52.673
|
+5.618
|
15
|
21
|
Giedo Van der Garde
|
Caterham Renault
|
1:52.920
|
+5.865
|
24
|
22
|
Charles Pic
|
Caterham Renault
|
1:53.647
|
+6.592
|
23
|
(motorsport.nextgen-auto.com)
2013.09.20. 13:55, Vivcsó |
Räikkönen nem fog "sztrájkolni" elmaradó fizetése miatt
Kimi Räikkönen a szingapúri csütörtöki sajtótájékoztatón elárulta, amiatt döntött úgy, hogy elhagyja a Lotus istállót, mert a csapat egy ideje már nem fizette ki bérét. Bár szerződése lehetővé tenné, hogy emiatt kihagyja a hátralévő futamokat, a finnek eszébe sem jutott ily módon keresztbe tenni az enstone-iaknak.
Nagy árat fizetett a Lotus istálló azért, mert nem fizetett. Kimi Räikkönen az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján csütörtökön elárulta, amiatt választotta a Ferrarit 2014-re, mert jelenlegi csapatától már jó ideje nem kapott fizetést. A finn MTV3 televíziós csatorna úgy tudja, az arany–feketék nagyjából tízmillió euróval tartoznak versenyzőjük felé – és ez nem csupán a pontokért járó bónuszpénzeket, de a teljes fizetést magában foglalja.
Bár szerződése értelmében a finnek szerint 2007 bajnokát nem kötelezhetné arra csapata, hogy rajthoz álljon a hátralévő futamokon, Räikkönen elmondta, meg sem fordult a fejében, hogy ne álljon fel a rajtrácsra. „Természetesen minden lehetséges. De minden futamon részt veszek, és nem áll szándékomban kihagyni a versenyeket. Azért versenyzek, mert szeretem ezt csinálni. És nem szeretnék rosszat a csapatnak sem – ha nem jöttem volna ide versenyezni, az már semmin sem változtatott volna. Remélem és hiszem, hogy valamikor megkapom a fizetésem” – idézi az MTV3 Räikkönent. „Természetesen hálás vagyok a Lotusnak, amiért visszatérhettem velük a Forma–1-be. Két éven keresztül meglehetősen jó helyzetben voltunk. Kétéves szerződésem volt, és most meghoztam a döntésemet.”
A sajtó mindeközben a Räikkönen helyére egyik legesélyesebbnek tartott versenyzőt, Nico Hülkenberget is megkérdezte, nem aggasztják-e a Lotus anyagi helyzetéről szóló rossz hírek. A német tudniillik idén a Saubernél hasonló helyzetbe került, mint Räikkönen, hiszen hónapokig ő sem kapott fizetést. „Nem beszéltem Kimivel. Nem ismerem a szerződése részleteit, de a fizetése vélhetően elég magas” – zárta rövidre a kérdést a fiatal versenyző.
(motorsportal.hu)
2013.09.20. 11:33, Vivcsó |
Räikkönen a pénzhiány miatt hagyta el a Lotust
Kimi Räikkönen egyértelművé tette, anyagi okai voltak annak, hogy úgy döntött, elhagyja a Lotust, és a Ferrarihoz igazol. A finn versenyző elmondása szerint nem kapott pénzt csapatától, amely az általa kért garanciák híján végül kénytelen volt lemondani szolgálatairól.
A Szingapúri Nagydíj hivatalos csütörtöki sajtótájékoztatóján Kimi Räikkönen volt a főszereplő. Az Olasz Nagydíjat követően a Lotustól a Ferrarihoz igazoló finn versenyző az újságírói kérdésekre válaszolva elárulta, jelenlegi csapatának lett volna esélye megtartani őt, ám végül anyagi problémáik miatt 2007 bajnoka jobbnak látta elhagyni a fedélzetet – a biztosabb lábakon álló Ferrari kedvéért.
„Szeretek versenyezni, csakis emiatt vagyok itt, az nem számít melyik csapatnál. Az ok, amiért elhagyom a Lotust, pusztán anyagi jellegű: nem kaptam meg a fizetésem, amit nagyon sajnálok” – fogalmazott nyíltan Räikkönen.
„Több dolgot is tehettek volna, és biztosra veszem, hogy ők pontosan tudják, miről van szó. Nehéz lenne megmondani, miként alakultak volna a dolgok, ha ezek teljesülnek, de végül a Ferrarival való megállapodás megköttetett, és nagyon elégedett vagyok ezzel” – mondta a finn bajnok, utalva arra, hogy egyértelmű garanciákat kért a csapattól. Miután az enstone-iak azonban sem a Renault-val való motorpartneri, sem az Infinity Racing nevű befektetőcsoporttal kötött megállapodást nem véglegesítették, Räikkönen végül a váltás mellett döntött.
Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke mindeközben elmondta, csapatuk már túltette magát versenyzőjük elvesztésének hírén, és már a jövőbe tekintenek. „Az élet már csak ilyen a paddockban. Boldog vagyok, hogy két évvel ezelőtt megkockáztattuk Kimi leigazolását, és igazán szép történet kerekedett ebből az azóta eltelt idő alatt. De a Ferrarihoz szerződött, ilyen az élet. A Lotus és Kimi párosa jól működött sportszempontból és marketing oldalról is – akárcsak a pályán. Bizonyos mértékben elszomorít, hogy vége, de lapoznunk kell a könyvben, és új fejezetet kell kezdenünk” – idézi Boullier-t az Autosport.
(hirado.hu)
2013.09.19. 14:15, Vivcsó |
Szingapúrban is két DRS zóna lesz
Mint azt az idei évben megszokhattuk, a szingapúri pályán is két DRS zónát jelölt ki az FIA, amelyekben a mezőny az egész hétvége során kihasználhatja az alacsonyabb légellenállás előnyeit.
A Marina Bay-i utcai pálya nem bővelkedik hosszú egyenesekben, de természetesen azt a két szakaszt választották ki, ahol a legnagyobb hatás érhető el a hátsó szárny terelőlapjának felnyitásával. Az egyik zóna a célegyeneseben húzódik majd, és 45 méterrel az utolsó kanyart követően kezdődik, a másik pedig 50 méterrel az 5-ös kanyar után.
Az FIA azt is közzétette, hogy a hétvégén Derek Warwick lesz a versenybírók segédje, aki 146 Formula-1-es versenye során négy dobogót gyűjtött, mindet a Renault színeiben.
(formula.hu)
2013.09.18. 17:57, Vivcsó |
Szingapúr - sajtótájékoztató menete
Csütörtök,Szeptember 19.:
Valtteri Bottas (Williams), Nico Hulkenberg (Sauber), Sergio Perez (McLaren), Kimi Raikkonen (Lotus), Nico Rosberg (Mercedes), Adrian Sutil (Force India).
Péntek,Szeptember 20.:
Eric Boullier (Lotus), Robert Fernley (Force India), Tony Fernandes (Caterham), Franz Tost (Toro Rosso), Claire Williams (Williams).
(formula1.com)
2013.09.18. 11:10, Vivcsó |
Hétvégén Szingapúr nagydíj
Hogyan befolyásolja a hátralévő szezont, hogy bejelentették, hol vezetsz a jövő évben?
Remélhetőleg ez azt jelenti, nem kérdezik meg túl sokan, hol vezetek a jövő évben, de talán még több kérdést is felvet ez a dolog. Az idei versenyzésem nem változik. Minden versenyen keményen nyomom, hogy a lehető legjobb eredményt elérjem.
Várod a Szingapúri Nagydíjat?
Szeretek Szingapúrba menni. Nagyszerű hely, szeretem a helyi ételeket és nem érdekel a szokatlan időbeosztás, mivel egyébként sem szoktam korán felkelni. Eddigi három versenyem után van még néhány dolog függőben, mivel ugyan szeretem a pályát, de soha nem állhattam dobogóra. Ez nem azt jelenti, nem vagyok itt gyors, mivel 2008-ból én tartom a körrekordot. 2008-ban balesetet szenvedtem, amikor az ötödik helyért harcoltam, 2009-ben a 10. lettem és tavaly hatodik, így szeretnék most jobban szerepelni.
Milyen különbséget jelent éjszaka versenyezni?
A verseny első éveiben kissé meglepett, hogy mennyien beszéltek az időeltolódásról. Nyilvánvalóan amikor felkapcsolják a lámpákat, akkor ugyanolyan, mintha napfényben versenyeznénk. Úgy gondolom, a Formula-1-ben mindenki szereti az éjszakai versenyt. Jól működik, Szingapúr egy mozgalmas város és sokan látogatnak ide. Attól eltekintve, hogy egy, vagy két sötét pont látható a pálya bukótereiben, nagyon jól kivilágították, így nincs különbség az éjszakai és a nappali versenyzés között.
Ami az éjszakát illeti; ez egy utcai verseny, mit jelent ez?
Monacóban nem voltunk annyira jók, de Szingapúrban nem számítunk nehézségekre. Ahogyan minden utcai pályán, itt is nagyon nehéz előzni, így nagyon fontos, hogy minél jobb pozícióból kezdjük meg a versenyt, ha jó eredményt szeretnénk elérni vasárnap.
Mit gondolsz, a pálya fekszik majd az E21-nek?
Mindenki új fejlesztésekkel érkezik erre a versenyre, így majd meglátjuk, milyen különbségek lesznek. Próbáljuk a maximumot kihozni csomagunkból és a lehető legjobb egyensúlyt megtalálni. Ha minden tökéletesen sikerül, akkor jók lehetünk.
Aggodalom az időjárás miatt?
Tavaly esett Szingapúrban és nem titok, hogy autónk néha szenved esős időben. Ezzel meg kell birkózni, ha esni fog és mint mindig, az időjárással mindenkinek szembesülnie kell.
Jó visszatérni a nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákhoz?
A két nullázás u tán nagyszerű visszatérni olyan pályára, amely várhatóan jobban fekszik majd autónknak. Láthattuk, hogy jobban teljesítünk a nagy leszorítóerejű pályákon. Az autó valójában meglepően jól szerepelt Monzában a verseny során, így csalódás, hogy a rajtnál sok időt veszítettünk. Miután új orrkúpot tettünk fel versenysebességünk nem volt rossz.
Mi a cél Szingapúrban?
Nyilvánvalóan újra a dobogós helyezés. Két verseny óta nem szereztünk pontokat, így a hátralévő futamokon a lehető legtöbbet kell begyűjteni.
Hogyan érzed világbajnoki esélyeid?
Nem nyerhetsz bajnoki címet, ha nem szerzel pontot. Két versenyünk volt, ahol ez nem sikerült, amely nem ideális. Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk és a lehető legtöbb pontot szerezzük. Természetesen mindenki ezen dolgozik, így továbbra is dolgozni kell, reménykedni abban, hogy a szezon hátralévő részében jó versenyeink lesznek, ezt követően majd meglátjuk, hol végzünk a bajnokságban.
(formula.hu)
2013.09.17. 19:25, Vivcsó |
Räikkönen: Ezután talán még több kérdést kapok a jövőmről...
Miután tisztázódott Forma–1-es jövője, Kimi Räikkönen reméli, végre megszabadul a róla szóló sok pletykáktól, és az év hátralévő részében már csak a versenyzésre kell összpontosítania. A finn bajnok szezon végi csapatváltása ellenére továbbra is mindent megtesz a Lotus sikeréért.
Mint ismert, a Ferrari a héten bejelentette, Kimi Räikkönen aláírt hozzájuk 2014-re, vagyis a finn a szezon végén búcsút int a Lotus csapatnak. 2007 bajnoka ugyanakkor nem venne mérget arra, hogy jövőjének tisztázásával mostantól kisebb érdeklődés követi majd a média részéről.
„Remélhetőleg ez azt jelenti, hogy többet már nem kérdezgetnek arról, hol versenyzem majd jövőre – de az is lehet, hogy még ennél is több kérdést fogok kapni ezután… A versenyzés szempontjából viszont ez semmit sem jelent. Továbbra is nyomni fogom minden futamon, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el” – nyilatkozta kétéves ferraris szerződése kapcsán a Lotus szokásos előzetesében.
motorsportal.hu
Vélemények az Alonso-Räikkönen párosról
▪Webber Räikkönenről és Alonsóról: Pozitív hatással lesznek egymásra!
Mark Webber úgy véli, hogy Kimi Räikkönen érkezése pozitív hatással lesz Fernando Alonsóra, aki az új csapattárs mellett még magasabb szintre léphet, hiszen a finn folyamatosan jobb és jobb teljesítmény elérésére sarkallja majd.
▪Vajon tudja-e kezelni Domenicali Räikkönen és Alonso robbanékony kettősét?
A Forma-1-es szakértők többsége egyetért abban, hogy a 2014-es versenyévadnak a Ferrari vág majd neki a legerősebb pilótapárossal.
▪Coulthard: Alonso nem fog hisztis gyermekként viselkedni
A Telegraph internetes oldalának egyik Forma-1-es szakértője, a korábban versenyzőként dolgozó David Coulthard úgy gondolja, hogy Kimi Räikkönen sokkal érettebbé vált az elmúlt évek alatt, akárcsak Fernando Alonso.
▪Fiorio: Nem Räikkönen volt a legjobb választás a Ferrari számára
A Ferrari rossz döntést hozott akkor, amikor újból leigazolta Kimi Räikkönent, akit a jövő évi csapattárs, Fernando Alonso simán legyőz majd, állítja az istálló korábbi sportigazgatója, a Gazzetta dello Sportnak nyilatkozó Cesare Fiorio.
▪„Räikkönen, Alonso, Ferrari? Ebből mészárlás lesz!”
A Ferrari nagyon erős idényt futhat 2014-es versenyzőfelállásával, ám Kimi Räikkönen és Fernando Alonso egy csapatban történő versenyeztetése komoly veszélyeket rejt magában az egyéni címszerzés szempontjából – véli a sportág szakértőinek többsége.
▪Domenicali: Räikkönen szerződtetése nem Alonso ellen irányult!
Szerda délután(09.11.) hivatalossá vált: 2014-től összeáll a sokak számára álompárosként aposztrofált Fernando Alonso–Kimi Räikkönen duó a Ferrarinál.
2013.09.17. 18:51, Vivcsó |
Hivatalos: Räikkönen visszatér a Ferrarihoz!
A Ferrari véget vetett a hosszú ideje tartó találgatásoknak: bejelentették Kimi Räikkönen szerződtetését, aki ezzel 2009 után ismét a vörösök alakulatát erősítheti.
Kimi Räikkönen öt év után újra a Ferrari versenyzője lett! Amiről már napok óta találgatott a Forma–1-es média, végre hivatalossá vált. 2007 világbajnoka kétéves szerződést írt alá egykori csapatával, így ő lesz Fernando Alonso csapattársa 2014-től.
Räikkönen korábban 2007-től 2009-ig volt a Ferrari versenyzője. Az olaszokkal összesen 52 futamon vett részt, amelyből 9-et megnyert, első közös szezonjuk végén pedig őt koronázták a Forma–1 bajnokává. Ezúttal egykori csapattársát, a brazil Felipe Massát váltja, aki kedd este jelentette be, év végén elhagyja a Ferrarit.
„Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek Maranellóba, ahol korábban három fantasztikus és sikeres évet tölthettem el. Nagyon sok szép emlékem van a Ferrariról, olyan emlékek, amelyek mindig velem maradnak – mindenekelőtt a világbajnoki címem 2007-ből, ami felejthetetlen élmény. Már alig várom, hogy újra az ágaskodó paripánál versenyezzek, és hogy újrakezdhessem a munkát azzal a sok emberrel, akikhez korábban oly szoros kapcsolat fűzött, valamint Fernandóval, akit egy nagy versenyzőnek tartok, és akivel együtt sikerre vezethetjük a csapatot” – áll Räikkönen közleményében.
„Örülök, hogy bejelenthetem, Kimi visszatért a Scuderiához, a csapathoz, amellyel világbajnok lett. Nagyon örül, hogy visszatérhetett Maranellóba, és nagyon elkötelezett aziránt, hogy a lehető legjobban elvégezze a rá váró feladatát” – fogalmazott a csapatfőnök Stefano Domenicali.
Räikkönen egyébként a történelem hatodik olyan versenyzője lesz, aki rövidebb kitérő után visszatér a Ferrarihoz. Korábban Alberto Ascari, Jackie Ickx, Clay Regazzoni, Mario Andretti és Gerhard Berger karrierje is hasonlóan alakult. A finn visszatérése egyúttal azt is jelenti, hogy 1953 óta először foglalkoztat egy szezonban két világbajnokot a Ferrari alakulata. Akkor Giuseppe Farina és Alberto Ascari voltak csapattársak a Scuderiánál.
2013.09.16. 21:08, motorsportal.hu |
|