HÍREK : Kínai nagydíj-Michael Schumacher vette át a vezetést a második edzésen |
Kínai nagydíj-Michael Schumacher vette át a vezetést a második edzésen
motorsportal.hu 2012.04.13. 16:00
Michael Schumacher közel két tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak Lewis Hamiltonnál a pénteki nap délutáni szabadedzésén.
A pénteki nap második edzésén volt mit bepótolniuk a csapatoknak, hiszen délelőtt a nedves pályán senki nem kockáztatott sokat. Bár a második gyakorláson is viszonylag hűvös, mindössze 14 fok fogadta a mezőnyt, a pálya azonban már felszáradt, így alig telt el néhány perc, máris hiánytalan volt a köridőket jegyző tábla.
Lewis Hamilton már az edzés elején túlszárnyalta délelőtti legjobbját, és a közepes slick gumikon 1:36. 814-gyel állt az élre, mögé pedig Nico Rosberg zárkózott fel, kicsivel több, mint egy tizedes hátránnyal.
Az edzés első felében több látványos kicsúszás is történt, Romain Grosjean például a pálya középső szektorában állt keresztbe, míg Paul di Resta az utolsó kanyarban piruettezett. Az első (és egyben utolsó) komolyabb balesetet Timo Glock szenvedte el, miután az orrkúp levált autójáról, és a Virgint az 1-es kanyar gumifala fogta meg. Glock a csapatrádión kézfájásra panaszkodott, de később a Sky Sportsnak elmondta, nincs különösebb probléma, csak a becsapódáskor ütötte meg kicsit a kezét.
Fél óra elteltével Hamilton elsőségét Sebastian Vettel már a lágy abroncsokon vette át, majd hamarosan a német csapattársa, Mark Webber is eggyel hátrébb szorította a mclarenest.
A többieknél is lassan előkerült az opciós keverék, amivel nagyjából fél órával a leintés előtt először Michael Schumacher szárnyalta túl a Red Bullokat, majd Hamilton is átugrotta Vettelt és Webbert, de a hétszeres bajnoktól közel két tizeddel maradt el.
Az edzés utolsó harmadában már többnyire hosszabb etapok következtek, így a sorrend változatlan maradt. Schumacher 1:35.973-mal zárt az élen, mögötte Hamilton valamint a két Red Bull sorakozott. Nico Rosberg több mint fél másodperccel volt lassabb kollégájánál, ami a hatodik helyre volt elegendő, az őt követő Jenson Button szintén közel ennyivel maradt el saját csapattársától. Button egyébként egyensúly problémákra és alulkormányzottságra panaszkodott csapatának, míg a ferraris Felipe Massa a lágy gumikkal nem volt megelégedve.
A Ferrarik végül csak a 10. és 17. helyen zárták a délutáni szabadedzést, Fernando Alonso 1.3 másodperccel míg Massa már több, mint két másodperccel maradt el Schumacher köridejétől.
Kimi Räikkönen a DRS meghibásodása miatt délelőtt a legutolsó helyen zárt, és a csapatnak ugyan sikerült megjavítania a rendszert, ám a Lotusok délután sem remekeltek, mert a pálya alacsony hőmérséklete miatt nem tudták megfelelően felmelegíteni az abroncsokat. A finn csak a 13. lett, Grosjean pedig a 15. legjobb időt autózta.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Körök |
1 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’35.973 |
32 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
1’36.145 |
29 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1’36.160 |
27 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull |
1’36.433 |
24 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’36.617 |
31 |
6 |
Jenson Button |
McLaren |
1’36.711 |
28 |
7 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
1’36.956 |
28 |
8 |
Paul di Resta |
Force India |
1’36.966 |
31 |
9 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1’37.191 |
31 |
10 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’37.316 |
32 |
11 |
Sergio Perez |
Sauber |
1’37.417 |
22 |
12 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1’37.616 |
33 |
13 |
Kimi Raikkönen |
Lotus |
1’37.836 |
30 |
14 |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1’37.930 |
32 |
15 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1’37.972 |
26 |
16 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1’38.176 |
35 |
17 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’38.293 |
31 |
18 |
Bruno Senna |
Williams |
1’38.783 |
37 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Caterham |
1’38.990 |
36 |
20 |
Vitaly Petrov |
Caterham |
1’39.346 |
20 |
21 |
Timo Glock |
Marussia |
1’39.651 |
15 |
22 |
Pedro de la Rosa |
HRT |
1’40.343 |
25 |
23 |
Charles Pic |
Marussia |
1’40.753 |
30 |
24 |
Narain Karthikeyan |
HRT |
1’41.125 |
26 |
|