KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Hamilton negyedik győzelmét szerezte a Hungaroringen

Hamilton negyedik győzelmét szerezte a Hungaroringen

motorsportal.hu  2013.07.29. 12:31


A hőség évek óta velejárója tud lenni a magyar versenynek. Négy-öt Celsius fokos felmelegedés a futam közben hatalmas terhet képes róni a motorokra. Jól emlékszünk még 2008-ra, amikor is Massa a verseny legvégén motorhiba miatt kiesett vezető helyről! A világbajnokságot később pedig csak egyetlen ponttal vesztette el…
 
A nagy melegben fokozatosan kell emelni a gumik hőterhelését – ez a feladat a pilótákra hárul. Természetesen amellett, hogy még versenyeznek is. A Hungaroringen a kívánt tapadást a közepes és lassú kanyarok oldalterhelése közben kell megkeresni. A viszonylag nagy kormányszögek is hozzájárulnak a gumik nagyobb kopásához.
 
Most közepes és lágy gumikkal kell teljesíteni a versenytávot. Ha a kerekek elérik a kritikus hőmérsékletet, szemcsésedni kezdenek, nem lesz érdemes túl sokáig várni. A megnövekedett depótartózkodási idő miatt (100-ról 80 km/órára csökkent a boxutcai áthajtás sebességének limitje) jó taktika lehet egy megállást megspórolni. A hőség viszont simán megakadályozhatja az előzetes terveket.
 
A tiszta oldalról indul Grosjean, Alonso, Massa és Perez – ez a négyes külön figyelmet érdemel, mert kiválóan szoktak rajtolni. Ez újabb rossz hír lehet a Mercedesnek. Vettelről pedig tudjuk, hogy ha megugrik, az első két körben képes DRS távolságon kívülre (1 mp előnynél kívülre) menekülni.
 
De most már figyeljük a rajtot, a hőség (levegő 34, aszfalt 51 fok) és a várakozás körbelengi már a pálya szalagját! Sok-tízezer autósport kedvelő ember várta egész évben ezt a pillanatot!
 
KIseb tülekedés után, Vettel ráhúzott Grosjeanra viszonylag tiszta volt a rajt, Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso sorrendben értek fel először a sikánhoz. Massa és Rosberg koccantak, alkatrészek repkedtek. Rosberg sok helyett veszített, csak 12. helyen teljesítette a nyitókört.
 
Button jól lavírozta ki magának az ideális pozíciót, 4 helyet nyert az első körben! Az első három a rajtpozíció szerint kezdett, mögéjük már felzárkózott a két Ferrari.
 
A 3. kör után Vettel 1 mp-en belülről követi Hamiltont, Grosjean 2, Alonso már 5 mp-re maradt le. Az első DRS lehetőség rögtön Vettel előtt – de a brit előtte nagyon résen van, lendületet vett, és élen maradt. Még nem elég forrók a gumik – amelyek valószínűleg el fogják dönteni ezt a versenyt. Valószínű, hogy nem az első kerékcsere fog dönteni, hanem mindenkinek az utolsó.
 
Hét kör után: 1.Hamilton - 2.Vettel +1.5 – 3.Grosjean + 2,2 – 4.Alonso + 8,1 – 5.Massa +9,7 – 6.Raikkönen +10.5 másodperc.
 
Úgy tűnik, a kezdeti szettel mindenki csak „lábujjhegyen” közlekedik. Rosberg képtelen visszavergődni, a 12. helyen Maldonado nyomában körözget. Massa meglazult vezető szárnnyal is tartja helyét Raikkönen előtt. Nyilvánvaló, hogy a brazil a szükséges autószereléssel az első kerékcseréig kivár.
 
Hamilton az élről kiment kereket cserélni, 9 kört teljesített. A nyolcadik helyre tért vissza a futamba. A vezetést Vettel örökölte, hozzá képest Grosjean már DRS távolságban lohol, 7 tizeddel van csak lemaradva. Tíz kör után – a rajtot leszámítva – akciós előzést nem láttunk az élbolyban. Hm.
 
Vettel a 11. körben kilátogat új kerekekért, és veszít vele, mire felcsatlakozik a mezőnybe, nemcsak Hamilton, hanem még Button is belódul elé.
 
Megérkezik Massa, majd Alonso is, a két Ferrari problémamentesen, simán visszatért a mezőnybe.
 
A kiváró Lotusok az első kerékcserék ideje alatt az élre ugrottak! Grosjean következik a depóban, majd Raikkönen is – nagy kérdés, ki tudják-e kerülni a Hamilton-Vettel ébolyt. Nem tudták, itt ebben a felvonásban tehát még senki sem tudott nagyot húzni.
 
Webber vezet (a 10. helyről indult!), és az eddigi legjobb köridővel, 1:27,842-vel húzza alá pozícióját. A két McLaren még nem volt a szerelőknél, új papucsokért, a harmadik és a hetedik helyre tornázva fel magát.
 
Tizenhat kör után még mindig nincs éles előzés a meghatározó helyeken! (Már nagyon kellene egy olyan akció, amelyet bele lehet tenni majd év végi összefoglalóba). Button, Vettel és Grosjean triója vajon hoz harcot? Vettel (mintha hallaná sirámaimat) megtámadja Buttont, nem lehet már elég jó az a gumi a McLarenen – miközben Grosjean hátulról Vettelt támadja! Ha ebből sem lesz kiszorítósdi, akkor miből? Alonso közben lopakodik, közeledik, nyilván szeretné, ha a tükörbe sem látszódna.
 
A 18. körben Vettelt óvatosságra intik, Grosjean lehetőséget lát, és elkezdi támadni – végre! Webber mintha hátszelet fogna ki, egyre jobban elhúz, az eredeti kerekein (!), Massa elveszti a harcot Räikkönennel szemben, visszacsúszik a 9. helyre.
 
Sutil centenáriumi versenyén kiesik – bal hátsó kerekével voltak gondok a depóban, már ki sem engedik a mezőnybe. Így jut valaki gyorsan a zuhanyzóba…
 
Hohó, Räikkönen most kezd gyorsulni, a 20. körben – de ez meddőnek hat – lévén 28 másodperc a hátránya. A két McLaren még mindig az eredeti kerekein köröz, ráadásul pozíciót sem vesztettek! Ez valami zseniális beállításra utal.
 
21 kör után: 1.Webber - 2.Hamilton +3.7 – 3.Button + 12.9 – 4.Vettel + 13,7 – 5.Grosjean +14,7 – 6.Alonso +15,8 mp.
 
Grosjean újra támad, de Vettel határozottan veri vissza. Itt már az ember küzd, az az autó már nem tökéletes Vettel keze alatt. Webber az élről első kerékcseréjére érkezik, megint közepes keveréket kap – a hatodik helyre csatlakozik a versenybe. Úgy fest, Webber jó taktikát talált.
 
A 24. körben Button belassult (ilyen hirtelen meghaltak a gumik?) – Vettel és Grosjean is át tudta ugrani. Na, ez volt az első komoly előzési manőver az élbolyban. Gyanítom, hogy Button egyből a depóba fog jönni – így is történt.
 
Hamilton 13 másodperccel vezet, Vettel előtt, akire ráállította célkeresztjét Grosjean. Aztán hirtelen elhatározással taktikát változtat a Lotus, kihívja Grosjeant – nem rossz a csel! Így talán ki tudják kerülni majd Vettelt.
 
25 kör után Hamilton, Vettel, Alonso a sorrend az élen. Webber a 4. helyen, és mintha lopná a távolságot – okosan, és tisztán jön előre. Őt nem is figyelte senki mostanában ebben a nagy sürgető tülekedésben, ami a világbajnokságért zajlik. Megkapja mindig a pofonjait, technikai hibák miatt, Vettel rámenőssége miatt – de ha van igazág, akkor Webber egy szép emlékezetes futamot teljesíthet itt. És ezt egyedül, a semmiből hozná össze!
 
Grosjean mennyit kockáztat! Egy nehéz ponton, a Mansell kanyarban 19-re lapot húz, és kemény kézzel kívül tartja a Lotust, Massa ellenében. Ez volt nap előzése, eddig.
(Végre kialakul az anyag az év végi összefoglalóba is)
 
Hamiltonnak ezúttal szerencséje is van, legfőbb ellenfele (Vettel) csak egy lesántult vörös bikával jön valahol mögötte, de bővel látótávolságon kívül.
 
Button is elkezdi élvezni ezt a versenyt – előzést kezdeményez, és be is fejezi a sikánnál – Massát fékezi ki gyönyörűen. Ezt de szeretnék gyakrabban látni a McLarennél. Massa és Hamilton is megjárta a depót.
 
32 kör után: 1.Vettel – 2.Alonso + 6.9 – 3.Webber +8.1 – 4.Hamilton +9.3 – 5.Räikkönen +11.3 – 6.Grosjean +18.2 mp.
 
Alonso mögött felzárkóztak üldözői, ennek hatására Hamilton megelőzte Webbert. Alonso kissé szenved, ő lesz a következő. Inkább kilátogat új kerekekért, miközben Vettel is ugyanígy tesz.
Grosjean és Button is megelőzte a pályára visszaevickélő Vettelt (mióta át lett alakítva a Red Bull kerékkulcsa, már nem képesek szuper kerékcserére?)
 
Hamilton a friss gumikon belendül: a 35. körben 1:26,194-et repeszt, ez az eddigi legjobb kör. Hamilton kezdi elhinni, hogy akár nyerhet is? A pálya aszfaltja már 51 C-fokos!
 
Grosjean versenyét einstandolták – boxutca áthajtásos büntetést mérnek ki rá, amiért elhagyta a pályát. Ugrik a dobogó esélye? Button leveti a lágy kereket, visszarakatja a közepest. Végül is azzal ment a legtovább, ugyanolyan gyorsan! A lágy gumi a McLaren számára csak szükséges rossz.
 
Hülkenberg is megkapta a fejmosását, túllépte a boxutcai sebesség limitet, ő is áthajtásos büntetést kapott, mondjuk neki mindegy volt, mert a 13. helyen haladt a két Toro Rosso között.
 
Hamilton pontot tesz az i-re: 1:25,997-el megint legjobb kört teljesít – működnek ezek a gumik a Mercedesen! Ez sokkal jobb hír az ezüst nyilaknak, mint amelyre számítottak. Hamilton kezd elhúzni Webbertől, na erre senki sem fogadott volna.
 
41. kör: 1.Hamilton – 2.Webber +2.9 – 3.Raikkönen + 9.3 – 4.Vettel + 16.2 – 5.Alonso +26.7 – 6.Grosjean +27.4 mp
 
A finn jégember új gumikat kért, lehet, hogy nem lesz több kiállása? 28 kört kell mennie, ami simán meglehet! Webber is feladta a pillanatnyi 2. helyét – új gumikat kap, és beáll Vettel mögé, mint harmadik helyezett.
 
Bottas a 16. helyről kiállt, félrehúzott Williams gépe a harmadik kieső lett e napon. Ahhoz, hogy a Lotusnak győzelmi esélye legyen 20 mp körülire kell csökkentenie hátrányát. Jelenleg, a 46. körben ez a különbség 31 másodperc!
 
Grosjean is utolsó kerékcseréjét ejti meg, a 7. helyre tér vissza Button és Massa közé. Alonso eldobja biztos 4. helyét – amit a rajtnál megszerzett, kerékcserére jelentkezik. Valószínű, hogy Räikkönen most ugorja át, végleg.
 
50 kör után Hamilton is kereket cserél, az élről – ezzel Vettel és Webber megelőzi, vezet tehát a két Red Bull. Hamilton elérkezettnek találja az időt, egyből támad, és 2 kanyaron belül megelőzi Webbert. Úgy érzi, hogy ezen múlhat a győzelem. Vettel az élen 7 másodperc előnnyel, de még ki kell jönnie neki is. A harmadik helyért fog küzdeni a végén, erre egészen biztosan nem számított.
 
Vettelnek 14 köre van, most az utolsó kerékcseréje után – lássuk, a 4. helyre érkezik ki. Most már neki is a hajrá következik.
 
55 kör után: 1.Hamilton – 2.Webber +2.7 – 3.Räikkönen +9.6 – 4.Vettel +12.7 – 5.Alonso +26.2 – 6.Grosjean +26.9 – 7.Button +33.9 – 8.Massa +48.4 mp
 
Vettel alighogy megkóstoltatja új gumijaival a pályát, máris beerősít és 1:24,553-at repeszt – rohan Kimi után, kellene az 1-es rajtszámú németnek a második hely. Ezt a pályán is meg lehet szerezni, két másodpercet kell behoznia, 12 kör alatt, ami abszolút lehetséges. Tíz kör van hátra, amikor Webber jelentkezik a depóba – ezért a 4. helyre kerül.
 
60 kör után: 1.Hamilton – 2.Raikkönen +10.8 - 3.Vettel +11.5 – 4.Webber +23.7 – 5.Alonso +27.7 - 6.Grosjean +28.3 – 7.Button +37.7 – 8.Massa +48.0 – 9.Rosberg +49.6 – 10.Perez +1:07.6 p
 
Webber iszonyú gyors lett, (újra úgy lohol, mint egy nyugtalan ausztrál dingó) - de kár, hogy nem ilyen volt egész évben. Sajnos neki már késő, az idényt és ezt a futamot tekintve egyaránt - 11 másodpercre van csapattársától.
 
Hátrább Alonsónak lesznek keserű percei, Grosjean miatt. Fernando, a jelenlegi Formula-1 spanyol konkvisztádora (hittérítő, mert az olaszok hitét táplálja és adja vissza folyamatosan a Ferrari- csodában). Grosjean, pedig mint egy akciófilm főhőse („A francia kapcsolat”), abszolút megéri ma a gázsiját.
 
65 kör után: 1.Hamilton – 2.Räikkönen +10.8 – 3.Vettel +11.8 – 4.Webber +21.5 – 5.Alonso +30.9 – 6. Grosjean +31.4 mp
 
Nico Rosberg Mercije megfőtt? Igen, kezdődik a túlmelegedési póker. Agyő az amúgy sem túl jó 9. helynek. Hamilton sima győzelmére a technikai hiba baljós árnyék vetülhet…
 
Már csak három kör, és újra egy évet kell várni a mezőnyre. A kitikkadt rajongóknak kezd eszébe jutni a következő várakozás. Mindenkinek, akár tévé néző, akár helyszíni, akár pakol már hazafelé, akár nem - az utolsó öt perc ugyanazzal a tanulsággal szolgál: ráébrednek, hogy a F-1 mindig a KÖVETKEZŐ versenyt jelenti.
 
Utolsó kör, Vettel DRS távolságon kívül. Ilyenkor kezdik mindig nyugtatni, nehogy eldobja a vasat, ki a szilasligeti bozótba.
 
A Hungaroringen megint csoda történt: Hamilton hogyan is szerezte meg a pole-pozíciót? Hogyan rakta össze ilyen egyértelműen ezt a nagyon is kétséges győzelmet? Át kell írnunk a gumikról, a Mercedesről, a hőségről alkotott nézeteinket?
 
Pedig csak az történt, hogy Hamilton becsapta a fizikát.
 
Hely Versenyző Csapat Idő/Különbség
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:42.29.445
2 Kimi Räikkönen Lotus +10.9
3 Sebastian Vettel Red Bull +12.4
4 Mark Webber Red Bull +18.0
5 Fernando Alonso Ferrari +31.4
6 Romain Grosjean Lotus +32.2
7 Jenson Button McLaren +53.8
8 Felipe Massa Ferrari +56.4
9 Sergio Perez McLaren +1 kör
10 Pastor Maldonado Williams +1 kör
11 Nico Hülkenberg Sauber +1 kör
12 Daniel Ricciardo Toro Rosso +1 kör
13 Jean-Éric Vergne Toro Rosso +1 kör
14 Giedo van der Garde Caterham +2 kör
15 Charles Pic Caterham +2 kör
16 Paul di Resta Force India +3 kör
17 Jules Bianchi Marussia +3 kör
18 Max Chilton Marussia +4 kör
Valtteri Bottas Williams 42. kör
Esteban Gutiérrez Sauber 28. kör
Adrian Sutil Force India 19. kör

 

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.