Időmérő
Mark Webber nyerte az időmérőt,Sebastian Vettel előtt.Kimi a 9.lett.
01
|
Mark Webber
|
Red Bull Renault
|
1:32.271
|
1:31.513
|
1:30.915
|
02
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull Renault
|
1:32.397
|
1:31.290
|
1:31.089
|
03
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes AMG
|
1:32.340
|
1:31.636
|
1:31.253
|
04
|
Romain Grosjean
|
Lotus Renault
|
1:31.824
|
1:31.565
|
1:31.365
|
05
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:31.994
|
1:31.668
|
1:31.378
|
06
|
Nico Rosberg
|
Mercedes AMG
|
1:32.244
|
1:31.764
|
1:31.397
|
07
|
Nico Hulkenberg
|
Sauber Ferrari
|
1:32.465
|
1:31.848
|
131.644
|
08
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:32.371
|
1:31.828
|
1:31.665
|
09
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus Renault
|
1:32.377
|
1:31.662
|
1:31.684
|
10
|
Jenson Button
|
McLaren Mercedes
|
1:32.606
|
1:31.838
|
1:31.827
|
11
|
Sergio Perez
|
McLaren Mercedes
|
1:32.718
|
1:31.989
|
|
12
|
Paul di Resta
|
Force India Mercedes
|
1:32.286
|
1:31.992
|
|
13
|
Valtteri Bottas
|
Williams Renault
|
1:32.613
|
1:32.013
|
|
14
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber Ferrari
|
1:32.673
|
1:32.063
|
|
15
|
Pastor Maldonado
|
Williams Renault
|
1:32.875
|
1:32.093
|
|
16
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:32.804
|
1:32.485
|
|
17
|
Adrian Sutil
|
Force India Mercedes
|
1:32.890
|
|
|
18
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:33.357
|
|
|
19
|
Max Chilton
|
Marussia Cosworth
|
1:34.320
|
|
|
20
|
Charles Pic
|
Caterham Renault
|
1:34.556
|
|
|
21
|
Giedo Van der Garde
|
Caterham Renault
|
1:34.879
|
|
|
22
|
Jules Bianchi
|
Marussia Cosworth
|
1:34.958
|
|
2013.10.13. 12:20, Vivcsó |
Harmadik szabadedzés
Mark Webber nyerte az utolsó szabadedzést.Kimi a 8. lett.
01
|
Mark Webber
|
Red Bull Renault
|
1:32.053
|
|
17
|
02
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes AMG
|
1:32.187
|
+0.134
|
18
|
03
|
Nico Rosberg
|
Mercedes AMG
|
1:32.355
|
+0.302
|
18
|
04
|
Romain Grosjean
|
Lotus Renault
|
1:32.707
|
+0.654
|
26
|
05
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:32.800
|
+0.747
|
14
|
06
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:32.815
|
+0.762
|
14
|
07
|
Jenson Button
|
McLaren Mercedes
|
1:32.869
|
+0.816
|
17
|
08
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus Renault
|
1:32.946
|
+0.893
|
25
|
09
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull Renault
|
1:33.036
|
+0.983
|
8
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Sauber Ferrari
|
1:33.076
|
+1.023
|
12
|
11
|
Sergio Perez
|
McLaren Mercedes
|
1:33.158
|
+1.105
|
15
|
12
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:33.260
|
+1.207
|
15
|
13
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:33.490
|
+1.437
|
16
|
14
|
Pastor Maldonado
|
Williams Renault
|
1:33.638
|
+1.585
|
17
|
15
|
Paul di Resta
|
Force India Mercedes
|
1:33.660
|
+1.607
|
19
|
16
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber Ferrari
|
1:33.732
|
+1.679
|
15
|
17
|
Valtteri Bottas
|
Williams Renault
|
1:33.955
|
+1.902
|
18
|
18
|
Adrian Sutil
|
Force India Mercedes
|
1:34.773
|
+2.720
|
8
|
19
|
Giedo Van der Garde
|
Caterham Renault
|
1:35.473
|
+3.420
|
20
|
20
|
Charles Pic
|
Caterham Renault
|
1:35.518
|
+3.465
|
18
|
21
|
Max Chilton
|
Marussia Cosworth
|
1:35.844
|
+3.791
|
16
|
22
|
Jules Bianchi
|
Marussia Cosworth
|
1:39.378
|
+7.325
|
20
|
(motorsport.nextgen-auto.com)
2013.10.13. 12:08, Vivcsó |
Räikkönen: Jobbak vagyunk!
Kimi Räikkönen úgy érzi, Szuzukában sokkal erősebb a Lotus, mint az előző futamokon, s miután az egykörös tempó terén is előrelépést tapasztalt, bizakodva várja a folytatást.
Dél-Korea után Japánban is kicsúszással indította hétvégéjét Kimi Räikkönen. A finn versenyző délután rekedt a kavicságyban, miután az első szektor gyors S-kanyarjainak egyikében elveszítette uralmát autója felett. A finn ezen hibával sok időt veszített, s nem tudott felkészülni rendesen a hosszabb etapokra, ám ettől függetlenül optimistán értékelte szuzukai nyitónapjukat.
„Jobbak vagyunk, vagy legalábbis jobbnak érzem magunkat, mint az előző futamokon. Különösen egyetlen körön, ami nagyon jó. A holnap ugyan egy új nap lesz, és talán teljesen másképp alakul minden, de szerintem nem rossz a helyzetünk. A keményebb keverék elég trükkös, nem is érzem magam rajta olyan jól, de az első köridők így sem voltak rosszak. Szerintem rendben leszünk” – mondta a finn versenyző, aki az új gumik magyarországi bevetése óta saját bevallása szerint szenved az időmérőkön.
2007 bajnoka úgy véli, amennyiben ezen a téren valóban javultak, vasárnap is jók lehetnek – függetlenül attól, hogy a versenyre egyelőre nem tudott felkészülni kicsúszása miatt. „Egyszerűen kicsúsztam, ami olykor megesik. Elég szeles volt ma az idő, ami nem segített. Egész nap nehéz volt. Kicsit túlságosan is nyomtan, ezért megpördültem. Nem történt nagy dolog. Nem mentünk ugyan hosszú etapot, de ez nem sok mindenen változtat. Általában jobb belőni az autót egy mért körre, és ha ez megvan, már a versenyen is jók lehetünk. Tehát ha holnap jók leszünk, szerintem minden rendben lesz. Vasárnap minden kiderül. Nem igazán érdekel, mi történik a rajtnál. Meg kell próbálnunk a legjobbunkat nyújtani, aztán meglátjuk, mi lesz. Ez egy nehéz pálya, főleg ha az autód nincs pontosan beállítva, ráadásul előzni is nehezebb itt, mint más pályákon… Sok minden múlik az időjáráson, valamint a széljáráson is” – tekintett előre Räikkönen.
(motorsportal.hu)
2013.10.11. 17:08, Vivcsó |
Elhunyt a Marussia korábbi tesztversenyzője, Maria de Villota
Péntek reggel sevillai hotelszobájában holtan találták a Marussia korábbi tesztversenyzőjét, Maria de Villotát. A spanyol versenyzőnő halálhírét egy helyi rádió közölte, később pedig több forrás is megerősítette a tragikus híreket.
A harminchárom esztendős de Villota idén szerette volna bemutatni önéletrajzi könyvét („Az élet egy ajándék”), Sevillába pedig egy konferencia miatt utazott. Spanyolország legeredményesebb autóversenyző-nőjének pályafutása a 2012-es esztendőben ért véget, amikor hatalmas balesetet szenvedett egy egyenes futású teszten, melynek következtében elveszítette jobb szeme világát.
A korábbi Forma-1-es versenyző, Emilio de Villota lánya volt az első spanyol versenyzőnő, aki részt vehetett a daytona-i huszonnégy órás viadalon, és szintén elsőként lehetett egy Forma-1-es alakulat tesztversenyzője, de pályafutása során indulhatott a túraautó-világbajnokság és a Superleague Formula versenyein is. Halálának oka egyelőre tisztázatlan.
„Kedves barátaink! Maria elhagyott bennünket. El kellett távoznia a mennyekbe a többi angyalhoz. Hálásak vagyunk Istennek, hogy az elmúlt másfél évet még velünk tölthette” - állt a család közleményében, ami a versenyzőnő hivatalos Facebook oldalán jelent meg, majd bejárta a világsajtót.
(motorsportal.hu)
Nyugodjon békében!
2013.10.11. 11:26, Vivcsó |
Második szabadedzés
Sebastian Vettel nyerte a második szabadedzést. Mögötte Mark Webber és Nico Rosberg végzett. Kimi a 4. legjobb időt autózta.
01
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull Renault
|
1:33.852
|
|
35
|
02
|
Mark Webber
|
Red Bull Renault
|
1:34.020
|
+0.168
|
35
|
03
|
Nico Rosberg
|
Mercedes AMG
|
1:34.114
|
+0.262
|
36
|
04
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus Renault
|
1:34.202
|
+0.350
|
17
|
05
|
Romain Grosjean
|
Lotus Renault
|
1:34.411
|
+0.559
|
30
|
06
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes AMG
|
1:34.442
|
+0.590
|
36
|
07
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:34.473
|
+0.621
|
30
|
08
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:34.698
|
+0.846
|
35
|
09
|
Jenson Button
|
McLaren Mercedes
|
1:34.912
|
+1.060
|
34
|
10
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:35.087
|
+1.235
|
32
|
11
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber Ferrari
|
1:35.089
|
+1.237
|
36
|
12
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:35.109
|
+1.257
|
34
|
13
|
Nico Hulkenberg
|
Sauber Ferrari
|
1:35.182
|
+1.330
|
34
|
14
|
Paul di Resta
|
Force India Mercedes
|
1:35.275
|
+1.423
|
35
|
15
|
Adrian Sutil
|
Force India Mercedes
|
1:35.347
|
+1.489
|
25
|
16
|
Sergio Perez
|
McLaren Mercedes
|
1:35.709
|
+1.857
|
8
|
17
|
Valtteri Bottas
|
Williams Renault
|
1:36.136
|
+2.284
|
41
|
18
|
Pastor Maldonado
|
Williams Renault
|
1:36.722
|
+2.870
|
6
|
19
|
Charles Pic
|
Caterham Renault
|
1:37.630
|
+3.778
|
31
|
20
|
Giedo Van der Garde
|
Caterham Renault
|
1:37.905
|
+4.053
|
36
|
21
|
Max Chilton
|
Marussia Cosworth
|
1:38.121
|
+4.269
|
33
|
22
|
Jules Bianchi
|
Marussia Cosworth
|
-:—.---
|
+-.---
|
0
|
(motorsport.nextgen-auto.com)
2013.10.11. 11:21, Vivcsó |
Első szabadedzés
Az első szabadedzést Lewis Hamilton nyerte csapattársa Nico Rosberg előtt.Mögöttük a két Red Bull végzett. Kimi a 8. lett.
01
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes AMG
|
1:34.157
|
|
19
|
02
|
Nico Rosberg
|
Mercedes AMG
|
1:34.487
|
+0.330
|
19
|
03
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull Renault
|
1:34.768
|
+0.611
|
24
|
04
|
Mark Webber
|
Red Bull Renault
|
1:34.787
|
+0.630
|
20
|
05
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:35.126
|
+0.969
|
14
|
06
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:35.154
|
+0.997
|
16
|
07
|
Romain Grosjean
|
Lotus Renault
|
1:35.179
|
+1.022
|
15
|
08
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus Renault
|
1:35.364
|
+1.207
|
17
|
09
|
Sergio Perez
|
McLaren Mercedes
|
1:35.450
|
+1.293
|
27
|
10
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:35.635
|
+1.478
|
19
|
11
|
Jenson Button
|
McLaren Mercedes
|
1:35.868
|
+1.711
|
22
|
12
|
Nico Hulkenberg
|
Sauber Ferrari
|
1:35.900
|
+1.743
|
18
|
13
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso Ferrari
|
1:36.066
|
+1.909
|
20
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India Mercedes
|
1:36.165
|
+2.008
|
19
|
15
|
Pastor Maldonado
|
Williams Renault
|
1:36.178
|
+2.021
|
12
|
16
|
Valtteri Bottas
|
Williams Renault
|
1:36.340
|
+2.183
|
23
|
17
|
Paul di Resta
|
Force India Mercedes
|
1:36.399
|
+2.242
|
18
|
18
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber Ferrari
|
1:36.760
|
+2.603
|
22
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Caterham Renault
|
1:37.595
|
+3.438
|
22
|
20
|
Jules Bianchi
|
Marussia Cosworth
|
1:37.629
|
+3.472
|
8
|
21
|
Giedo Van der Garde
|
Caterham Renault
|
1:38.025
|
+3.868
|
15
|
22
|
Max Chilton
|
Marussia Cosworth
|
1:38.763
|
+4.606
|
18
|
(motorsport.nextgen-auto.com)
2013.10.11. 11:16, Vivcsó |
Räikkönen: Vettelnek már most helye van a legnagyobbak között!
Kimi Räikkönen szerint Sebastian Vettelnek már most helye van a sport legnagyobbjai között, és ez akkor sem változna meg, ha a jövőben egyetlen egy futamot és világbajnoki címet sem nyerne. A finn később csapattársáról, Romain Grosjeanról is beszélt, aki véleménye szerint sokat fejlődött az idei évben.
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner a Dél-koreai Nagydíj után kijelentette, hogy a jövőben Vettel nevét olyan nagyságokéval együtt fogják emlegetni, mint Michael Schumacher, vagy Juan-Mauel Fangio. A háromszoros világbajnok nem teljesen ért egyet csapatvezetőjével, a csütörtöki sajtótájékoztatón ugyanis elmondta, hogy szerinte Schumacher sokkal dominánsabb volt a maga idejében, amikor nem ritkán fél percet is adott a mezőnynek, ma viszont jóval szorosabbak a futamok. Vettel teljesítményéről az ESPN egyik riportere a német egyik legnagyobb ellenfelének, Kimi Räikkönennek a véleményét is kikérte.
„Ez biztos” - felelte a 2007-es világbajnok arra a kérdésre, hogy Vettelnek helye van-e a múlt legeredményesebb és legjobb versenyzői között. „Sebastiannak nem kell több futamot vagy világbajnoki címet nyernie ahhoz, hogy helye legyen a legjobbak között, hiszen már pályafutása eddigi szakaszában is kegyetlenül jó eredményeket ért el” - tette hozzá a finn, aki közismerten jó barátságot ápol német riválisával. „Biztos, hogy remek eredményeket ért el, de az is igaz, hogy ő egy remek srác, és egy igazán tehetséges pilóta” - folytatta, majd jelenlegi csapattársáról, Romain Grosjeanról is beszélt.
A francia remek formába lendült az előző versenyeken, 2014-ben pedig szeretné átvenni jelenlegi márkatársa szerepét, azaz szívesen lenne a Lotus elsőszámú versenyzője. Räikkönen nem szeretne komolyabb találgatásokba bocsátkozni, azt azonban biztosra veszi, hogy fiatal csapattársa sokat fejlődött az előző hónapokban. „Ezt az idő fogja eldönteni! Engem igazából nem érdekelnek ezek a találgatások egy-egy pilóta jövőjét illetően. Egy bizonyos ponton úgyis látni fogjuk, hogy ki mire lesz képes a következő hónapokban, abban azonban biztos vagyok, hogy ő egy gyors versenyző, és most sokkal jobban végzi a dolgát, mint korábban. Ő egy igazi ellenfél, mert gyors, de a Forma-1-ben mindenki az” - zárt gondolatait a harminchárom éves sportember.
(motorsportal.hu)
▪Räikkönen jövőre olasz versenymérnököt kap?
▪Grosjean: Räikkönen helyében én is előztem volna!
2013.10.11. 11:04, Vivcsó |
Tudnivalók a Japán Nagydíj előtt
Egy hetet sem szusszanhatott a Forma–1 mezőnye, Dél-Koreából máris keletre, Japán felé vették az irányt. Az előző négy futamot megnyerő Sebastian Vettel akár már most hétvégén világbajnok lehet: ehhez nyernie kellene, miközben Fernando Alonso legfeljebb 9.-ként érhet célba. A hétvége programja a csütörtöki sajtótájékoztatókkal veszi kezdetét. Lássuk, mik a legfőbb tudnivalók a Japán Nagydíj előtt!
A pálya:
Szuzuka kivételes pálya – vallják egyöntetűen a versenyzők, ám ezúttal nem csupán különleges vonalvezetése révén üt el a naptárban szereplő legtöbb helyszíntől. Az idei szokásoktól eltérően ugyanis az FIA ezúttal úgy döntött, csupán egyetlen DRS-zónát jelöl ki a japán helyszínen. A versenyzők a célegyenesben használhatják majd nyitható hátsó szárnyukat – feltéve, ha a 16-os kanyar előtt egy másodpercen belül vannak az előttük haladóhoz képest.
Gary Anderson, a BBC szakértője: „Ez a pálya egy kategóriába sorolható Spával és Silverstone-nal. Az egész kör nehéz kanyarok sorozata. A gyors S-kanyarok a rajt után különösen nehezek – nagyon-nagyon gyorsak és igénybe veszik a technikát. Ha egy versenyzőnek gondja van, azt ez a rész felnagyítja. A versenyzőknek tisztelniük kell ezt a pályát, ha nem teszik, visszaüt. Itt kicsik a búkóterek, jó esély van az ütközésre. Szuzukában a legfontosabb, hogy aerodinamikai szempontból stabil legyen az autód eleje, ezzel lehet csak a megfelelő íven tartani a kocsit a következő kanyarig. Mindez ugyanakkor a hosszú kanyarokban, mint a Spoon megnehezítheti a dolgodat. Szuzuka tele van kompromisszumokkal – versenyzői és mérnöki szempontból is. Mindannyian álmodozhatunk arról, hogy valaki majd legyőzi Vettelt Szuzukában, ám ha tiszta hétvégéje lesz, szerintem a Red Bull ismét mindenkit felülmúl majd. Ha valaki megfoghatja őt, azt talán a Mercedes lehet, de én egyre inkább kiábrándulok belőlük mint csapatból.”
Gumik:
Miután az elmúlt két nagydíjhétvégén egyaránt a szuperlágy és közepes keverékekkel versenyzett a mezőny, a gyors kanyarjairól híres Japánba a Pirelli jobbnak látta a közepes (fehér) és kemény (narancs) keverékeket a csapatok rendelkezésére bocsátani. A Dél-Koreában komoly problémát jelentő gumikopás és szemcsésedés vélhetően ezzel kevesebb fejtörést okoz majd a versenyzők számára.
Paul Hembery, sportigazgató: „Szuzuka minden évben egyike a gumik számára legnagyobb terhelést és kopást jelentő pályáknak. Mindez amiatt van, mert meglehetősen érdes az aszfalt felülete, valamint mert nagy energiát nyelnek el az abroncsok. Emiatt döntöttünk úgy, hogy a két legkeményebb keverékünket visszük a helyszínre. Nem csupán a nagysebességű kanyarok, de a kemény fékezési zónák és a szűk kanyarok is komoly kihívást jelentenek. A pálya az oldalterhelés tekintetében igen agresszív, a kigyorsítás viszont már kevésbé számít, mivel a pályán egymást érik a kanyarok. Stratégiai szempontból tavaly a két kiállás volt a jellemző, akkor viszont a lágy és kemény keverékeket választottuk.”
Versenyzőbíró:
A hétvége versenyzőbírája ezúttal a dél-koreai hétvégéhez hasonlóan ezúttal is az olasz Emanuele Pirro lesz. A korábbi Forma–1-es versenyző ötszörös Le Mans-i 24 órás győztesként tölti be tisztségét, de ezt megelőzően olasz és német túraautó-bajnok is volt. Pirro összesen három szezont húzott le a Forma–1-ben: 1989 és 1991 között, a Benetton és a Scuderia Italia versenyzőjeként, legnagyobb sikerét a’89-es ausztráliai ötödik helye jelentette. 36 futamos pályafutása során összesen három pontot sikerült szereznie (1991-ben Monacóban volt hatodik), s összesen hússzor kényszerült feladni idő előtt versenyét. Egy hete meglehetősen sok dolga volt, vasárnap kiosztott megrovásaival Charles Pic és Jules Bianchi járt a legrosszabbul: miután a jongnami idei harmadik figyelmeztetésük volt, Japánban tíz rajthelyes büntetést kapnak.
(motorsportal.hu)
2013.10.11. 10:54, Vivcsó |
Szuzukától még Räikkönen szíve is hevesebben ver!
Dél-koreai második helyezése után Kimi Räikkönen jobb időmérős teljesítménnyel javítaná a Lotus és saját esélyeit a futamgyőzelemre. Habár a finn versenyző a helyszíntől függetlenül élvezi a versenyzést, a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzuka még az ő szívét is megdobogtatja. 2007 bajnoka a Lotus hivatalos előzetesében a pályához fűződő különleges viszonyáról, a japánok lelkesedéséről, valamint hétvégi kilátásairól nyilatkozott.
Most Szuzuka következik. Mit gondolsz a pályáról?
Kimi Räikkönen: Számomra nem jelent nagy különbséget, éppen hol versenyzünk, amíg jól szerepelünk, élvezem a küzdelmet. De Szuzukát mégis minden évben nagyon várom. Ez egy igazi versenypálya, amely már évek óta a naptár része, így érthető, miért jelent akkora kihívást a versenyzőknek, és miként lesznek annyira jók a futamok ott. Gyors, technikás pálya, van pár jó hely rajta az előzéshez is – számomra erről szól a versenyzés.
Komoly kihívásról beszélsz. Mi a leginkább lenyűgöző számodra a pályában?
Räikkönen: Ezek közül egy kicsit minden. Van pár padlógázos kanyar – vagy legalábbis közel padlógázos –, míg más szakaszokon inkább a fékkel és a gázzal kell óvatosan egyensúlyoznod, hogy a lehető leggyorsabb légy. Ha túl keményen nyomod, könnyen kicsúszhatsz, ahogy azt tavaly magam is megtapasztaltam az időmérőn, mikor a leggyorsabb körömet futottam a végén. Remélem, ezúttal minden rendben lesz, és az élen harcolhatok. Ezért szeretem annyira Szuzukát.
Különleges számodra ez a helyszín?
Räikkönen: A versenypályák között különlegesnek számít a kialakítása, szerintem a világ három legjobb pályája közé tartozik, Spa és Monaco mellett. Imádok ilyen helyeken nyerni. Maga hely viszont már kevésbé élvezetes számomra, mivel rengeteget kell idáig utazni. De a pálya nagyszerű. Fudzsiban is voltak jó versenyeim. Ott volt a 2007-es futam, amikor egész hátulról jöttem előre a dobogóig, de Japánról a 2005-ös szuzukai futam a legszebb emlékem. Nehéz megmondani, melyik volt a legjobb versenyed – különösen, ha ilyen sokat nyertél –, de az utolsó sorból nyerni egy ilyen pályán nagyon emlékezetes számomra.
És Japánt mint országot kedveled?
Räikkönen: Tokiót igen, mindig jó érzés oda utazni. Szórakoztató város, ahol mindig történik valami, és ahol jó szusit enni.
Mi a véleményed a japán szurkolókról?
Räikkönen: Már amikor először, 2001-ben a Sauberrel látogattam ide, akkor is élveztem a fanatikus szurkolók rajongását. Lelkesen támogatják a versenyzőket, függetlenül attól, hányadik helyen vagy éppen. Talán a szuzukai győzelmem jelenti a legszebb emlékemet róluk. De még tavaly, miután két év kihagyást követően visszatértem, is sok japán rajongóm volt. Ez valóban jó érzés! Bárhol is versenyzek, vagy éppen ralizok, japán szurkolóim mindig vannak, és biztatnak.
Dél-Koreában ismét szép eredményt értél el, és nagyot versenyeztél Romainnal…
Räikkönen: Elég szoros volt, de mindkettőnk részéről rendben volt a dolog. Egy hibája révén szereztem meg a második helyet az újraindítást követően. Tudtam, hogy a hármas kanyarnál sárga zászló van érvényben, így nem tud már visszaelőzni, ha elmegyek mellette az első kanyarban. Nem volt nehéz manőver, keményen védekezett, de sikerült túljutnom rajta.
Ha jobb helyezést érsz el az időmérőn, többre is képes lettél volna?
Räikkönen: Az időmérőm elég borzalmas volt Dél-Koreában, de nehéz megmondani, mi lett volna, ha előrébbről indulok. Sebastian gyorsabb volt nálunk a végén, de nem jelentősen. De azt is tudom, hogy az ő gumija frissebb volt. Szerintem nehéz lett volna utolérnem őt. Viszont Dél-Koreában közelebb voltunk a Red Bullhoz, mint a korábbi futamokon – sajnos nem elég közel…
Szerinted képes lehetsz még a szezon vége előtt újabb futamot nyerni?
Räikkönen: Ha tudunk javítani a szombati teljesítményünkön, mindig lehet esélyünk, így meg kell próbálnunk, aztán meglátjuk, mire jutunk.
(motorsportal.hu)
2013.10.08. 17:59, Vivcsó |
Räikkönen: Izgalmas verseny volt, de legközelebb inkább elölről rajtolnék…
Több hasonlóság is volt Kimi Räikkönen két héttel ezelőtti, szingapúri és a mostani, dél-koreai futama között. A finn akkor is, most is a mezőny közepéről volt kénytelen előreverekednie magát elrontott időmérője miatt, a versenyen akkor is, most is jól taktikázott és segítségére volt a biztonsági autó – és akkor is, most is a dobogón ünnepelhetett. De hogy élte meg mai, második helyezést hozó futamát belülről a Lotus versenyzője? Interjú a finnel, a futamot követő hivatalos sajtótájékoztatójról.
Kimi, nyolcadik voltál a verseny korai szakaszában – gondoltad volna akkor, hogy végül második leszel?
Kimi Räikkönen: Nos, már korábban is sikerült hasonló… Nem jó ennyire hátulról rajtolni, és talán ez a hétvége nem is volt a legjobb számomra. Kicsit hasonlított az előző versenyhez, de az autóm most jobb volt a versenyen. Még mindig nem az igazi, kicsit túlkormányzott, ráadásul a rajtnál is veszítettem egy-két helyet, és csak a hármas kanyarban tudtam visszajönni. Később előztem párat, viszont a kiállások után újra hátrébb kerültem. Gyorsabb is lehettem volna, de nem tudtam előzni, ezért úgy döntöttünk, korábban állunk ki. Amikor a biztonsági autó bejött, az kicsit segített csökkenteni a távolságot az élen állókhoz, noha a két elsőt leszámítva már előtte sikerült megelőznöm mindenkit. De talán valóban segített egy kicsit a végén, mivel az első gumim már a végét járta. Sokkal tovább már nem tudtam volna menni – de ez része a versenyzésnek. Olykor kell az efféle segítség.
Biztosra veszem, hogy mindvégig keményen nyomtad, de így sem tudtál volna tenni valamit Sebastian ellen?
Räikkönen: Nem, szerintem nem. Másként is fogalmazhatunk: még ha mögüle is indulhattam volna, akkor sem lett volna meg a tempóm ellene. Időnként nem voltam tőle messze a versenyen – részben a gumik miatt is –, de ha nem vagy jelentősen gyorsabb, itt nagyon nehéz előzni. Szerintem tehát egész jó volt a mai eredmény.
És a csapat számára is jó eredmény született…
Räikkönen: Igen. És ez sokkal fontosabb. Jó hogy ilyen sok pontot szereztünk, nem a legtöbbet, de majdnem. Úgy tudom, többet, mint bármelyik, a bajnokságban előttünk lévő riválisunk, szóval valóban jó eredmény ez nekik.
A pénteki adatok közül utalt bármi is arra, hogy képesek lennétek ugyanezt a taktikát a biztonsági autó nélkül is végigvinni?
Räikkönen: Talán megpróbáltuk volna, vagy megvártuk volna, hogy bírják a gumik. A biztonsági autó nélkül több körünk és időnk lett volna az utolsó kiállásnál, szóval ki tudja, mi történt volna. Végül nem álltunk ki még egyszer. Mindig lehet emlegetni, mi lett volna, ha, de ez nem számít. Mindig arra kell reagálni, ami éppen van, és mindig azt kell tenni, amit helyesnek ítélsz. Az első gumim nem volt jó a végén, de így is jó helyen fejeztük be a versenyt. Talán mindenképpen végigmentünk volna.
Volt pár mozgalmas pillanatod a versenyen, hiszen hátulról indultál, előbb Fernando Alonsót, majd Romain Grosjeant kellett megelőznöd. Le tudnád írni, milyen volt a rajttól a célig, és mennyire élvezted?
Räikkönen: Igen, ez tényleg jó volt. Szerintem egész jó volt a tempónk, és ma mindent kihoztunk a versenyből azok után, ahogyan a tegnap alakult. Az autó még ma sem volt tökéletes, de használt gumikon gyorsabb voltam kicsit, mint egyesek. Az elején megelőztem pár autót, aztán viszont beragadtam mások mögé. A kiállás után is beragadtam ugyanazon autók mögé, és ekkor döntöttem a korábbi kiállás mellett. Minden rendben ment az újraindítás után. Romain hibázott, én pedig megelőztem. A végén viszont nem voltam elég gyors és nem volt elég gumim azokhoz képest, akik később álltak ki. Jó móka volt, de inkább szeretnék előrébbről rajtolni, és az élen célba érni. Ez kicsivel könnyebbé tenné az életemet.
(motorsportal.hu)
▪Räikkönen: Jó futam volt, okos taktikával!
2013.10.07. 10:18, Vivcsó |
|