KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

News

Időmérő

Mark Webber nyerte az időmérőt,Sebastian Vettel előtt.Kimi a 9.lett.

01

Mark Webber

Red Bull Renault

1:32.271

1:31.513

1:30.915

02

Sebastian Vettel

Red Bull Renault

1:32.397

1:31.290

1:31.089

03

Lewis Hamilton

Mercedes AMG

1:32.340

1:31.636

1:31.253

04

Romain Grosjean

Lotus Renault

1:31.824

1:31.565

1:31.365

05

Felipe Massa

Ferrari

1:31.994

1:31.668

1:31.378

06

Nico Rosberg

Mercedes AMG

1:32.244

1:31.764

1:31.397

07

Nico Hulkenberg

Sauber Ferrari

1:32.465

1:31.848

131.644

08

Fernando Alonso

Ferrari

1:32.371

1:31.828

1:31.665

09

Kimi Raikkonen

Lotus Renault

1:32.377

1:31.662

1:31.684

10

Jenson Button

McLaren Mercedes

1:32.606

1:31.838

1:31.827

11

Sergio Perez

McLaren Mercedes

1:32.718

1:31.989

 

12

Paul di Resta

Force India Mercedes

1:32.286

1:31.992

 

13

Valtteri Bottas

Williams Renault

1:32.613

1:32.013

 

14

Esteban Gutierrez

Sauber Ferrari

1:32.673

1:32.063

 

15

Pastor Maldonado

Williams Renault

1:32.875

1:32.093

 

16

Daniel Ricciardo

Toro Rosso Ferrari

1:32.804

1:32.485

 

17

Adrian Sutil

Force India Mercedes

1:32.890

   

18

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso Ferrari

1:33.357

   

19

Max Chilton

Marussia Cosworth

1:34.320

   

20

Charles Pic

Caterham Renault

1:34.556

   

21

Giedo Van der Garde

Caterham Renault

1:34.879

   

22

Jules Bianchi

Marussia Cosworth

1:34.958

 

 

2013.10.13. 12:20, Vivcsó

Harmadik szabadedzés

Mark Webber nyerte az utolsó szabadedzést.Kimi a 8. lett.

01

Mark Webber

Red Bull Renault

1:32.053

 

17

02

Lewis Hamilton

Mercedes AMG

1:32.187

+0.134

18

03

Nico Rosberg

Mercedes AMG

1:32.355

+0.302

18

04

Romain Grosjean

Lotus Renault

1:32.707

+0.654

26

05

Fernando Alonso

Ferrari

1:32.800

+0.747

14

06

Felipe Massa

Ferrari

1:32.815

+0.762

14

07

Jenson Button

McLaren Mercedes

1:32.869

+0.816

17

08

Kimi Raikkonen

Lotus Renault

1:32.946

+0.893

25

09

Sebastian Vettel

Red Bull Renault

1:33.036

+0.983

8

10

Nico Hulkenberg

Sauber Ferrari

1:33.076

+1.023

12

11

Sergio Perez

McLaren Mercedes

1:33.158

+1.105

15

12

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso Ferrari

1:33.260

+1.207

15

13

Daniel Ricciardo

Toro Rosso Ferrari

1:33.490

+1.437

16

14

Pastor Maldonado

Williams Renault

1:33.638

+1.585

17

15

Paul di Resta

Force India Mercedes

1:33.660

+1.607

19

16

Esteban Gutierrez

Sauber Ferrari

1:33.732

+1.679

15

17

Valtteri Bottas

Williams Renault

1:33.955

+1.902

18

18

Adrian Sutil

Force India Mercedes

1:34.773

+2.720

8

19

Giedo Van der Garde

Caterham Renault

1:35.473

+3.420

20

20

Charles Pic

Caterham Renault

1:35.518

+3.465

18

21

Max Chilton

Marussia Cosworth

1:35.844

+3.791

16

22

Jules Bianchi

Marussia Cosworth

1:39.378

+7.325

20

(motorsport.nextgen-auto.com)

2013.10.13. 12:08, Vivcsó

Räikkönen: Jobbak vagyunk!

Kimi Räikkönen úgy érzi, Szuzukában sokkal erősebb a Lotus, mint az előző futamokon, s miután az egykörös tempó terén is előrelépést tapasztalt, bizakodva várja a folytatást.
 
Dél-Korea után Japánban is kicsúszással indította hétvégéjét Kimi Räikkönen. A finn versenyző délután rekedt a kavicságyban, miután az első szektor gyors S-kanyarjainak egyikében elveszítette uralmát autója felett. A finn ezen hibával sok időt veszített, s nem tudott felkészülni rendesen a hosszabb etapokra, ám ettől függetlenül optimistán értékelte szuzukai nyitónapjukat.
„Jobbak vagyunk, vagy legalábbis jobbnak érzem magunkat, mint az előző futamokon. Különösen egyetlen körön, ami nagyon jó. A holnap ugyan egy új nap lesz, és talán teljesen másképp alakul minden, de szerintem nem rossz a helyzetünk. A keményebb keverék elég trükkös, nem is érzem magam rajta olyan jól, de az első köridők így sem voltak rosszak. Szerintem rendben leszünk” – mondta a finn versenyző, aki az új gumik magyarországi bevetése óta saját bevallása szerint szenved az időmérőkön.
 
2007 bajnoka úgy véli, amennyiben ezen a téren valóban javultak, vasárnap is jók lehetnek – függetlenül attól, hogy a versenyre egyelőre nem tudott felkészülni kicsúszása miatt. „Egyszerűen kicsúsztam, ami olykor megesik. Elég szeles volt ma az idő, ami nem segített. Egész nap nehéz volt. Kicsit túlságosan is nyomtan, ezért megpördültem. Nem történt nagy dolog. Nem mentünk ugyan hosszú etapot, de ez nem sok mindenen változtat. Általában jobb belőni az autót egy mért körre, és ha ez megvan, már a versenyen is jók lehetünk. Tehát ha holnap jók leszünk, szerintem minden rendben lesz. Vasárnap minden kiderül. Nem igazán érdekel, mi történik a rajtnál. Meg kell próbálnunk a legjobbunkat nyújtani, aztán meglátjuk, mi lesz. Ez egy nehéz pálya, főleg ha az autód nincs pontosan beállítva, ráadásul előzni is nehezebb itt, mint más pályákon… Sok minden múlik az időjáráson, valamint a széljáráson is” – tekintett előre Räikkönen.
(motorsportal.hu)
 
 
2013.10.11. 17:08, Vivcsó

Elhunyt a Marussia korábbi tesztversenyzője, Maria de Villota

Péntek reggel sevillai hotelszobájában holtan találták a Marussia korábbi tesztversenyzőjét, Maria de Villotát. A spanyol versenyzőnő halálhírét egy helyi rádió közölte, később pedig több forrás is megerősítette a tragikus híreket.
 
A harminchárom esztendős de Villota idén szerette volna bemutatni önéletrajzi könyvét („Az élet egy ajándék”), Sevillába pedig egy konferencia miatt utazott. Spanyolország legeredményesebb autóversenyző-nőjének pályafutása a 2012-es esztendőben ért véget, amikor hatalmas balesetet szenvedett egy egyenes futású teszten, melynek következtében elveszítette jobb szeme világát.
 
A korábbi Forma-1-es versenyző, Emilio de Villota lánya volt az első spanyol versenyzőnő, aki részt vehetett a daytona-i huszonnégy órás viadalon, és szintén elsőként lehetett egy Forma-1-es alakulat tesztversenyzője, de pályafutása során indulhatott a túraautó-világbajnokság és a Superleague Formula versenyein is. Halálának oka egyelőre tisztázatlan.
 
„Kedves barátaink! Maria elhagyott bennünket. El kellett távoznia a mennyekbe a többi angyalhoz. Hálásak vagyunk Istennek, hogy az elmúlt másfél évet még velünk tölthette” - állt a család közleményében, ami a versenyzőnő hivatalos Facebook oldalán jelent meg, majd bejárta a világsajtót. 
(motorsportal.hu)
Nyugodjon békében!
2013.10.11. 11:26, Vivcsó

Második szabadedzés

Sebastian Vettel nyerte a második szabadedzést. Mögötte Mark Webber és Nico Rosberg végzett. Kimi a 4. legjobb időt autózta.

01

Sebastian Vettel

Red Bull Renault

1:33.852

 

35

02

Mark Webber

Red Bull Renault

1:34.020

+0.168

35

03

Nico Rosberg

Mercedes AMG

1:34.114

+0.262

36

04

Kimi Raikkonen

Lotus Renault

1:34.202

+0.350

17

05

Romain Grosjean

Lotus Renault

1:34.411

+0.559

30

06

Lewis Hamilton

Mercedes AMG

1:34.442

+0.590

36

07

Daniel Ricciardo

Toro Rosso Ferrari

1:34.473

+0.621

30

08

Felipe Massa

Ferrari

1:34.698

+0.846

35

09

Jenson Button

McLaren Mercedes

1:34.912

+1.060

34

10

Fernando Alonso

Ferrari

1:35.087

+1.235

32

11

Esteban Gutierrez

Sauber Ferrari

1:35.089

+1.237

36

12

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso Ferrari

1:35.109

+1.257

34

13

Nico Hulkenberg

Sauber Ferrari

1:35.182

+1.330

34

14

Paul di Resta

Force India Mercedes

1:35.275

+1.423

35

15

Adrian Sutil

Force India Mercedes

1:35.347

+1.489

25

16

Sergio Perez

McLaren Mercedes

1:35.709

+1.857

8

17

Valtteri Bottas

Williams Renault

1:36.136

+2.284

41

18

Pastor Maldonado

Williams Renault

1:36.722

+2.870

6

19

Charles Pic

Caterham Renault

1:37.630

+3.778

31

20

Giedo Van der Garde

Caterham Renault

1:37.905

+4.053

36

21

Max Chilton

Marussia Cosworth

1:38.121

+4.269

33

22

Jules Bianchi

Marussia Cosworth

-:—.---

+-.---

0

(motorsport.nextgen-auto.com)

2013.10.11. 11:21, Vivcsó

Első szabadedzés

Az első szabadedzést Lewis Hamilton nyerte csapattársa Nico Rosberg előtt.Mögöttük a két Red Bull végzett. Kimi a 8. lett.

01

Lewis Hamilton

Mercedes AMG

1:34.157

 

19

02

Nico Rosberg

Mercedes AMG

1:34.487

+0.330

19

03

Sebastian Vettel

Red Bull Renault

1:34.768

+0.611

24

04

Mark Webber

Red Bull Renault

1:34.787

+0.630

20

05

Felipe Massa

Ferrari

1:35.126

+0.969

14

06

Fernando Alonso

Ferrari

1:35.154

+0.997

16

07

Romain Grosjean

Lotus Renault

1:35.179

+1.022

15

08

Kimi Raikkonen

Lotus Renault

1:35.364

+1.207

17

09

Sergio Perez

McLaren Mercedes

1:35.450

+1.293

27

10

Daniel Ricciardo

Toro Rosso Ferrari

1:35.635

+1.478

19

11

Jenson Button

McLaren Mercedes

1:35.868

+1.711

22

12

Nico Hulkenberg

Sauber Ferrari

1:35.900

+1.743

18

13

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso Ferrari

1:36.066

+1.909

20

14

Adrian Sutil

Force India Mercedes

1:36.165

+2.008

19

15

Pastor Maldonado

Williams Renault

1:36.178

+2.021

12

16

Valtteri Bottas

Williams Renault

1:36.340

+2.183

23

17

Paul di Resta

Force India Mercedes

1:36.399

+2.242

18

18

Esteban Gutierrez

Sauber Ferrari

1:36.760

+2.603

22

19

Heikki Kovalainen

Caterham Renault

1:37.595

+3.438

22

20

Jules Bianchi

Marussia Cosworth

1:37.629

+3.472

8

21

Giedo Van der Garde

Caterham Renault

1:38.025

+3.868

15

22

Max Chilton

Marussia Cosworth

1:38.763

+4.606

18

(motorsport.nextgen-auto.com)

2013.10.11. 11:16, Vivcsó

Räikkönen: Vettelnek már most helye van a legnagyobbak között!

Kimi Räikkönen szerint Sebastian Vettelnek már most helye van a sport legnagyobbjai között, és ez akkor sem változna meg, ha a jövőben egyetlen egy futamot és világbajnoki címet sem nyerne. A finn később csapattársáról, Romain Grosjeanról is beszélt, aki véleménye szerint sokat fejlődött az idei évben.
 
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner a Dél-koreai Nagydíj után kijelentette, hogy a jövőben Vettel nevét olyan nagyságokéval együtt fogják emlegetni, mint Michael Schumacher, vagy Juan-Mauel Fangio. A háromszoros világbajnok nem teljesen ért egyet csapatvezetőjével, a csütörtöki sajtótájékoztatón ugyanis elmondta, hogy szerinte Schumacher sokkal dominánsabb volt a maga idejében, amikor nem ritkán fél percet is adott a mezőnynek, ma viszont jóval szorosabbak a futamok. Vettel teljesítményéről az ESPN egyik riportere a német egyik legnagyobb ellenfelének, Kimi Räikkönennek a véleményét is kikérte.
 
„Ez biztos” - felelte a 2007-es világbajnok arra a kérdésre, hogy Vettelnek helye van-e a múlt legeredményesebb és legjobb versenyzői között. „Sebastiannak nem kell több futamot vagy világbajnoki címet nyernie ahhoz, hogy helye legyen a legjobbak között, hiszen már pályafutása eddigi szakaszában is kegyetlenül jó eredményeket ért el” - tette hozzá a finn, aki közismerten jó barátságot ápol német riválisával. „Biztos, hogy remek eredményeket ért el, de az is igaz, hogy ő egy remek srác, és egy igazán tehetséges pilóta” - folytatta, majd jelenlegi csapattársáról, Romain Grosjeanról is beszélt.
 
A francia remek formába lendült az előző versenyeken, 2014-ben pedig szeretné átvenni jelenlegi márkatársa szerepét, azaz szívesen lenne a Lotus elsőszámú versenyzője. Räikkönen nem szeretne komolyabb találgatásokba bocsátkozni, azt azonban biztosra veszi, hogy fiatal csapattársa sokat fejlődött az előző hónapokban. „Ezt az idő fogja eldönteni! Engem igazából nem érdekelnek ezek a találgatások egy-egy pilóta jövőjét illetően. Egy bizonyos ponton úgyis látni fogjuk, hogy ki mire lesz képes a következő hónapokban, abban azonban biztos vagyok, hogy ő egy gyors versenyző, és most sokkal jobban végzi a dolgát, mint korábban. Ő egy igazi ellenfél, mert gyors, de a Forma-1-ben mindenki az” - zárt gondolatait a harminchárom éves sportember.
(motorsportal.hu)

Räikkönen jövőre olasz versenymérnököt kap?

Grosjean: Räikkönen helyében én is előztem volna!

2013.10.11. 11:04, Vivcsó

Tudnivalók a Japán Nagydíj előtt

Egy hetet sem szusszanhatott a Forma–1 mezőnye, Dél-Koreából máris keletre, Japán felé vették az irányt. Az előző négy futamot megnyerő Sebastian Vettel akár már most hétvégén világbajnok lehet: ehhez nyernie kellene, miközben Fernando Alonso legfeljebb 9.-ként érhet célba. A hétvége programja a csütörtöki sajtótájékoztatókkal veszi kezdetét. Lássuk, mik a legfőbb tudnivalók a Japán Nagydíj előtt!
 
A pálya:
Szuzuka kivételes pálya – vallják egyöntetűen a versenyzők, ám ezúttal nem csupán különleges vonalvezetése révén üt el a naptárban szereplő legtöbb helyszíntől. Az idei szokásoktól eltérően ugyanis az FIA ezúttal úgy döntött, csupán egyetlen DRS-zónát jelöl ki a japán helyszínen. A versenyzők a célegyenesben használhatják majd nyitható hátsó szárnyukat – feltéve, ha a 16-os kanyar előtt egy másodpercen belül vannak az előttük haladóhoz képest.
Gary Anderson, a BBC szakértője: „Ez a pálya egy kategóriába sorolható Spával és Silverstone-nal. Az egész kör nehéz kanyarok sorozata. A gyors S-kanyarok a rajt után különösen nehezek – nagyon-nagyon gyorsak és igénybe veszik a technikát. Ha egy versenyzőnek gondja van, azt ez a rész felnagyítja. A versenyzőknek tisztelniük kell ezt a pályát, ha nem teszik, visszaüt. Itt kicsik a búkóterek, jó esély van az ütközésre. Szuzukában a legfontosabb, hogy aerodinamikai szempontból stabil legyen az autód eleje, ezzel lehet csak a megfelelő íven tartani a kocsit a következő kanyarig. Mindez ugyanakkor a hosszú kanyarokban, mint a Spoon megnehezítheti a dolgodat. Szuzuka tele van kompromisszumokkal – versenyzői és mérnöki szempontból is. Mindannyian álmodozhatunk arról, hogy valaki majd legyőzi Vettelt Szuzukában, ám ha tiszta hétvégéje lesz, szerintem a Red Bull ismét mindenkit felülmúl majd. Ha valaki megfoghatja őt, azt talán a Mercedes lehet, de én egyre inkább kiábrándulok belőlük mint csapatból.”
 
Gumik:
Miután az elmúlt két nagydíjhétvégén egyaránt a szuperlágy és közepes keverékekkel versenyzett a mezőny, a gyors kanyarjairól híres Japánba a Pirelli jobbnak látta a közepes (fehér) és kemény (narancs) keverékeket a csapatok rendelkezésére bocsátani. A Dél-Koreában komoly problémát jelentő gumikopás és szemcsésedés vélhetően ezzel kevesebb fejtörést okoz majd a versenyzők számára.
Paul Hembery, sportigazgató: „Szuzuka minden évben egyike a gumik számára legnagyobb terhelést és kopást jelentő pályáknak. Mindez amiatt van, mert meglehetősen érdes az aszfalt felülete, valamint mert nagy energiát nyelnek el az abroncsok. Emiatt döntöttünk úgy, hogy a két legkeményebb keverékünket visszük a helyszínre. Nem csupán a nagysebességű kanyarok, de a kemény fékezési zónák és a szűk kanyarok is komoly kihívást jelentenek. A pálya az oldalterhelés tekintetében igen agresszív, a kigyorsítás viszont már kevésbé számít, mivel a pályán egymást érik a kanyarok. Stratégiai szempontból tavaly a két kiállás volt a jellemző, akkor viszont a lágy és kemény keverékeket választottuk.”
 
Versenyzőbíró:
A hétvége versenyzőbírája ezúttal a dél-koreai hétvégéhez hasonlóan ezúttal is az olasz Emanuele Pirro lesz. A korábbi Forma–1-es versenyző ötszörös Le Mans-i 24 órás győztesként tölti be tisztségét, de ezt megelőzően olasz és német túraautó-bajnok is volt. Pirro összesen három szezont húzott le a Forma–1-ben: 1989 és 1991 között, a Benetton és a Scuderia Italia versenyzőjeként, legnagyobb sikerét a’89-es ausztráliai ötödik helye jelentette. 36 futamos pályafutása során összesen három pontot sikerült szereznie (1991-ben Monacóban volt hatodik), s összesen hússzor kényszerült feladni idő előtt versenyét. Egy hete meglehetősen sok dolga volt, vasárnap kiosztott megrovásaival Charles Pic és Jules Bianchi járt a legrosszabbul: miután a jongnami idei harmadik figyelmeztetésük volt, Japánban tíz rajthelyes büntetést kapnak.
(motorsportal.hu)
2013.10.11. 10:54, Vivcsó

Szuzukától még Räikkönen szíve is hevesebben ver!

Dél-koreai második helyezése után Kimi Räikkönen jobb időmérős teljesítménnyel javítaná a Lotus és saját esélyeit a futamgyőzelemre. Habár a finn versenyző a helyszíntől függetlenül élvezi a versenyzést, a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzuka még az ő szívét is megdobogtatja. 2007 bajnoka a Lotus hivatalos előzetesében a pályához fűződő különleges viszonyáról, a japánok lelkesedéséről, valamint hétvégi kilátásairól nyilatkozott.
 
Most Szuzuka következik. Mit gondolsz a pályáról?
Kimi Räikkönen: Számomra nem jelent nagy különbséget, éppen hol versenyzünk, amíg jól szerepelünk, élvezem a küzdelmet. De Szuzukát mégis minden évben nagyon várom. Ez egy igazi versenypálya, amely már évek óta a naptár része, így érthető, miért jelent akkora kihívást a versenyzőknek, és miként lesznek annyira jók a futamok ott. Gyors, technikás pálya, van pár jó hely rajta az előzéshez is – számomra erről szól a versenyzés.
 
Komoly kihívásról beszélsz. Mi a leginkább lenyűgöző számodra a pályában?
Räikkönen: Ezek közül egy kicsit minden. Van pár padlógázos kanyar – vagy legalábbis közel padlógázos –, míg más szakaszokon inkább a fékkel és a gázzal kell óvatosan egyensúlyoznod, hogy a lehető leggyorsabb légy. Ha túl keményen nyomod, könnyen kicsúszhatsz, ahogy azt tavaly magam is megtapasztaltam az időmérőn, mikor a leggyorsabb körömet futottam a végén. Remélem, ezúttal minden rendben lesz, és az élen harcolhatok. Ezért szeretem annyira Szuzukát.
 
Különleges számodra ez a helyszín?
Räikkönen: A versenypályák között különlegesnek számít a kialakítása, szerintem a világ három legjobb pályája közé tartozik, Spa és Monaco mellett. Imádok ilyen helyeken nyerni. Maga hely viszont már kevésbé élvezetes számomra, mivel rengeteget kell idáig utazni. De a pálya nagyszerű. Fudzsiban is voltak jó versenyeim. Ott volt a 2007-es futam, amikor egész hátulról jöttem előre a dobogóig, de Japánról a 2005-ös szuzukai futam a legszebb emlékem. Nehéz megmondani, melyik volt a legjobb versenyed – különösen, ha ilyen sokat nyertél –, de az utolsó sorból nyerni egy ilyen pályán nagyon emlékezetes számomra.
 
És Japánt mint országot kedveled?
Räikkönen: Tokiót igen, mindig jó érzés oda utazni. Szórakoztató város, ahol mindig történik valami, és ahol jó szusit enni.
 
Mi a véleményed a japán szurkolókról?
Räikkönen: Már amikor először, 2001-ben a Sauberrel látogattam ide, akkor is élveztem a fanatikus szurkolók rajongását. Lelkesen támogatják a versenyzőket, függetlenül attól, hányadik helyen vagy éppen. Talán a szuzukai győzelmem jelenti a legszebb emlékemet róluk. De még tavaly, miután két év kihagyást követően visszatértem, is sok japán rajongóm volt. Ez valóban jó érzés! Bárhol is versenyzek, vagy éppen ralizok, japán szurkolóim mindig vannak, és biztatnak.
 
Dél-Koreában ismét szép eredményt értél el, és nagyot versenyeztél Romainnal…
Räikkönen: Elég szoros volt, de mindkettőnk részéről rendben volt a dolog. Egy hibája révén szereztem meg a második helyet az újraindítást követően. Tudtam, hogy a hármas kanyarnál sárga zászló van érvényben, így nem tud már visszaelőzni, ha elmegyek mellette az első kanyarban. Nem volt nehéz manőver, keményen védekezett, de sikerült túljutnom rajta.
 
Ha jobb helyezést érsz el az időmérőn, többre is képes lettél volna?
Räikkönen: Az időmérőm elég borzalmas volt Dél-Koreában, de nehéz megmondani, mi lett volna, ha előrébbről indulok. Sebastian gyorsabb volt nálunk a végén, de nem jelentősen. De azt is tudom, hogy az ő gumija frissebb volt. Szerintem nehéz lett volna utolérnem őt. Viszont Dél-Koreában közelebb voltunk a Red Bullhoz, mint a korábbi futamokon – sajnos nem elég közel…
 
Szerinted képes lehetsz még a szezon vége előtt újabb futamot nyerni?
Räikkönen: Ha tudunk javítani a szombati teljesítményünkön, mindig lehet esélyünk, így meg kell próbálnunk, aztán meglátjuk, mire jutunk.
(motorsportal.hu)
 
2013.10.08. 17:59, Vivcsó

Räikkönen: Izgalmas verseny volt, de legközelebb inkább elölről rajtolnék…

Több hasonlóság is volt Kimi Räikkönen két héttel ezelőtti, szingapúri és a mostani, dél-koreai futama között. A finn akkor is, most is a mezőny közepéről volt kénytelen előreverekednie magát elrontott időmérője miatt, a versenyen akkor is, most is jól taktikázott és segítségére volt a biztonsági autó – és akkor is, most is a dobogón ünnepelhetett. De hogy élte meg mai, második helyezést hozó futamát belülről a Lotus versenyzője? Interjú a finnel, a futamot követő hivatalos sajtótájékoztatójról.
 
Kimi, nyolcadik voltál a verseny korai szakaszában – gondoltad volna akkor, hogy végül második leszel?
Kimi Räikkönen: Nos, már korábban is sikerült hasonló… Nem jó ennyire hátulról rajtolni, és talán ez a hétvége nem is volt a legjobb számomra. Kicsit hasonlított az előző versenyhez, de az autóm most jobb volt a versenyen. Még mindig nem az igazi, kicsit túlkormányzott, ráadásul a rajtnál is veszítettem egy-két helyet, és csak a hármas kanyarban tudtam visszajönni. Később előztem párat, viszont a kiállások után újra hátrébb kerültem. Gyorsabb is lehettem volna, de nem tudtam előzni, ezért úgy döntöttünk, korábban állunk ki. Amikor a biztonsági autó bejött, az kicsit segített csökkenteni a távolságot az élen állókhoz, noha a két elsőt leszámítva már előtte sikerült megelőznöm mindenkit. De talán valóban segített egy kicsit a végén, mivel az első gumim már a végét járta. Sokkal tovább már nem tudtam volna menni – de ez része a versenyzésnek. Olykor kell az efféle segítség.
 
Biztosra veszem, hogy mindvégig keményen nyomtad, de így sem tudtál volna tenni valamit Sebastian ellen?
Räikkönen: Nem, szerintem nem. Másként is fogalmazhatunk: még ha mögüle is indulhattam volna, akkor sem lett volna meg a tempóm ellene. Időnként nem voltam tőle messze a versenyen – részben a gumik miatt is –, de ha nem vagy jelentősen gyorsabb, itt nagyon nehéz előzni. Szerintem tehát egész jó volt a mai eredmény.
 
És a csapat számára is jó eredmény született…
Räikkönen: Igen. És ez sokkal fontosabb. Jó hogy ilyen sok pontot szereztünk, nem a legtöbbet, de majdnem. Úgy tudom, többet, mint bármelyik, a bajnokságban előttünk lévő riválisunk, szóval valóban jó eredmény ez nekik.
 
A pénteki adatok közül utalt bármi is arra, hogy képesek lennétek ugyanezt a taktikát a biztonsági autó nélkül is végigvinni?
Räikkönen: Talán megpróbáltuk volna, vagy megvártuk volna, hogy bírják a gumik. A biztonsági autó nélkül több körünk és időnk lett volna az utolsó kiállásnál, szóval ki tudja, mi történt volna. Végül nem álltunk ki még egyszer. Mindig lehet emlegetni, mi lett volna, ha, de ez nem számít. Mindig arra kell reagálni, ami éppen van, és mindig azt kell tenni, amit helyesnek ítélsz. Az első gumim nem volt jó a végén, de így is jó helyen fejeztük be a versenyt. Talán mindenképpen végigmentünk volna.
 
Volt pár mozgalmas pillanatod a versenyen, hiszen hátulról indultál, előbb Fernando Alonsót, majd Romain Grosjeant kellett megelőznöd. Le tudnád írni, milyen volt a rajttól a célig, és mennyire élvezted?
Räikkönen: Igen, ez tényleg jó volt. Szerintem egész jó volt a tempónk, és ma mindent kihoztunk a versenyből azok után, ahogyan a tegnap alakult. Az autó még ma sem volt tökéletes, de használt gumikon gyorsabb voltam kicsit, mint egyesek. Az elején megelőztem pár autót, aztán viszont beragadtam mások mögé. A kiállás után is beragadtam ugyanazon autók mögé, és ekkor döntöttem a korábbi kiállás mellett. Minden rendben ment az újraindítás után. Romain hibázott, én pedig megelőztem. A végén viszont nem voltam elég gyors és nem volt elég gumim azokhoz képest, akik később álltak ki. Jó móka volt, de inkább szeretnék előrébbről rajtolni, és az élen célba érni. Ez kicsivel könnyebbé tenné az életemet.
(motorsportal.hu)

Räikkönen: Jó futam volt, okos taktikával!

2013.10.07. 10:18, Vivcsó
 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?